نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: حراج های آنلاین؛ فرصت یا تهدید

  1. #1
    انجمن علمی و پژوهشی
    زیبایی های زندگی در دستانه توست
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    sudae eshgh
    نوشته ها
    10,188
    تشکر تشکر کرده 
    2,930
    تشکر تشکر شده 
    4,180
    تشکر شده در
    2,113 پست
    حالت من : Ashegh
    قدرت امتیاز دهی
    2045
    Array

    حراج های آنلاین؛ فرصت یا تهدید

    حراج های آنلاین جزو هیجان انگیزترین ماجراهای اینترنتی هستند. یکی از دلایل محبوبیت حراج آنلاین این است که قیمت دهندگان احساس می کنند می توانند با پول خود حداکثر نفع را به صورت آنلاین به دست آورند.





    bartarinha ir
    هفت صبح: حراج های آنلاین جزو هیجان انگیزترین ماجراهای اینترنتی هستند. یکی از دلایل محبوبیت حراج آنلاین این است که قیمت دهندگان احساس می کنند می توانند با پول خود حداکثر نفع را به صورت آنلاین به دست آورند. اما کارشناسان حراج هشدار می دهند که این تیزبینی ممکن است اشتباه باشد.

    حراج های آنلاین در بین هیجان انگیزترین ماجراهای موفقیت آمیز اینترنتی هستند. یک شاهد مناسب سایت eBay است که در کمتر از 10 سال از یک بنگاه کوچک تازه تاسیس به غول خرده فروشی جهان تبدیل شد. در سطح جهان کالاها تا سقف 2000 دلار در عرض یک ثانیه روی سایت دست به دست می شوند.

    79261 844

    یکی از دلایلی که حراج های اینترنتی اینقدر محبوبیت یافته اند این است که قیمت دهندگان احساس می کنند می توانند با پول خود حداکثر نفع را به صورت آنلاین به دست آورند اما کارشناسان حراج هشدار می دهند که این تیزبینی چه بسا خطا باشد.

    بررسی ها فاش می سازد که در گرما گرم قیمت دهی، برندگان اغلب دل به دریا می زنند، نسبت به ارزش کالا اغراق کرده، قیمت بالاتری پیشنهاد داده و در نهایت پول زیادی می پردازند. کارشناسان حتی یک اصطلاح فنی برای این کار دارند. آنها این کار را «بلا یا نفرین برنده شدن» می نامند.

    این بلا براساس بینشی است که هرکس بالاترین قیمت را برای یک شی پیشنهاد می دهد، آن شخصی است که بیشتر از بقیه ارزش کالا را زیادی برآورده کرده است. براساس یک بررسی که توسط گروه پژوهشی از دانشگاه استنفورد و برکلی انجام شد این بلا تا سه چهارم تمام برندگان حراج را تحت تاثیر قرار می دهد.

    اکسل اوکنفلس، اقتصاددان دانشگاه کلن اظهار می دارد: «برنده شدن در حراج به این معنا است که همه قیمت دهندگان دیگر احساس کردند که ارزش این شی کمتر از قیمت برنده شده است.»

    او این معضل را با استفاده از یک شیشه خالی که با سکه پر شده است ثابت می کند. وی شیشه را در یکی از جلسات کلاس خود با دانشجویان به حراج می گذارد.پ پروفسور شرح می دهد: «به طور میانگین، پیشنهادهای قیمتی به مقدار واقعی سکه های درون شیشه تقریبا نزدیک می شود. هرچند قاعده این است که بالاترین پیشنهاد قیمتی که برنده می شود به نحو مشهودی بسیار بالاتر از مقدار واقعی سکه ها است.»

    اینکه در حراج های واقعی eBay وزن و اهمیت بالای برنده شدن چقدر است موضوع بحث در بین اقتصاددانان است. نتیجه گیری اوکنفلس پس از بررسی های بی شمار این است: «به طور کلی اما نه همیشه شما می توانید معاملات سودآوری در حراج های eBay بکنید.»

    احتمال اینکه معادل ارزش پولتان را به دست آوردی خصوصا زمانی بالا است که یک شی از قبیل تکه ای از یک مجموعه دار، ارزش بیشتری برای شما نسبت به سایر قیمت دهندگان داشته باشد، یا قوتی که مطمئن شوید فقط چند قیمت دهنده رقیب با صلاحیتی یکسان وجود دارند که ارزش واقعی یک شی را ارزیابی می کنند. با این حال واقعیت همچنان باقی است که هر فردی خیلی راحت به دام قیمت بالا می افتد.


    اگــر بــه کـــــــسی بــیش از حــد بــها بدی
    حــتمآ بــهش بــدهــــــکار مــیشی






  2. کاربر مقابل از M.A.H.S.A عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/