پشتیبانی عملیاتی :
پشتیبانی روند كسب و كار و عملیات پایه ای ترین نقش این سیستمها میباشد كه شامل گرد آوری، ظبط، ذخیره سازی و پردازشهای اولیه داده ها است. روشهای پشتیبانی سیستمهای اطلاعاتی از روند كسب و كار و عملیات عبارتند از:
ظبط و نگهداری اطلاعات فروش، پرداختها، اطلاعات سرمایه گزاریها، صورت حسابها و سایـــر اطلاعات حسابداری
پردازش این اطلاعات به صورت اطلاعاتی راجع به درآمدها، ترازنامه ها، دفاتر كل و معین، گزارشات مدیریتی و سایر اطلاعات مالی
ظبط و نگهداری فهرست اموال، كارهای در حال اجرا، اطلاعات تعمیر و نگهداری تجهیزات، داده های خط تولید و سایر داده های تولیدی و عملیاتی
پردازش این اطلاعات به صــــورت زمانبندی تولید، كنترلگر های تولید، سیستم امـــــــوال و سیستم نظارت بر تــــــولید
ظبط و نگهداری اطلاعات پــــــرسنل، اطلاعات حقوق و دستمــــــزدها، تاریخچه اشتغال و سایر اطلاعات منابع انسانی
پردازش اطلاعات منابـــــــع انسانی و تولید گزارش هزینه های نیــــــــروی انسانی و گزارشات مبتنی بر بهـــــره وری
ظبط و نگهداری اطلاعات بازار فروش، اطلاعات مشتری، تاریخچه پرداخت مشتری، اطلاعات تحقیقات بازرگانی، اطلاعات تبلیغات و سایر اطلاعات بازرگانی.
پردازش این اطلاعات به صورت گزارشات انعطاف تبلیغات، بــــــرنامه ریزی بازرگانی، گزارش فعالیتهای فــــــروش
ظبط و نگهداری اطلاعات كسب و كار، اطلاعات تحلیل رقبا، داده های صنعت، اهداف سازمان و سایر اطلاعات استراتژیك
پردازش این اطلاعات استراتژیك به صورت گزارشات جهت دهی صنعتی، گزارش سهم بازار، شرح ماموریت سازمان و مدلهای اطلاعات
استفاده از تمام موارد فوق الذكر جهت اجرا، كنترل و نظارت بر برنامه ها، استراتژیها، تاكتیكها، محصولات جدید، مدلهای كسب و كار جدید و یا ریسكهای كسب و كار.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)