رونمایی اینفینیتی LE مفهومی

اختصاصی از نمایشگاه نیویورک: بعد از آنکه نیسان خودروی تمام برقی خود را با نام لیف (Leaf) معرفی کرد؛ بسیاری معتقد بودند که این خودرو بسیاز زود به بازار عرضه شده است. اما نیسان نه تنها به این صحبت‌ها علاقه‌ای نشان نداد بلکه علاوه‌بر معرفی نسخه لیف نیسمو، برند لوکس‌ساز خود را نیز تشویق نمود تا به سراغ ساخت نخستین سدان الکتریکی خود برود . . .



Infiniti LE Concept front three quarter 500x312

2012 Infiniti LE Concept



اینفینیتی LE یک سدان مفهومی است که به گیربکسی یک دنده و همچنین یک موتور 100 کیلو واتی مجهز شده که توانایی تولید 134 اسب‌بخار قدرت و بیش از 325 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
برای این موتور از همان پکیج باطری نیسان لیف استفاده شده که با داشتن توان مصرفی 24 کیلو وات ساعت، پیمودن مسافت متوسط 160 کیلومتر با یکبار شارژ را تضمین می‌کنند.
طول محوری اینفینیتی LE نیز دقیقا با نیسان لیف برابری می‌کند اما طول کلی خودرو که 4734.5mm بوده در حدود 238mm از نیسان لیف بزرگتر است.


Infiniti LE Concept front end 150x100 Infiniti LE Concept front three quarter 150x100 Infiniti LE Concept rear wheels 150x100
Infiniti LE Concept front three quarters 150x100 Infiniti LE Concept 04 150x100 Infiniti LE Concept 03 150x100
Infiniti LE Concept front three quarters 2 150x100 Infiniti LE Concept rear three quarters 150x100 Infiniti LE Concept 05 150x100
Infiniti LE Concept 09 150x100 Infiniti LE Concept side 150x100 Infiniti LE Concept 06 150x100
Infiniti LE Concept 11 150x100 Infiniti LE Concept rear end 150x100 Infiniti LE Concept 07 150x100

استفاده از رینگ‌های 19 اینچی، چراغ‌های فول LED جلو و عقب، ضریب درگ 0.25 (درحالیکه نیسان لیف 0.29 است) ، پورت مخصوص شارژر که درجلوپنجره و زیر لوگوی اینفینیتی مخفی شده و کیت مخصوص شارژ مغناطیسی (wireless charging) که در پشت دیفیوزرهای عقب جاسازی شده و موجب شده خودرو بدون اتصال به ایستگاه‌های شهری یا خانگی باطری‌هایش را شارژ کند، از دیگر مشخصه‌های این خودروی الکتریکی خواهند بود.
اینفینیتی اگرچه تصمیمی برای به تولید رساندن این سدان مفهومی نگرفته اما پیش‌بینی می‌شود تا کمتر از دوسال دیگر این خودروساز ژاپنی نخستین مدل الکتریکی واقعی خود را راهی بازار می‌کند.