سلام
بنده هم موافقم با این مطلب که: هر معجزه ادّعایی را نباید قبول کرد. وگرنه اصلا اساس نبوّت پیامبران باطل میشه.
من خودم هم به این همه ادعاهای معجزه که گاهی گفته میشه اصلا اعتماد ندارم تا اینکه مبرهن بشه.
به کتابها هم باز نمیشه اعتماد کرد. نمونه بارز ادعاهایی که در کتابها به وفور هست، ادعای ملاقات با امام زمان سلام الله علیه میباشد.
ابن ادعاها کاملا بی اساسند و تحقیق اینست که در زمان غیبت کبری، ملاقات با آن وجود مبارک، ممکن نیست. اینجا موقعیتش نیست و من نمیخوام وارد استدلال بشم.
اما این موضوع نپوسید برخی از اجساد، أظهر من الشمس است و جای تردیدی نیست. به خاطر اینکه بارها اتفاق افتاده و به عیان مشاهده شده.
مثل ملاقات امام زمان(ع) نیست که یک نفر بلند بشه ادعا کنه و معلوم نباشه که از کجا میگه.
زیاد بودن درصد نمک هم تأثیری در نپوسیدن نداره. مضافا بر اینکه این موارد در مناطق مختلفی مشاهده شده.
خلاصه، اصل معجزه وجود دارد اما اینکه یک موردی ادّعا شود که معجزه است اینجا مسلّما عقل سلیم نمیپذیرد و موضوعی هم نیست که رویش بحث شود.
چون هر خبر مهم دیگر هم اینگونه است که انسان با حرف هرکسی آنرا باور نمیکند بلکه باید خودش تحقیق کند تا یقین حاصل شود.
إخبار افراد موثق هم یقین آور است. همه عقلای جهان، به خبر فرد موثق، ارج مینهند و قبول میکنند.
همچنین خبر متواتر، حجت است. به عنوان مثال: شما منطقه ای مثل سیبری، نیویورک، ژاپن ووو را تا کنون دیده اید؟ نه؛ ولی یقین دارید که وجود دارند.
آن درخت روستای «زرآباد» افراد متواتر و موثقی نقل میکنند بطوری که انسان یقین پیدا میکند. باز اگر یقین ندارید خودتان مثل بنده در عاشورا حاضر شوید و به چشمتان ببینید.
البته بعضی از مردم هستند که هیچ چیز را باور نمیکنند تا به چشم خودشان ببینند. جهنّم را هم همینطور قبول نمیکنند تا به چشم خود ببینند که حساب اینها جداست.
عصمنا الله من الزلل،
ووفّقنا للعلم و العمل.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)