مديرعامل شرکت فناوري اطلاعات از مسدود بودن سرويس Gmail استقبال کرده و آن را به نفع ايميل ملي دانسته است. اينکه ايميل ملي کجا است و اکنون به جز مديران دولتي (آن هم با اجازه مدير بالاتر) چه کسي ميتواند از آن استفاده کند، موضوعي جداگانه است، اما اين نوشته قصد دارد نگاه مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را به نکتهاي ديگر معطوف کند.
بيش از 30 سال است که ورود خودروهاي خارجي- با هدف حمايت از توليدات داخل- با انواع و اقسام مشکلات همراه است و تعرفه بالايي براي آن وضع شده است. ماحصل اين سياست، توليد خودروهايي است همچون پيکان که مدلهاي قديميتر آن با کيفيتتر از مدلهاي جديد هستند. امروز هم که ظاهرا ديگر پيکاني توليد نميشود، نيروي انتظامي، از مشکلات متعدد خودروها به فغان آمده و خودروسازها را عامل مرگ 10ها هزار ايراني در جادهها ميداند.
اما حالا که پول هنگفتي براي اينترنت ملي هزينه شده، بهتر است يکبار هم اين راه را امتحان کنيم. بدين صورت که نه تنها سرويسهاي پست الکترونيکي خارجي که کلا اينترنت از دسترس عموم مردم خارج شود و همگان ناچارا به استفاده از اينترانت روي آورند. بدين ترتيب هم هزار و يک مشکل امروز (در رابطه نحوه رفتار با اينترنت و کاربران آن) تمام ميشود و هم توليدات داخلي روز به روز با کيفيتتر ميشوند. اعصاب کاربران هم از وضعيت اينترنت خرد نخواهد شد و حتي ميتوان محدوديت پهناي باند 128k (که بين 10 کاربر به طور همزمان به اشتراک گذاشته ميشود) را حذف کرد و خلاصه دنيا گل و بلبل ميشود.
ما هم يکبار ديگر مفتخر ميشويم که توانستهايم چرخ را به صورت صد در صد بومي اختراع کنيم.
تنها لازم است مديران در خلال اين افتخارها، به 30 آينده هم فکر کنند که بايد مانند مديران امروز شرکتهاي خودروسازي براي نمرهگذاري توليدات خود هر روز چانهزني کنند.
منبع : عصر ارتباطات
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)