مدير مهندسي قواي محركه گروه خودروسازي سايپا برنامه ارتقاي محصولات ايكس100 به استاندارد آلايندگي يورو4 را اعلام كرد. مصطفي پيكاني اظهار كرد: براي ارتقاي محصولات ايكس100 به استاندارد آلايندگي يورو4 تغييرات زيادي در اين خودرو صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا،وي با بيان اين‌كه بخشهايي همچون سوخت‌رساني و سخت‌افزار موتور مانند سرسيلندر و ميل‌لنگ از جمله قسمت‌هايي است كه در محصولات ايكس100 دچار تغييراتي شده است، خاطرنشان كرد: در محصولات ايكس100 سيستم خنك‌كننده با توجه به ارتقاي استاندارد آلايندگي به يورو 4 بازنگري شده است.



مدير مهندسي قواي محركه سايپا ادامه داد: با برنامه‌ريزي صورت گرفته، از ابتداي سال آينده توليد محصولات ايكس100 با استاندارد يورو 4 آغاز خواهد شد.



وي افزود: سايپا 111 اولين محصول از خانواده ايكس100 خواهد بود كه با استاندارد يورو 4 عرضه خواهد شد. پس از آن توليد سايپا 141، 132 و بعد 131 با استاندارد يورو4 آغاز خواهد شد.



پيكاني با بيان اين‌كه طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته تا شهريور ماه سال آينده تمام محصولات ايكس100 با استاندارد يورو4 توليد خواهند شد، تصريح كرد: به اين ترتيب توليد محصولات ايكس100 با استاندارد آلايندگي يورو4 از ابتداي سال آينده آغاز و تا شهريور‌ ماه تكميل خواهد شد.



پيش از اين وزير صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ريزي خودروسازان براي توليد خودرو با استاندارد آلايندگي يورو4 از ابتداي سال آينده خبر داد.



به گفته مهدي غضنفري، خودروسازان تعهد كرده‌اند كه در فروردين و ارديبهشت سال آينده، حداقل 10 درصد خودروهاي توليدي با استانداردهاي يورو4 عرضه خواهد شد.