نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نابودي هفت ميليون تن محصول غذايي كشور به دليل ضعف بسته بندي

  1. #1
    سرپرست
    شعار بلد نیستم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    ایران زمین
    نوشته ها
    25,693
    تشکر تشکر کرده 
    20,666
    تشکر تشکر شده 
    10,290
    تشکر شده در
    4,519 پست
    حالت من : Motarez
    قدرت امتیاز دهی
    4891
    Array

    نابودي هفت ميليون تن محصول غذايي كشور به دليل ضعف بسته بندي

    رييس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي با بيان اين كه سالانه 105 ميليون تن محصول غذايي در کشور توليد مي‌شود که از اين ميزان حدود 20 تا 25 ميليون تن به ضايعات تبديل مي‌شود، گفت: حدود هفت ميليون تن از اين ضايعات ناشي از بسته بندي نامناسب است كه ايجاب مي‌كند استفاده از فناوري‌هاي نوين در حوزه بسته بندي را در دستور کار قرار دهيم.

    به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، دکتر سيد مجتبي خيام نکويي، اين مطلب را در جريان بازديد دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو و هيات همراه از پژوهشكده عنوان و خاطرنشان كرد: پيشرفت‌هاي پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي سرعت قابل قبولي دارد اما اگر حمايت از اين پژوهشکده بيشتر شود، مسلما ترقي علوم در عرصه کشاورزي بيشتر خواهد شد.
    دبير كميته فناوري نانو وزارت جهاد كشاورزي با تبيين راهبردهاي اين كميته گفت: كارها نبايد قائم به شخصي خاص باشد و بايد طوري مديريت كرد كه امور به سمت پايداري پيش رود.
    در ادامه، دکتر مريم هاشمي از اعضاي هيات علمي پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي به تشريح دستاوردهاي اين پژوهشکده در زمينه بسته بندي نوين نانويي و استفاده از علومي که منجر به بالا رفتن عمر محصولات کشاورزي مي شود پرداخت.
    دكتر سعيد سركار، دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانوهم تاكيد كرد: ستاد از پروژه هايي که به صورت هدفمند دنبال شده و بتوان آنها را تجاري سازي کرد به نحو دو چندان حمايت مي‌كند.
    وي افزود: پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي بايد رهبري تحقيقات عرصه کشاورزي را به عهده بگيرد و ضمن انجام پروژه هاي کاربردي، تحقيقات دانشگاه‌ها و ديگر موسسات را نيز هدايت کند.
    سركار با اشاره به همسويي و رابطه تنگاتنگ دانش و صنعت در عرصه کشاورزي تصريح کرد: اعضاي اين پژوهشکده معضلات کشور را خوب مي شناسند و در جهت رفع آن جهت‌گيري خوب و صحيحي کرده اند.
    دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو همچنين پس از بازديد از بخشهاي مختلف تحقيقاتي پژوهشكده گفت: امروز شاهد سياستگزاري، برنامه ريزي و مديريت اثربخشي در حوزه تحقيقات و کاربرد فناوري نانو در اين پژوهشکده بوديم که نشان از اعتقاد راسخ و پشتکار و جديت مسوولان و پژوهشگران اين پژوهشکده دارد.
    دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو به جايگاه خوب ايران از نظر پيشرفت در علوم نانو اشاره کرد و گفت: از لحاظ تعداد مقالات و توليدات علمي در حوزه فناوري نانو در سال 2000 ميلادي در جايگاه شصتم جهان بوديم اما با تلاش محققان کشورمان امروز از نظر کمي در جايگاه دوازدهم و از نظر كيفيت مقالات نانو در بين 15 کشور برتر جهان قرار داريم.

    وي اظهار اميدواري کرد كه پژوهشکده بيوتکنولوژي کشاورزي ايران بيش از پيش در شکل‌گيري اقتصاد دانش بنيان و صادرات محصولات دانش بنيان در كشور ايفاي نقش كند.
    گفتني است، در اين بازديد، دکتر شاهوردي، مدير کارگاه توسعه و توليد ستاد ويژه توسعه فناوري نانو و دکتر اسدي فرد، مدير شبکه آزمايشگاههاي ستاد ويژه توسعه فناوري نانو کشور، دکتر سرکار را همراهي کردند.


    در دنیا هیچ بن بستی نیست.یا راهی خواهم یافت،یا راهی خواهم ساخت



  2. 2 کاربر مقابل از sorna عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3. #2
    کاربر فعال
    آنچه مرا نابود نکند قدرتمندم می سازد
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    محل سکونت
    پای سیستم یا هر جایی که دود و دم به راهه
    نوشته ها
    630
    تشکر تشکر کرده 
    1,445
    تشکر تشکر شده 
    1,928
    تشکر شده در
    525 پست
    حالت من : Ghamgin
    قدرت امتیاز دهی
    456
    Array

    پیش فرض

    برادر من کجا نابود میشه اینا رو می کنن تو قوطی میدن به خورد این دانشجو های بد بخت

    خدا ذلیل شون کنه اون کنسرو لوبیای دیشبی هنوز داره می تازونه

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/