نجات کودک ربوده شده میلیونر پس از 8 سال!


زني كه با ربودن يك كودك قصد داشت ارثيه 200 ميليون توماني او را تصاحب كند بعد از هشت سال دستگير شد و كودك را به پليس تحويل داد.


زني كه با ربودن يك كودك قصد داشت ارثيه 200 ميليون توماني او را تصاحب كند بعد از هشت سال دستگير شد و كودك را به پليس تحويل داد.

زني در سال 82 به پليس آگاهي اصفهان مراجعه كرد و از مفقود شدن دخترش خبر داد. او به كارآگاهان گفت فرد ناشناسي فرزند يك‌ساله‌اش را ربوده است ماموران كه در ابتدا احتمال مي‌دادند اين آدم‌ربايي با انگيزه باج‌خواهي صورت گرفته است، منتظر ماندند تا گروگان‌گيران با مادر كودك تماس بگيرند و خواسته‌شان را مطرح كنند اما اين انتظار بي‌فايده بود و خبري از كودك‌ربايان نشد.

پس از آن ماموران، راه‌هاي ديگر را براي پي بردن به سرنوشت اين دختر كه ساناز نام دارد، آزمايش كردند. اما باز هم به سرنخي دست نيافتند و در نهايت پرونده به حالت راكد و بلاتكليف درآمد.

آنچه موضوع را پيچيده مي‌كرد اين بود كه جنازه‌اي با مشخصات ساناز نيز پيدا نشده بود تا بتوان مفقود شدن او را به وقوع قتل و جنايت مرتبط دانست.

بعد از گذشت مدتي اين پرونده به فراموشي سپرده شد اين در حالي‌ بود كه مادر ساناز همچنان براي فرزندش نگران بود و مي‌كوشيد از هر طريقي كه شده خبري از او به دست بياورد.

چند روز قبل، بعد از گذشت هشت سال از اين ماجرا زني به دادگاه عمومي اصفهان رفت و دادخواستي را مطرح كرد.

او گفت كودكي را به‌تازگي به طور اتفاقي پيدا كرده است و چون به تنهايي زندگي مي‌كند و كسي را ندارد، مي‌خواهد دختر‌بچه را نزد خودش نگه دارد و براي اين كار به اجازه دادگاه نياز دارد.

قاضي دادگاه بعد از شنيدن حرف‌هاي زن ميانسال به نام سوسن به موضوع مشكوك شد و او را به پليس آگاهي معرفي كرد تا تحقيقاتي در اين خصوص انجام و معلوم شود كودك چگونه گم شده و چه اتفاقي برايش رخ داده است.

ماموران ابتدا سوسن را تحت بازجويي قرار دادند اين زن در اظهاراتش درباره نحوه پيدا كردن كودك دچار تناقض‌گويي شد و همين مساله فاش كرد او حقيقت را پنهان مي‌كند.

به همين دليل تحقيقات ادامه يافت تا اينكه سوسن اعتراف كرد دختربچه را ربوده است او گفت: «من مي‌دانستم برادرشوهر مرحومم براي پسرش ارثيه 200 ميليون توماني به جا گذاشته است براي همين وسوسه شدم به هر شكل ممكن اين مبلغ را به دست بياورم.

تنها راهي كه به فكرم رسيد اين بود كه ساناز را بدزدم براي اين كار نقشه‌اي طراحي كردم و بعد از ربودن ساناز كه آن موقع فقط يك‌سال داشت او را به خانه‌اي در يكي از روستاهاي اطراف شهر بردم و در تمام اين هشت سال از او مراقبت كردم و اجازه ندادم كسي از حضورش مطلع شود من با فاميل نيز قطع ارتباط كرده بودم تا كسي متوجه ماجرا نشود، بعد از هشت سال در حالي‌كه مطمئن شده بودم پرونده ساناز فراموش شده است، تصميم گرفتم حضانت او را به عهده بگيرم و بعد از طريق قانوني براي گرفتن ارثيه او وارد عمل شوم ولي موفق به اين كار نشدم.»

بعد از روشن شدن ماجرا گروهي از ماموران به روستاي موردنظر رفتند و ساناز را پيدا كردند و او را بعد از انجام مراحل قانوني به خانواده‌اش تحويل دادند.

سرهنگ «حسين‌زاده» رييس پليس آگاهي اصفهان با تاييد اين خبر گفت: «صحنه رسيدن اين مادر و دختر به يكديگر صحنه‌اي به ياد ماندني بود.» وي ادامه داد: «متهم به همراه پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شده است.»


منبع: شرق