موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت از یاهو پیش افتاد
۲۶
دى
۱۳۹۰
همكاران سيستم- شرکت پژوهشی کام اسکور اعلام کرده است سهم جستجوگر بینگ مایکروسافت از بازار جستجوهای اینترنتی در پایان سال 2011 افزایش یافته است و این شرکت توانسته از رقیب خود یعنی یاهو پیشی بگیرد.
یافته های کام اسکور نشان می دهد در ماه دسامبر سهم بینگ مایکروسافت از بازار جست و جوهای اینترنتی 15.1 درصد و سهم یاهو 14.2 درصد بوده است. بنا براین گزارش جست و جوگر گوگل همچنان در این بازار پیشتاز است. گوگل توانسته در این مدت 65.9 درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد. سهم گوگل در ماه نوامبر از این بازار 65.5 درصد بوده است که در عرض یک ماه به 65.9 درصد رسیده است.
موتور جستجو بینگ که در سال 2009 توسط مایکروسافت راه اندازی شده توانسته عنوان دومین جستجوگر بزرگ جهان را از آن خود کند. در آن سال مایکروسافت برای تقویت موتور جستجوگر خود قراردادی با شرکت یاهو امضا کرد و در آن متعهد شد 88 درصد از درآمد خود از جست و جوگر بینگ را به یاهو واگذار کند.
اما شرکت گوگل در این اواخر با عرضه خدمات جدیدی مثل گوگل پلاس توانسته پیشگامی خود در این زمینه را حفظ کند و کاربرانش را همچنان راضی نگه دارد.
البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که شرکت کام اسکور در تحلیل های خود فقط جست و جوهای اینترنتی را که با رایانه های شخصی انجام شده، محاسبه کرده است. بخش زيادي از جست و جوهای اینترنتی از طریق فناوری های همراه صورت می گیرد که در این میدان نیز گوگل پیشتاز است و بیش از 90 درصد این بازار را در اختیار خود دارد.
eweek
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)