براي قسمت موتورسيكلتهاي اين هفته جدال چهار اسطوره از دنياي پر راز و رمز موتورسيكلتها را آماده كرديم كه وجه مشتركشان، ژاپنيبودنشان است، تكتك آنها را زير ذرهبين ميگذاريم. كاوازاكي نينجا ZX-10R: نينجا و سري معروف ZX دو واژه جدانشدنياند. اين غول دو پا با 998 سيسي حجم و سيلندرهايي به قطر 76 ميليمتر توانسته ضريب تراكم 7/12 به يك را براي خود توليد كند. سيستم تزريق FFI و مكانيزم احتراق TCBI شده است. تايرها در جلو 70×120 و در عقب 55×190 اينچ اندازه دارند. حجم باك بنزين 20 ليتر است. گشتاور نهايي 154 پوند بر فوت است كه در 7500 دور در دقيقه به اوج ميرسد. طول كلي 2169، عرض كلي 759 و ارتفاع كلي 1170 ميليمتر شده است. فاصله خود نينجا از زمين 124 ميليمتر است. صندلي 788 ميليمتر ارتفاع خواهد داشت و در انتها وزن خالص 194 كيلوگرم شده است. قيمت اين هيولا 11 هزار و پانصد دلار است.
ياماها YFZ-R1: تنها با اندكي موتوربازبودن ميتوان به ماهيت YFZ پي برد. يك چشم بادامي زيبا با 998 سيسي حجم پيشرانه كه به صورت چهار سيلندر آرايش يافته و هر كدام از سيلندرها 77 ميليمتر قطر دارند. گشتاور توليدي اين پيشرانه 83 پوند بر فوت در 10 هزار دور در دقيقه است. ضريب تراكم نيز رقم عالي 7/12 بر يك را نشان ميدهد. سيستم تزريق اختراع ياماها است كه YCC نام دارد و مكانيزم احتراق از الگوي TCI بهره ميگيرد. تمام نيروي توليدي توسط يك جعبهدنده شش سرعته كتنرل ميشود. تاير جلو 70×120 و عقب 50×170 اينچ اندازه دارد. طول كلي 2060، عرض كلي 720 و در آخر ارتفاع كلي عدد 1110 ميليمتر را نشان ميدهد. صندلي 835 و مقدار فاصله از زمين تنها 135 ميليمتر است. اين ياماها با باك 21 ليتري وزن خالص بالغ بر 177 كيلوگرم پيدا كرده است. قيمت نهايي اين موتورسيكلت پرافتخار 11 هزار و 700 دلار تعيين شده است.
هوندا CBR 1000RR: شما هم منتظر هوندا بوديد؟ بيشك هيچ ميداني بدون CBR كامل نيست. تنها موتورسيكلتي كه با حجم 999 سيسي اينتركولر دارد. کورس هر سيلندر دو قلوي اين هيولا 76 ميليمتر شده كه ضريب تراكم را تا 3/12 بر يك بالا برده است. سيستم احتراق به صورت DSFI القايي است كه در شرايط معمولي و يا سرعتي عملكرد متفاوتي دارد. طراحي سيستم تعليق به كلي به شركت معتبر HMAS سپرده شده است و اين شركت اهرمهايي 43 ميليمتري را در نظر گرفته است.
اين هوندا ابداعي چرخ جلو تايري به سايز 70×120 و براي چرخ عقب تاير 50×190 ميليمتري را در نظر گرفته است. فاصله محوري عقب و جلو 1397 و ارتفاع صندلي راكب 820 ميليمتر است. CBR جديد با باك 21 ليتري خود وزن نهايي 349 كيلوگرم را تجربه خواهد كرد. قيمت پايهاي كه ياماها براي اين دو محصول خود در نظر گرفته رقمي بيش از 12 هزار دلار است.
سوزوكي GSX-R1000: و سرانجام سوزوكي كه ميآيد جمع هموطنان را كامل كند. مطابق معمول اين سوزوكي پيشرانه 999 سيسي دارد كه به شكل 4 سيلندر با زاويه مركزي 60درجه آرايش يافته است. اين ساختار پيچيده توسط سيستم TSCC خنك ميشود. هر كدام از سيلندرها 73 ميليمتر قطر دارند تا حدي كه ضريب تراكم را به 5/12 بر يك رساندهاند. طول كلي 2045GSX، عرض آن با احتساب آينهها 720 و ارتفاعش 1130 ميليمتر اندازهگيري شده است. صندلي در بهترين حالت 810 ميليمتر ارتفاع دارد و فاصله تمام ساختار موتور از سطح زمين 130 ميليمتر شده است. تايرها در محور جلو 70/120 و در محور عقب 50×190 اينچي در نظر گرفته شده است. بدون احتساب باك 19 ليتري، اين موتورسيكلت 172 كيلوگرم وزن دارد. و در آخر قيمت جهاني آن 15 هزار دلار است.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)