86752452467299776292

امسال در موتوشوي ميلان، اتفاق بزرگي رخ داد. كمپاني ايتاليايي Bimota در غرفه خود قيامتي به پا كرده بود. بيموتا بهترين محصول خود يعني DB7 را با بدنه تمام فيبركربني عرضه كرده بود و اين يعني يك تحول در عرصه موتورسيكلت‌هاي مسابقه‌اي كلاس R. با نگاهي به ريز اطلاعات فني مي‌توان به راحتي دريافت كه قصد بيموتا فقط يك رونمايي پر حرف و حديث نبوده است. اين موتورسيكلت خارق‌العاده كاوازاكي، هوندا، سوزوكي و دوكاتي را به مبارزه طلبيده است و اين هم ريز اطلاعات فني صادره از وب‌سايت رسمي شركت.

نام كامل موتورسيكلت Bimota DB7 Oronero. موتورسيكلتي كه يك پيشرانه دو قلوي Vشكل با زاويه مركزي 90 درجه به حجم دقيق 1099 سي‌سي دارد. سامانه تزريق سوخت از شركت Walbro و خود اهرم‌هاي تزريق كننده از Marelli هستند. كلاچ جديد يك تجربه مفيد به حساب مي‌آيد زيرا در اين مدل حالت خشك سبك انتخاب شده است. فاصله بين محور جلو و عقب اين موتور زيبا 1435 ميلي‌متر است. اين در حالي است كه طول كلي آن 2100، عرض كلي آن 700 و ارتفاعش 1115 ميلي‌متر شده است. صندلي راكب 800 ميلي‌متر ارتفاع دارد. دنباله‌هاي منحني سيستم تعليق هر كدام 525 ميلي‌متر شده‌اند و دست آخر فاصله بيموتاي كربني از سطح زمين تنها 135 ميلي‌متر است. ترمز جلو 320 ميلي‌متر اندازه دارد كه به صورت چهار پيستونه دو ديسكه طراحي شده. همين ترمز در چرخ عقب به اندازه 230 ميلي متر دو پيستونه ولي تك ديسكه است. چرخ جلو سايزي برابر با 17×5/5 اينچ و چرخ عقب 17×5/6 اينچ است. تاير پوشاننده اين چرخ‌ها در محور جلو 70× 120 و در محور عقب 55/ 190 است. اگر بيموتا DB7 با تكنولوژي شاسي فلزي ساخته مي‌شد وزن خالص آن 172 كيلوگرم مي‌شد ولي حالا با استفاده گسترده از فيبركربن، وزن آن تنها 164 كيلوگرم شده است. در انتها مشتريان و مشتاقان اين موتورسيكلت كه با باك 16 ليتري عرضه خواهد شد بايد 39 هزار و 940 يورو براي خريد آن كنار بگذارند.