نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: سيستم هاي انژكتوري تزريق مستقيم gdi

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #2
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11331
    Array

    پیش فرض


    2-دريچه گاز الكترونيكي:
    اين دريچه الكترونيكي گاز قابليت پاسخگوئي به نيازهاي مختلف ورودي به موتور را داشته و كنترل دقيق حجم هواي ورودي وافزايش توان عملياتي را امكان پذير مي سازد.
    dgii1

    gdii2
    مجموعه دريچه گاز الكترونيكي

    3-سيستم گردش مجدد گازهاي خودرو(EGR)
    از اين سيستم براي كاهش آلاينده هاي خروجي مخصوصا آلاينده اكسيدهاي نيتروژن استفاده مي شود.
    نحوع عملكرد اين سيستم به اين صورت مي باشد كه بخشي از گازهاي خوجي از سمت اگزوز به سمت مانيفولد هوا به گردش در مي آورد كه باعث كاهش دما و حداكثر فشار محفظه احتراق مي شود.

    gdii3
    4-مبدل كاتاليستي با انباره كاهنده NOX
    وقتي نسبت هوا به سوخت مخلوط احتراق بالاتر از ميزان تئوريك است؛گازهاي خروجي غني از اكسيژن ؛حذف NOXتوسط مبدل هاي سه راهي معمولي را غير ممكن مي سازد.
    در اين حالت از مبدل كاتاليك با انباره كاهنده NOX استفاده مي شود.نحوه عملكرد مبدل به اين صورت مي باشد كه وقتي موتور با مخلوط رقيق تر از حالت تئوريك كار مي كند ؛كاتاليزور پلاتنيوم NOوO2رابهNO2تبديل و آن را بصورت موقتي انبار مي كند.

    در هنگامي كه موتور با نسبت هوا معمولي كار مي كند.NO2 رها مي شودتا با همراه HCوCOبهN2وH2OوCO2و ساير تركيبات بي خطر شود.
    gdii4

    5-سوپاپ كنترل جريان گردابي(TSCV)
    اين سوپاپ در داخل منیفولد ورودی هوا تعبیه گردیده است جریان هاي گردابی و آشفته را برای بهبود اختلاط سوخت
    وهوا و افزایش پایداری اختراق موتور را کنترل می نماید.
    وضعيت اين سوپاپ در حالتهاي مختلف به اين صورت است:
    1-تحت بار كم؛در اين حالت سوپاپ كنترل كننده بسته بوده و هوا مجبور به عبور از گذرگاه مارپيچي مي شود.اين عمل باعث مي شود كه هوا هنگام ورود به سيلندر جرياني گردابي داشته باشد
    2-تحت بار زياد؛در اين حالت سوپاپ كنترل كننده باز بوده و هواي ورودي با حداقل مقاومت وارد سيلندر مي شود.
    شكل زير مربوط به حالت بار كم مي باشد.


    gdii5

    سيستم سوپاپ جريان گردابي در حالت نيمه بار وتمام بار

    مزايا:
    1-كاهش مصرف مخصوص به ويژه در بار جزئي
    2-افزايش نسبت تراكم
    3-كاهش مقدار آلاينده
    4-توان و گشتاور بيشتر
    5-افزايش بازده تنفسي
    معايب:
    1-استفاده از يك سامانه تزريق گرانتر
    2-استفاده از يك واكنش گر پيشرفته تر
    3-افزايش مقدار هيدروكربنهاي نسوخته در حالت بار زياد
    4-نياز به پيستون گرانتر
    gdii6
    مقايسه سيستم كاربراتوري ,پاشش غير مستقيم(EFI)و پاشش مستقيم(GDI)

    gdii7



    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. کاربر مقابل از mehraboOon عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/