92513205399397310795

بحران محیط‌زیست بسیار جدی است و در صورتی که بشر هر چه سریع‌تر چاره‌ای نیاندیشد پیامدهای ناگوار این بحران کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است. خودروهای هیبریدی، خودروهای گازسوز، خودرو با سوخت گیاهی، خودروهای با سلول های سوختی و ... تنها بخشی از اندیشه بشر برای نجات حیات بر روی کره زمین است.

سوخت های فسیلی در عین حالی که به بشر خدمات شایانی کرده است، اما استفاده بی رویه از این نعمت خدادادی مشکل بغرنجی به نام تغییرات آب و هوایی را ایجاد کرده است. این مشکل باعث افزایش سطح آب اقیانوس ها و زیر رفتن جزایر هم سطح با آب اقیانوس ها شده است. این چالش که به تدریج در حال اوج گرفتن است تنها یک راه حل داشته و آن همدلی و عزم جامعه بین الملل برای کاهش آلاینده ها است. شرکت‌های خودروساز سال‌ها است که به سمت اتومبیل‌هایی با سوخت‌های جایگزین حرکت کرده‌اند، همچنین در زمینه وسایل نقلیه دیگر نیز شرکت‌های سازنده به سمت بهره‌گیری از سوخت‌های جایگزین حرکت کرده‌اند.
یکی از وسایل نقلیه‌ای که بسیار موردعلاقه جوانان است موتورسیکلت است. به دلیل فضا و شکل کلی موتورسیکلت استفاده از سوختی به غیر از سوخت‌های فسیلی در آن بسیار سخت است اما به هر حال شرکت‌های گوناگون موتورسیکلت‌های متنوعی با سوخت‌های غیر از سوخت فسیلی عرضه کرده‌اند.
یکی از این موتورسیکلت‌ها Zero X نام دارد. این موتورسیکلت فوق‌العاده زیبا از طرح کلی منحصر‌به‌فردی بهره می‌گیرد. Zero X توان خود را از نیروی الکتریکی تامین کرده و می‌تواند تا حداکثر توان 21 اسب‌بخار نیرو تولید کند. حجم باتری این موتورسیکلت با 2 کیلووات ساعت تقریباً مناسب بوده و هزینه شارژ این باتری نیز به ازای هر کیلومتر تنها یک سنت است که با توجه به قیمت حامل‌های انرژی فسیلی تقریباً ارزان است.