موج دوم با حضور مگان و لوگان
دومین جبهه حضور این برند فرانسوی در ایران به اواسط دهه 80 بازمی گردد که بحث واردات خودرو به ایران و بروزرسانی محصولات خودروسازان داخلی داغ بود. در این میان یکی از پرسروصداترین ورود برندهای جدید به ایران متعلق به «رنو» بود. از ماجرای عجیب واردات رنو مگان و گروکشی ترکیه در قبال صادرات سمند به این کشور گرفته تا جنجال معرفی و تولید رنولوگان یا همان تندر 90 در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور که رجزخوانی بی سابقه همراه با ادبیاتی شگفت آور از سوی این دو شرکت را به دنبال داشت از اتفاقات عجیب ورود رنو به ایران است اما از ماجرای پرسروصدای مونتاژ رنو مگان و تندر 90 که فاکتور بگیریم به جرات می توان گفت حضور این دو محصول در بازار ایران اعتبار دوباره ای به نام و نشان رنو در کشورمان بخشید و پشتوانه محکمی برای حضور گسترده تر رنو در ایران شد (فراموش نکنیم به واسطه حضور ناموفق «رنو21» در اوایل دهه 70 شمی از اعتبار این برند در ایران کاسته شده بود).
پس از حضور موفقیت آمیز تندر 90 و مگان در بازار کشورمان شرکت رنو با همکاری یک شرکت واردکننده خودرو در ایران که پیش از این نمایندگی یک برند ژاپنی را برعهده داشت و پس از اعمال تحریم شریک ژاپنی علیه ایران، قادر به ادامه همکاری با شریک خود نبود اقدام به معرفی و عرضه محصولات جدید رنو در ایران (اما این بار به صورت صرفا وارداتی) کردند. در ادامه، دو مدل «لاتیتود» و «کالیوس» را که در فاز نخست ورود محخصولات رنو به ایران وارد کشورمان شده و به تازگی تحویل مشتریان خود داده شده اند را به اختصار معرفی خواهیم کرد.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)