موج دوم با حضور مگان و لوگان

28263230140343827576

دومین جبهه حضور این برند فرانسوی در ایران به اواسط دهه 80 بازمی گردد که بحث واردات خودرو به ایران و بروزرسانی محصولات خودروسازان داخلی داغ بود. در این میان یکی از پرسروصداترین ورود برندهای جدید به ایران متعلق به «رنو» بود. از ماجرای عجیب واردات رنو مگان و گروکشی ترکیه در قبال صادرات سمند به این کشور گرفته تا جنجال معرفی و تولید رنولوگان یا همان تندر 90 در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور که رجزخوانی بی سابقه همراه با ادبیاتی شگفت آور از سوی این دو شرکت را به دنبال داشت از اتفاقات عجیب ورود رنو به ایران است اما از ماجرای پرسروصدای مونتاژ رنو مگان و تندر 90 که فاکتور بگیریم به جرات می توان گفت حضور این دو محصول در بازار ایران اعتبار دوباره ای به نام و نشان رنو در کشورمان بخشید و پشتوانه محکمی برای حضور گسترده تر رنو در ایران شد (فراموش نکنیم به واسطه حضور ناموفق «رنو21» در اوایل دهه 70 شمی از اعتبار این برند در ایران کاسته شده بود).

31140412011207354412

پس از حضور موفقیت آمیز تندر 90 و مگان در بازار کشورمان شرکت رنو با همکاری یک شرکت واردکننده خودرو در ایران که پیش از این نمایندگی یک برند ژاپنی را برعهده داشت و پس از اعمال تحریم شریک ژاپنی علیه ایران، قادر به ادامه همکاری با شریک خود نبود اقدام به معرفی و عرضه محصولات جدید رنو در ایران (اما این بار به صورت صرفا وارداتی) کردند. در ادامه، دو مدل «لاتیتود» و «کالیوس» را که در فاز نخست ورود محخصولات رنو به ایران وارد کشورمان شده و به تازگی تحویل مشتریان خود داده شده اند را به اختصار معرفی خواهیم کرد.