اگر چه بازار خرید و فروش کامپیوتر و مخصوصا لپتاپ روزگار خوشی را سپری نمیکند و سهم فروش برندها در بازار نسبت به دو تا سه ماه قبل در حد قابل توجهی کاهش یافته است، اما به هر حال هر کدام از این برندها، حتی در صورت کاهش شدید عرضه به بازار همچنان سهمی از نظر محبوبیت در بازار دارند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، تا پیش از این یعنی چهار تا پنج سال گذشته که برندهای محدودی در بازار لپتاپ وجود داشتند، برندهای سونی، توشیبا، دل و ایسر در ردیف پرفروشهای بازار بودند؛ اما طی سالهای اخیر با عرضه گسترده این کالا به بازار و افزایش تنوع برند و به تبع آن مدلهای این کالا، ردهبندی برندها تا حدودی تغییر کرد و برندهایی مانند ایسر و ایسوز رشد بیشتری در زمینه محبوبیت در بازار داشتند.
البته این رشد هرگز به معنی ارتقای رتبه این برندها به ردههای اول و دومینبوده است، ولی به هر حال این رشد میزان فروش میتواند بر وضعیت این برندها در بازار تاثیر بگذارد.
به گفته فعالان بازار با وجودی که موجودی برندهایی نظیرDELL،ASUS و… در بازار تا حدودی کاهش یافته است، اما این برندها همچنان رتبه خود را از لحاظ محبوبیت در بازار حفظ کردهاند.
محمد سوری، یکی از فعالان بازار در این رابطه میگوید: در حال حاضر موجودی لپتاپهای DELL تا حدودی کم شده است ولی همچنان لپتاپهای این برند در لیست محبوبهای بازار قرار دارد.
وی همچنین به افزایش محبوبیت برندهایی نظیر ایسر، MSI و … اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع که برخی از شرکتها لپتاپهای باقابلیت با قیمت مناسب به بازار عرضه کردهاند، میزان محبوبیت آنها افزایش یافته است.
مقایسه آمار ارائه شده توسط سایت sandp نیز به خوبی نشاندهنده این موضوع است.
براساس آمار ارائه شده توسط این سایت، شاخص محبوبیت لپتاپ در بازار که بر اساس نظرسنجی از بین ۲۵۰۰ عضو SANDP.IR بهدست آمده است، نشان میدهد که میزان محبوبیت برند DELL که در رتبه نخست محبوبیت در بازار ایستاده است طی هفته سوم آبان ماه سال ۱۳۹۰ در حدود ۲/۲۶ درصد بوده است که نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ که میزان محبوبیت این برند ۲۵/۳ درصد بوده است، رشد داشته است.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)