00009736

سپ بلاتر در فاصله‌ي کمتر از سه روز از مصاحبه‌ي تلويزيوني خود مجبور به عقب نشيني شد و بابت اظهاراتش درباره‌ي نحوه مبارزه با توهين‌هاي نژادپرستانه عذرخواهي کرد.
پس از موضع انتقادي جمعي از بازيکنان و کارشناسان رئيس فيفا در گفت و گو با بي بي سي، ضمن عذرخواهي، عنوان کرد که قصد توهين به کسي را نداشته است.
بلاتر درباره‌ي اين موضوع خاطرنشان کرد: وقتي کسي صحبتي را مطرح مي کند که بي ايراد نيست، چاره‌اي ندارد جز اين که از همه عذرخواهي کند. من هم از تمام کساني که از اظهارات من ناراحت شدند معذرت خواهي مي کنم.
رئيس فيفا که با انتقاد شديد ديويد کامرون، نخست وزير انگليس روبرو شده بود، در پاسخ به درخواست استعفا از سوي کامرون گفت: من استعفا نمي دهم. چرا بايد اين کار را انجام بدهم. وقتي کسي به مشکلي بر مي خورد بايد براي حل آن تلاش کند. خالي کردن ميدان و فرار از مشکل بي انصافي است و با روحيه‌ي جنگنده و ماجراجو، شخصيت و انرژي من به هيچ وجه همخواني ندارد.
پيش از اين بلاتر در گفت و گو با شبکه CNN درباره‌ي توهين‌هاي نژادپرستانه در زمين فوتبال عنوان کرده بود که تمام اين مسائل را مي توان با برگزاري مراسم دست دادن بازيکنان در پايان بازي حل کرد.