آيا کف زياد شامپوها نشانه بهتر بودنشان است؟

سورفاکتانتهاي زيادي با خواص متفاوت وجود دارند (ترکيبات سورفاکتانت در شامپو،عمل نظافت و زدودن چربي، چرک و ساير زوايد روي مو را انجام مي دهند). بعضي از آنهابراي برطرف کردن گرد و خاک و بعضي ديگر براي برطرف کردن چربي بهترين اثر را دارند. بعضيها کمتر کف کرده و بعضي زياد کف ميکنند. براي همين توليدکنندگان شامپو ازانواع مختلف سورفاکتانتها کمک ميگيرند. براي مثال سورفاکتانت شامپوي موي چرب درمقايسه با شامپوي موي خشک، بايد خاصيت چربيزدايي بيشتري داشته باشد.
در هر صورت مصرفکنندگان، عملا اختلاف بين شامپوها را خيلي سخت متوجه ميشوند،بنابراين حتي تصور نکنيد شامپوهايي که تحت عنوان شامپوي تقويتي هستند، شامپوي بهتريهستند. توليدکنندگان، عوامل غليظ يا رقيقکننده را به لحاظ فروش و تجمل به شامپواضافه ميکنند و حتي اگر سورفاکتانت خاصي کف کافي توليد نکند، به شامپوها موادکفزا ميافزايند که همه اينها جنبه تجمل و حفظ بازار تبليغات را دارد.