خبرگزاری فارس: یک منتقد با بیان اینکه «مرگ کسب کار من است» پدیده و بهترین فیلم جشنواره فجر ال گذشته بود، گفت: «امیرثقفی» با ساخت «مرگ کسب و کار...» گام اول را محکم برداشت.

27364212925048298217

«شهرام خرازی‌ها» منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» ساخته امیر ثقفی، بیان داشت: در جریان یک کابل دزدی، «قاسم» به دست «عطا» (امیر آقایی) کشته می‌شود. «شکرالله (پژمان بازغی) قتل را به گردن می‌گیرد.«عطا» با دختر خردسالش می‌گریزد.
وی ادامه داد: یک سرباز(کامران تفتی) به اتفاق مقام مافوقش، «اکبر سنگی»، باید «شکرالله» را به زندان شهر ببرند اما ماشین‌شان در میانه راه خراب می‌شود.به علت بارش شدید برف و توقف ماشین، سرباز باید پای پیاده «شکرالله» را به نزدیک ترین پاسگاه برساند. آن دو با هم همسفر می‌شوند. «عطا» ، دخترش ، سرباز و «شکرالله» در کوه‌های به برف نشسته یخ می‌زنند.
خرازی‌ها تصریح کرد:«مرگ کسب و کار من است» یکی از بهترین و در عین حال نادیده گرفته شده‌ترین فیلم‌های عرضه شده به بیست و نهمین جشنواره فجر و در حقیقت پدیده این جشنواره بود.«مرگ کسب و کار من است» مشخصا از دو امتیاز مهم و البته کمیاب در فیلم‌های ایرانی برخوردار است : یکی ریتم متناسب با سوژه و دیگر استفاده ساختاری از فضا . این منتقد در ادامه به فارس، گفت: فیلم اصلا خسته کننده نیست، جغرافیای فیلم کاملاً مشخص است، فضا باورپذیر است، زمان و مکان رخدادها حساب شده و منطقی‌اند.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه افزود: فیلم به شدت تصویری است و به دیالوگ متکی نیست.اگر «مرگ کسب و کار من است» را به صورت صامت هم ببینیم دردرک قصه مشکلی پیدا نخواهیم کرد که این نکته قدرت بصری فیلم را به اثبات می‌رساند . شخصیت‌ها هویت دارند، باسمه‌ای و غیرواقعی نیستند بویژه شخصیت‌های منفی که با مهارتی کم نظیر پرداخت شده‌اند.
این منتقد و روزنامه‌نگار در ادامه اظهار داشت: روابط شخصیت‌ها بخوبی شکل می‌گیرند و در پیشبرد قصه و ماجراها مؤثرند. موسیقی بر تصاویر سنگینی نمی‌کند، به اندازه و بجا مورد استفاده قرار گرفته است. ابتدا، میانه و انتهای قصه مشخص است، حوادث و ماجراها در پایان درست جمع شده‌اند. تیم بازیگری فیلم خوب بسته شده است.
«شهرام خرازی‌ها» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «کامران تفتی»، «امیر آقایی» و «محمد فرزانه» فوق‌العاده‌اند وبسیار باورپذیر.نقش کم دیالوگ «شکرالله» ابتدا به «سعید راد» پیشنهاد شده بود اما در نهایت نصیب «پژمان بازغی» شد. بهترین فصل‌های فیلم در سکانس حجامت و سکانس مرگ «عطا» رقم خورده است.«امیر ثقفی» گام اول را بسیار محکم برداشته است.