فردریک فورسایت نویسنده و گه گاه مفسر سیاسی انگلیسی است. او بیشتر به خاطر رمان‌های مهیج‌اش از قبیل روز شغال، سگ‌های جنگ، پروندهٔ اودسا، تندیس و مُشت خدا، شناخته شده است.
فورسایت در آشفورد کنت به دنیا آمد و در مدرسه تون‌بریدج و سپس در دانشگاه گرانادا اسپانیا به تحصیل پرداخت. او پیش از آنکه به نویسندگی روی بیاورد در میانه دهه ۵۰ خلبان نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا بود. در اواخر دهه پنجاه به‌عنوان خبرنگار در یک روزنامه مشغول به‌کار شد و از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ به عنوان خبرنگار رویترز و بی‌بی‌سی در کشورهای مختلف خدمت کرد. فورسایت پس از ترک شغل خبرنگاری، نخستین کتاب خود با نام داستان بیافرا را در سال ۱۹۶۹ نوشت.
نخستین رمان او به نام روز شغال در سال ۱۹۷۱ منتشر شد. این رمان درباره ترور ژنرال دوگل رئیس جمهور فرانسه بود و فرد زینمان بر پایه آن فیلمی موفق به همین نام ساخت.

فردریک فورسایت در چند سال گذشته،موفقیت چشمگیری پیدا کرده و در صف نویسندگانی قرار گرفته است که کتاب هایشان پرفروش ترین است.پس از انتشار کتاب های ((روز شغال)) و ((پرونده اودسا))کتاب آخر او یعنی سگ های جنگ در ردیف کتاب های پرفروش جهان قرار گرفته است و چهره ای دیگر از نویسنده به دست داده است.شناخت عوامل موفقیت فردریک فورسایت که بی نیاز به توضیح در متن کتاب پیداست دلیل اعتبارش را روشن می کند..شیوه پرورش،بافت و قدرت بیان دلنشین،از دلایل شهرت فورسایت می تواند باشد.عامل دوم،اینست که این نویسنده در ترکیب واقعیت و تخیل،عجیب چیره دست است.فورسایت،در فضا سازی و شناخت اهمیت ظریف این ترکیب،چنان پیش می رود که جدا کردن واقعیت از تخیل را برای خواننده دشوار می کند.سومین عامل که درواقعمهم ترین هم هست،گستره دانش و دست آورد تجربه های شخصی نویسنده است.التفات به این نکته در خور اهمیت است که فورسایت بجای آنکه دست به تحقیق در کتاب ها بزند،زمینه های ساختن و پرداختن قصه هایش را بر اساس تجربه های خویش استوار می کند.
دنیای سرباز مزدور،که از زمان جنگ بیافرا فورسایت را به خود جذب کرده،زمینه ساز کتاب سگ های جنگ است،داستانی بسیار پرتحرک که زوایای شوم و کمتر شناخته شده کوشش هایی چون:استخراج معدن،امور مالی،بانکداری،و دنیای سری فروش اسلحه را بررسی می کند.
دسیسه های سر جیمز مانسون،رهبر بیرحم یکی از موسسات استخراج معدن در لندن،شامل توطئه ای جهت سرنگونی حکومت یک جمهوری آفریقایی است.روس ها از اکتشاف سنگ های معدنی شرکتش با خبر می شوند.هنگامی که ((کت شانون))،رهبر مزدورانی که به استخدام مانسون درآمده اند،به جمع آوری نیرو مشغول است،روس ها به اجرای طرح های خود می پردازند.فورسایت ما را قدم به قدم به دور اروپا می برد.از پاریس به اوستند و مارسی،جایی که مزدوران استخدام می شوند،از برن به بروگه محل انجام معاملات مخفی،از آلمان به ایتالیا،اسپانیا و یوگوسلاوی محل خرید سلاح.هیجان داستان،با هر صفحه شتاب می گیرد تا در اوجش برای تصرف کاخ ریاست جمهوری،به نبردی سنگین می انجامد.
آثار:
داستان بیافرا
روز شغال
پروندهٔ اودسا
سگ‌های جنگ
چوپان
گریزگاه شیطان
امکا
بی‌بازگشت (مجموعه داستان کوتاه،
پروتکل چهارم
مأمور مذاکره
فریبکار
داستان‌های پرواز بزرگ
مشت خدا
تندیس
شبح منهتن
انتقامجو
------------------------------------------------
کتاب سگهای جنگ این نویسنده رو پیشنهاد می کنم بخونید شاهکاره .