46461243173272594325


بخش جزیی قطعات که خارج از کشور تامین می‌گردد جزو قطعاتی است که در ایران زیرساخت‌ها یا تکنولوژی تولید آن وجود ندارد و برای داخلی سازی آن هم یک عزم بزرگ ملی نیاز است .مدیرعامل شرکت مگاموتور عضو گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه موتور خودروی ملی تیبا در خطوط جدید و مدرن و متناسب با آخرین فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود، گفت: این موتور ملی، پرتیراژ‌ترین موتور ملی کشور است که هم اکنون موفق به اخذ استاندارد یورو۴ شده است.



به گزارش ایسنا ، ابوالحسن سرشار با تاکید بر اینکه موتور تیبا اولین خودروی ملی ارائه شده از سوی گروه خودرو سازی سایپا است، گفت: تلاش شده کلیه اصول مهندسی و طراحی در آن لحاظ شود تا موتوری در شایستگی نام خودروی ملی به مشتریان عزیز عرضه گردد. با تلاش متخصصان و دانش فنی داخلی این موتور از سال آینده با ارتقاء به استاندارد یورو۴ به تولید انبوه خواهد رسید.





وی با اشاره به همکاری نزدیک قطعه سازان داخلی از ابتدای پروژه برای داخلی سازی کامل این محصول گفت: شرکت مگاموتور سایپا در ابتدا این موتور را با حداکثر توان تولید داخلی نزدیک به ۸۵ درصد شروع به تولید کرد که اکنون با افتخار می‌توان اعلام می‌کنیم که بیش از ۹۵ درصد قطعات این موتور داخلی می‌باشد. بخش جزیی قطعات که خارج از کشور تامین می‌گردد جزو قطعاتی است که در ایران زیرساخت‌ها یا تکنولوژی تولید آن وجود ندارد و برای داخلی سازی آن هم یک عزم بزرگ ملی نیاز است.
مدیرعامل مگاموتور خطوط مونتاژ موتور و گیربکس خودروی تیبا را یکی از خطوط پیشرفته کشور معرفی و در این خصوص گفت: از ویژگی‌های این دو خط تولید و بهره گیری از تجهیزات دقیق و مدرن با ابزارهای برقی و مولتی اسپیندل‌های اتوماتیک و پرس مجهز به سیستم LOADCELL و سیل زن اتوماتیک و دستگاههای تست نشتی اتوماتیک می‌باشد.
سرشار یکی دیگر از ویژگی‌های این خطوط را وجود پالت‌های مجهز به کیت ثبت اطلاعات مونتاژی عنوان کرد و افزود: این ویژگی موجب شده است تا در ایستگاه های حساس مونتاژی از تجهیزات ضد خطا که خطای اپراتوری را به صفر می‌رساند، استفاده شود.