نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اکوکاردیوگرافی

  1. #1
    afsanah82
    مهمان

    اکوکاردیوگرافی

    اکوکاردیوگرافی دستگاه اکوکاردیوگرافی در واقع یک سیستم اسکن اولتراسوند و پردازش تصویر است که بمنظور تصویربرداری زمان واقعی و غیرتهاجمی از ساختار های قلب بکار می رود. از دیگر کاربردهای این دستگاه بررسی سیستم عروقی بیمار می باشد. برای تصویر برداری از نقاط و اعماق مختلف بدن پروبها یا مبدلهای مختلفی معرفی شده است. از جمله پرکاربردترین آنها می توان به پروب حلقوی، خطی، کانوکس و ... اشاره کرد. بعضی از دستگاه های اکوکاردیوگراف از قابلیت داپلر نیز برخوردار هستند و توانایی تعیین جهت و سرعت جریان خون را دارا می باشند.

    سونوگرافي و اكوكارديوگرافي
    در اين روش تصويربرداري، امواج فراصوت، از طريق وسيله‌اي در دست پزشك يا راديولوژيست، به بدن بيمار فرستاده مي‌شود و بازتاب اين امواج از بدن،‌ بصورت تصاويري مقطعي نمايان مي‌گردد. با توجه به اينكه امواج فراصوتي براي انسان ضرر ندارد، از اين روش به ويژه در بررسي سلامت جنين در دوران بارداري استفاده مي‌شود ولي ساير انسانها هم ممكن است به دلايل مختلف نياز به سونوگرافي پيدا كنند. بعنوان مثال در بررسي پستانهاي خانمهاي جوان، بهتر از ماموگرافي عمل مي‌كند. همچنين در بررسي پروستات، كليه‌ها، كبد و مجاري صفراوي، همچنين دريچه‌هاي قلب، روش مناسبي مي‌باشد. اكوكارديوگرافي، روشي از سونوگرافي است كه در بررسي قلب، ساختمان و حركات آن و عروق بزرگ آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخلاف عكسبرداري اشعه X، CT و MRI، با كمك اكوكارديوگرافي مي‌توان از حركات قلب و عملكرد دريچه‌هاي آن نيز تصاويري بدست آورد.

    اکوکاردیوگرافی در تشخیص بیماری های قلبی نحوه جدید و دقیق تری از عکس برداری به منظور تشخیص بیماری قلبی سرخرگ تاجی ( CAD ) و پیش بینی خطر حمله قلبی ایجاد شده است.
    این عمل می تواند دقیقاً کنار بستر بیمار انجام شود. در حال حاضر، متخصصان کلینیکی با استفاده از اکوکاردیوگرافی سنجش میوکاردیال به صورت همزمان (RTMCE) که نوعی از سونوگرافی محسوب می شود، قادر به تشخیص سریع و موثر CAD هستند.
    محققان دانشگاه مرکز پزشکی نبراسکا، کاردیوگرافی را با استفاده از داروی Dobutamine و تکنیک RTMCE بر روی 158 بیمار که به خاطر درد سینه مراجعه نموده و مشکوک به سندرم حاد سرخرگ تاجی بودند، انجام دادند. آنان پی بردند که عکس برداری پرفوژن بهتر از آزمایش دریچه های حرکتی هنگام اکو با Dobutamine در تشخیص CAD و پیش بینی نتیجه بیمار است.
    این تحقیق که در شماره جولای 2005 در نشریه اکوکاردیوگرافی منتشر شد،‌ حاکی از آن است که با استفاده از این تکنیک برای تعیین نتیجه آزمایش بیمارانی که با دردهای سینه غیر قابل توجیه مراجعه می نمایند می توان دوره درمانی مناسبی را برای ادامه حیات طولانی مدت، تجویز نمود. منابع:
    medicalequipment.ir
    boali.com
    prin.ir

  2. کاربر مقابل از afsanah82 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/