صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 69

موضوع: همه چیز راجع به معماری

  1. #21
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    رنگ درمانی :

    سولماز فاضل مطلق-بدون رنگ و سایر عوامل طبیعت نظیر آن من زندانی دنیای تاریک مطلق و سیاهی بی حد و حصر بودم بنابراین بر طبق این اصل که در سرشت پدیده های جهان میل به ترقی و تکامل نهفته است اندیشه ها و تصورات ذهنی من نیز نمی توانستند با رنگ بیگانه بمانند. سپس بر آن شدم که به ارزیابی اشیاء و پدیده ها بر حسب دو عامل رنگ و همچنین آوا بپردازم به همین دلیل این برای من عادت شده است که اشیاء را رنگین و صدادار مجسم کنم.

    امروزه با بررسی های دانشمندان خواص روانی رنگها تا حدی اشکار شده است و حتی در پاره ای از موارد از رنگها برای مداوای بیماران روانی استفاده می کنند و یا آنکه با مطالعه و بررسی رنگ تابلوهای نقاشی و دیگر آثار هنری بیماران روانی، پی به نوع و شدت و ضعف بیماری آنان می برند. بنابراین اگر مجموع رنگهای آثار هنری یک قوم یا یک ملت و سرزمین به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد مسلماً می توان از نحوه ی اندیشه و زیر ساخت روان آنان آگاه شد.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  2. #22
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    عکاسی معماری :

    اجسام گوناگون موجود در طبیعت دارای سه بُعد طول، عرض و ارتفاع هستند كه مجموع این ابعاد، حجم را به وجود می*آورد. اما هنگامی كه اجسام به تصویر در می*آیند، خصوصیات سه *بُعدی آنها بر روی سطحی دو بُعدی نمایان می*شود. درست است كه توقع نداریم ابعاد حجم را در تصویر لمس كنیم، اما به كمك سایه*روشنهایی كه بر روی حجم مورد نظر تشكیل می شود، می توان احساس حجم و برجستگی را در تصویر ایجاد كرد.
    حجم*هایی كه به طور یكنواخت و یكدست روشن شده باشند و یا به طور یكدست در سایه قرار گیرند در تصویر از برجسته*نمایی مطلوبی برخوردار نیستند. بنابراین، نور در عكاسی معماری اهمیت فوق*العاده*ای دارد.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  3. #23
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    عکاسی معماری :

    اغلب عكاسان برای عكاسی معماری و منظره مایل به استفاده از نور مایل صبحگاهی یا هنگام عصر هستند چرا كه این نور كنتراست متعادلی دارد. اما نور نیمه* روز به خصوص در فصل تابستان شدید است و سایه*هایی عمیق ایجاد می*كند. در عكاسی معماری ایده*آل آن است كه نمای اصلی ساختمان و یا قسمتی كه در تصویر مورد توجه اصلی قرار می*گیرد، در معرض تابش نور قرار گرفته و در سایه نباشد.بهتر است نماهای رو به مشرق هنگام صبح كه آفتاب به آنها می*تابد و بناهایی كه نمای اصلی آنها رو به مغرب است، هنگام عصر عكسبرداری شوند. هنگام عكسبرداری در نور صبحگاهی، برای اینكه بنا در تصویر از برجسته*نمایی بهتری برخوردار باشد ترجیح دارد سایه*هایی كه در سمت چپ ساختمان ایجاد می*شود، در تصویر بگنجانید و هنگام عكسبرداری از بنا در غروب بهتر است زاویه عكسبرداری اندكی به سمت راست بنا متمایل باشد تا سایه*های ایجادشده نیز در تصویر بیاید.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  4. #24
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    عکاسی معماری :

    نورهای بسیار ملایم و بدون سایه مانند نور هوای ابری یا مه*آلود، احساس برجسته*نمایی را در تصویر كاهش می*دهد.عكسبرداری از بناهای تاریخی و قدیمی در شب هنگام (زیر نور ماه) حالت جالبی را برای نشان*دادن قدمت آنها به وجود می*آورد.
    همچنین اغلب بناها هنگام شب زیباترند، به ویژه اگر از آنها عكس رنگی گرفته شود. تداخل و تركیب رنگهای حاصل از نورهای مختلف موجود نیز بر جلوه و زیبایی تصویر می*افزاید. دقت در نورسنجی استفاده از سه پایه و سیم دكلانشور نكات مهم در این شرایط است. با نصب این سیم در محل مخصوص و هنگام فشردن آن به خصوص در استفاده از سرعتهای كم*شاتر، دوربین دچار كمترین لرزش شده و از وضوح تصویر كاسته نمی*شود.
    عكاسی از بناهای معماری در وضعیت ضد نور تصویری را می*سازد كه فقط كلیاتی از ساختمان دیده می*شود. در حالت ضد نور چون منبع نور پُشت بنا و رو به عكاسی است، موضوع كاملاً تیره دیده می*شود و حالتی مرموز به خود می*گیرد
    .

    منبع : www.tebyan.ne
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  5. #25
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    معرفی کتاب و مجلات معماری :

    مباني و مفاهيم در معماري معاصر غرب
    نويسنده :دكتر وحيد قباديان
    انتشارات :دفتر پژوهش هاي فرهنگي

    اين كتاب شامل 11 فصل هست و 2 بخش
    بخش اول :معماري مدرن
    فصل اول :مدرنيته (رنسانس-دين پيرايي-علم مداري-عصر روشنگري-انقلاب صنعتي-اولين ساختمان هاي مدرن)
    فصل دوم :معماري مدرن اوليه (مكتب شيكاگو-نهضت هنر نو-جنبش فوتوريسم)
    فصل سوم :معماري مدرن متعالي (مدرسه باهاس -كانستراكتيويسم-كوربوزيه-معماري ارگانيك)
    فصل چهارم:معماري مردن متاخر
    بخش دوم:معماري بعد از مدرن
    فصل پنجم:پست مدرنيته(عقلانيت-ايدئولوژي-كثرت گرايي-تاريخ-رسانه ها-زبان-تكنولوژي)
    فصل ششم:معماري پست مدرن
    فصل هفتم:معماري هاي -تك و اكو-تكمجله معمار
    فكر مي كنم آخرين شماره اين مجله بايد 39 باشه الان شماره 37 اون دست من هست .
    مطالب اين شماره رو براتون مي زارم
    سرمقاله
    بحران تعليق
    كتاب
    كتاب و نشريات
    رويداد
    به ياد هادي ميرميران
    بزرگداشت كامران ديبا
    نقد ونظر
    هويت مهندسي
    فضاي شهري
    معماري بدون مردم
    بهنيش در برلين،مقر جديد آكادمي هنر هاي برلين
    گزارش بازديد 5 روزه از پروژه هاي اپور در پاريس
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  6. #26
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    معرفی کتاب و مجلات معماری :

    پروژه
    مركز تجارت شيراز ،بهرام شيردل
    بازسازي دفتر مستشار بازرگاني سفارت اتريش در تهران
    از ايران
    مفهوم اجتماعي محله در دوره ي قاجار
    ارگ كريمخاني،شيراز
    در جهان
    جان پاوسن
    سالنهاي كتي پاسيفيك،فرودگاه چك لپ كوك
    دير «بانوي ما»، نوي دوور
    مجموعه آپارتمان هاي لنزداون
    خانه تتسوكا
    خبر هاي كوتاه از جهان
    ساخت و صنعت
    آيين نامه مجريان،كلاف سر درگم
    مقالات رسده
    مديريت زمان در پروژه هاي طراحي معماري
    ايده هاي هندسه فراكتال در معماري
    *******************************
    صاحب امتياز :موسسه معمار نشر
    تلفن :88436576
    پست الكترونيكي :memar@memarnashr.com
    www.memarnashr.com
    فصل هشتم:معماري نئوكلاسيك
    فصل نهم:معماري ديكانستراكشن
    معماري فولدينگ
    فصل يازدهم :معماري پيدايش كيهاني-غير خطي (نظريه آشفتگي-هندسه نااقليدسي،فراكتال-نظريه پيچيدگي-معماري پرش كيهاني)
    و پيوست
    در ضمن این کتاب یکی از منابع ارشد هم هست.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  7. #27
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    عنوان كتاب:معنويت در هنر -كاندينسكي
    نويسنده :واسيلي كاندينسكي-Kandinsky،Wassily
    مترجم:اعظم نوراله خاني
    انتشارات:اسرار دانش
    چاپ دوم
    فهرست
    بخش اول:درباره زيبايي شناسي عمومي
    مقدمه
    جنبش سه ضلعي
    انقلاب معنوي
    هرم
    بخش دوم :درباره نقاشي
    تأثير روانشناختي رنگ
    زبان فرم و رنگ
    تئوري
    هنر و هنرمند
    نتيجه گيري
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  8. #28
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    لایه های تاریخی نظریه :

    ترجمه:مجتبی عبدالله نژاد-چکیده:نتیجه چنان فرزانه بود که کارش به دیوانگی کشید ، شارل فوریه چنان دیوانه بود که به نوعی فرزانگی دست یافت .
    نتیجه ابرانسان را چون فرد ستایش می کرد (مهان سالاری افراطی) . در واقع جامعۀ آزادگان او عبارت از (انجمنی از خود – داران ) بود . فوریه برعکس شوریدگان را ستایش می کرد .
    در نظر او فرد جز در پیوستگی هارمونیک هستی نداشت ؛ دو قطب مقابل هم ،دو دیدگاه متضاد . چرا من این دو را مکمل هم می دانم و می پندارم هر دو ممکن و محتمل است و هر کدام روشن گر دیگری است ؟
    یک پاسخ (دیالکتیک) است یا دقیق تر بگویم ، (دیالکتیک دائویی) . نه چندان که والس را با رقص سیاهان یکی پندارم . گسسته و باریک و مارسان . پاسخ دیگر (سوررئالیسم) است . چون دوچرخه ای برساخته از قلب ها و تندرها . (ایدئولوژی) اما پاسخ نسیت . جشن مردگانی است که به زمین بازگشته اند . رژۀ پیروزمندانۀ اجنه و ارواح است . (نظریه) را نمی توان با (ایدئولوژی) یکی پنداشت . چون تئوری از جنس دیگری است . جز موقعیت اندیشی نیست .
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  9. #29
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    راهکارهای حفاظت از بناهای تاريخی در برابر زمين لرزه :

    بنا های تاريخی ايران ساختمان هايی است که عموما از مصالحی نظير خشت، گل، سنگ و چوب ساخته شده است. سه ويژگی عمده آسيب پذيری اينگونه بناها را در برابر حوادث طبيعی نظير زمين لرزه بالا می برد که عبارتند از:

    اميد زريبافيان-چکيده:بنا های تاريخی ايران ساختمان هايی است که عموما از مصالحی نظير خشت، گل، سنگ و چوب ساخته شده است. سه ويژگی عمده آسيب پذيری اينگونه بناها را در برابر حوادث طبيعی نظير زمين لرزه بالا می برد که عبارتند از: فرسودگی مصالح، مقاوم نبودن مصالح و سنگين بودن سازه. بر اين اساس راهکارهای حفاظت
    اين بنا ها در برابر زمين لرزه بايد متضمن رفع اين نواقص باشد. در اين مقاله سعی شده است راهکارهای مختلف نظير مقاوم سازی بناها به وسيله جايگزينی مصالح جديد، ايجاد سازه های نگهبان، جداسازی لرزه ای پايه در قسمت های مختلف بنا، سبک سازی بنا، مورد بررسی قرار گيرد و محدوده کاربرد هر يک از اين روش ها برای بناهای مختلف تاريخی در ايران تعيين گردد.
    کلمات کليدی: بناهای تاريخی، حفاظت لرزه ای، مقاوم سازی ، جداسازی لرزه ای پايه
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  10. #30
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    اسکن 3 بعدی تاریخ :

    مکانهای باستانی اندکی در دنیا وجود دارند که میتوانند ادعا کنند که قدمتی به اندازه تاریخ دارند. تخت جمشید قطعاً میتواند چنین ادعائی داشته باشد. تخت جمشید از 520 سال قبل از میلاد مسیح با وقار بر پا بود تا آنگاه که اسکندر مقابل خواهش دلبر خود سرفرود آورد و تخت جمشید را به تلی از خاکستر نشاند.
    تخت جمشید 1347) یکبارتوسط نقشهبرداران آلمانی از طرف دانشگاه شیکاگو مورد نقشه برداری قرار گرفت. دیگر بار در اسفند سال 1380 گروهی مرکب از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ایران، شرکت تجهیزات کاوشگران نوآور (تکنو) و یک کارشناس از شرکت ریگل اطریش با استفاده از پیشرفتهترین ابزار یعنی اسکنر لیزر 3 بعدی (ساخت شرکت ریگل) بخشهائی از تخت جمشید را نقشه برداری کردند.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


صفحه 3 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/