قسمت ششم.

ﺳﺮانجام اﺳﺮار ﺧﻮد را ﺑﺎ ﺁﻟﻦ در ﻣﻴﺎن ﮔﺬاﺷﺖ وﻟﯽ ﺁﻟﻦ ﻧﻴﺰ او را ﻣـﻮرد تمسخرﻗﺮار داد. ﻧﻪ، او ﺑﻪ هیچ وﺟﻪ رﺿﺎﻳﺖ نمی داد ﮐـﻪ مخفیانه وارد ﮔـﺎراژ ﻣﻨـﺰل‬ﻣﺎرون ﺷﻮد و اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ او را ﺑﺎزرﺳﯽ ﮐﻨﺪ. ﻳﺎ ﺑﺮای ﺟﺴﺘﺠﻮی چمدان ﺧﻮن ﺁﻟﻮد ﺁﺑـﯽ‬رﻧﮓ ﭘﻨﻬﺎﻧﯽ وارد ﻣﻨﺰل وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون ﺷﻮد.‬
اﻟﺒﺘﻪ ﺁﻟﻦ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮد ﮐﻪ اﻣﮑﺎن درﻳﺎﻓﺖ ﻋﻼﺋﻢ و ﺁﺛﺎر ﺗﻠﻪ ﭘﺎﺗﯽ ﺑﺮای ﺷـﺮﻳﻞ از‬ﻃﺮﻳﻖ ذهن ﻣﺎرون وﺟﻮد دارد، اﻣﺎ اﮔﺮ وﻳﻨﺖ ﻣـﺎرون همسرش را ﺑـﻪ ﻗﺘـﻞ رﺳـﺎﻧﺪﻩ‬ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﭘﻠﻴﺲ اﺳﺖ، ﻧﻪ ﺷﺮﻳﻞ و ﻧﻪ او.‬و ﺑﺪﻳﻦ ﺳﺒﺐ ﺷﺮﻳﻞ شدیدا ﺧﺸﻤﮕﻴﻦ ﺷﺪ.‬
اﻳﻦ ﺧﺸﻢ ﻳﮑﯽ از دﻻﻳﻠﯽ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺷﺮﻳﻞ ﺷﻬﺮ را ﺗﺮک ﮐﺮد. دﻟﻴﻞ دﻳﮕﺮ وﺣـﺸﺘﯽ ﺑـﻮد‬ﮐﻪ از وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون در وﺟﻮد ﺧﻮد اﺣﺴﺎس ﻣﯽ ﮐﺮد. ﮔﺮﭼﻪ هیچ ﺗﻮﺟﻴـﻪ ﻣﻨﻄﻘـﯽ ﺑـﺮای‬اﺣﺴﺎس وﺣﺸﺖ ﺧﻮد ﻧﺪاﺷﺖ.‬اﻟﺒﺘﻪ ﺷﺮﻳﻞ ﺑﺎ ﭘﻠﻴﺲ تماس ﮔﺮﻓﺘﻪ و وﻳﻨﺖ هم از ﺁن ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻄﻠﻊ ﺑﻮد، وﻟﯽ درﺳـﺖ‬ﺑﻪ همین دﻟﻴﻞ وﻳﻨﺖ ﺷﻬﺎﻣﺖ ﺁن را ﻧﺪاﺷﺖ ﺗﺎ ﺑﻪ او ﺻﺪﻣﻪ ای وارد نماید. ﺧﻮب، ﭘـﺲ‬ﭼﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺑﮑﻨﺪ؟ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺖ او را ﺁزار دهد، تهدید ﮐﻨﺪ و ﮐﺎﺑﻮس زﻧـﺪﮔﯽ اش‬ﺷﻮد. و ﺷﺮﻳﻞ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ همین ﮐﺎر را هم ﻣﯽ ﮐﺮد. ﺑﻪ همین دﻟﻴﻞ ﺗﺼﻤﻴﻢ‬داﺷﺖ ﻓﺮار ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ دوردﺳﺖ ﺑﺮود و اﺟﺎزﻩ دهد ﺗﺎ ﻣﺪﺗﯽ ﺑﮕﺬرد.‬
‫ﺷﺎﻳﺪ ﭘﺲ از اﻳﻦ ﻣﺪت، ارﺗﺒﺎط ﻣﻐﺰی ﺑﺎ وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون ﻗﻄـﻊ ﺷـﻮد. ﺷـﺎﻳﺪ ﺁن ﮔـﺎﻩ‬ﻗﺎدر ﺑﻪ ﻓﺮاﻣﻮﺷﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﻓﺮاﻣﻮش ﮐﺮدن همه ﭼﻴﺰ.‬
‫از محل ﮐﺎرش ﺑﺎ اﺻﺮار و اﻟﺘﻤﺎس ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ درﻳﺎﻓﺖ ﻣﺮﺧﺼﯽ ﺷﺪﻩ و همان روز ﺑﻌﺪ از‬ﻇﻬﺮ ﺑﺎ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ از ﺷﻬﺮ ﺧﺎرج ﺷﺪ. ﻣﻘﺼﺪ ﻣﺸﺨﺼﯽ ﻧﺪاﺷﺖ. ﺣﺘـﯽ ﺟﻬـﺖ ﻣﺸﺨـﺼﯽ را در‬ﻧﻈﺮ ﻧﺪاﺷﺖ. ﺁن ﭼﻪ در ﻧﻈﺮ داﺷﺖ ﻓﻘﻂ رفتن ﺑﻪ ﺧﺎرج از ﺷﻬﺮ ﺑﻮد. رفتن ﺑﻪ محلی ﮐـﻪ‬ﺑﺎ دﻳﮕﺮ اﻣﺎﮐﻦ اﺧﺘﻼف داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.‬ﺳﺮانجام در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻏﺮوب ﺁﻓﺘﺎب ﭼﻴﺰی نمانده ﺑﻮد، ﺑﻪ ﻣﺘﻞ ﻧـﻮرت وی ﮐـﻪ در‬ﺷﻬﺮ ﮐﻮﭼﮑﯽ واﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺑﻮد رﺳﻴﺪ. ﺷﻬﺮی ﮐﻮﭼﮏ ﮐﻪ ﭼﻴﺰی از ﻳﮏ دهکده بیشتر ﻧﺪاﺷﺖ و‬ﺁن را ﻧﻴﺰ ﻧﻮرت وی ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻴﺪﻧﺪ. ﻣﺘﻞ ﻣﺰﺑﻮر ﻳﮏ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻋـﺮﻳﺾ ﺑـﻮد ﮐـﻪ اﺗـﺎق‬هایش پهلو به پهلوی هم ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘـﻪ و در ﻣﻘﺎﺑـﻞ هـﺮ اﺗـﺎق،محلی ﺑـﺮای ﭘـﺎرک‬اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮد. ﻳﮏ رﺳﺘﻮران ﻧﻴﺰ در ﮐﻨﺎر ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﺘﻞ ﺑﻮد ﮐﻪ‬ﺟﺰﺋﯽ از ﺁن ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ ﺁﻣﺪ.‬ﺷﺮﻳﻞ ﻳﮏ ﺳﺎﻧﺪوﻳﭻ ﺧﻮرد و وﻗﺘﯽ ﺧﺴﺘﻪ و ﺑﯽ ﺣﺎل ﺑﻪ ﻃﺮف اﺗﺎﻗﺶ ﻣﯽ رﻓﺖ، ﺗـﺎرﻳﮑﯽ‬ﺑﺮ ﺁسمان ﭼﻴﺮﻩ ﺷﺪﻩ و ﺳﺘﺎرﮔﺎن رخ ﻣﯽ نمودﻧﺪ. ﺑﺎر دﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺳﺮاغ اﺗﻮﻣﺒﻴﻠﺶ رﻓﺖ و‬در ﺁن را ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﺮد و هنگاﻣﯽ ﮐﻪ از ﻗﻔﻞ ﺑﻮدن ﺁن ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺷﺪ ﺑﻪ اﺗﺎﻗﺶ رﻓﺖ.‬ﺑﺎ اﻳﻦ ﺗﺼﻮر ﮐﻪ اﺣﺘﻴﺎج ﺑﻪ ﻗﺮص ﺧـﻮاب ﺁور دارد، دو ﻗـﺮص را ﺑﻠﻌﻴـﺪ و ﻣـﺪﺗﯽ‬ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺧﻮد را زﻳﺮ دوش ﺁب ﺑﺴﻴﺎرﮔﺮم حمام رهاﮐﺮد و درﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺁب ﮔﺮم ﺑﺮ ﺳﺮ و‬
‫روﻳﺶ ﻓﺮو ﻣﯽ رﻳﺨﺖ ﺑﯽ ﺣﺮﮐﺖ و رها در همان ﺣﺎل ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪ.‬ﺳﭙﺲ ﺧﻮد را در تخت ﻣﺘﻞ و ﺑﺎﻟﺶ های دل ﭼﺴﺐ ﺁن رها ﺳﺎﺧﺖ و ﺑﻴﻬـﻮدﻩ ﺳـﻌﯽ ﮐـﺮد‬ﮐﺘﺎﺑﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﺪ. او ﺷﺮوع ﺑﻪ ورق زدن ﺑﺮگ های ﮐﺘﺎب ﮐﺮد.‬ﺳﺎﻋﺖ ها ﮔﺬﺷﺖ و او ﺑﯽ ﻗﺮار در تخت ﻣﯽ ﻏﻠﺘﻴﺪ. ﮐﺘﺎب ﺗﻮﺟﻬﺶ را ﺟﻠﺐ ﻧﮑﺮدﻩ ﺑﻮد.‬ﺳﺮانجام ﭼﺮاغ را ﺧﺎﻣﻮش ﮐﺮد و ﺁن ﮔﺎﻩ ﺑﻮد ﮐﻪ در ﻇﻠﻤـﺖ، ﻧﮕـﺎهﺶ ﺧﻴـﺮﻩ ﻣﺎﻧـﺪ و‬درون ﺗﺎرﻳﮑﯽ ﺑﻪ ﮐﺎوش ﭘﺮداﺧﺖ. ﻗﺎدر ﻧﺒﻮد وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون را از ذهنﺧﻮد دور ﮐﻨﺪ.‬وﻳﻨﺖ ﻣﯽ داﻧﺴﺖ ﮐﻪ او از ﺟﻨﺎﻳﺘﺶ ﺑﺎ خبر اﺳﺖ ... اﻣﺎ نمی داﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ از‬ﺟﺰﻳﻴﺎت ﺁن اﻃﻼع دارد.‬
‫ﺷﺮﻳﻞ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﯽ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ مسلما ذهن او هم ﭼﻮن ﻳﮏ ﮐﺘـﺎب ﺑـﺎز ﺷـﺪﻩ در ﻣﻘﺎﺑـﻞ‬ﭼﺸﻤﺎن وﻳﻨﺖ ﻧﻴﺴﺖ، نمی ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ. و از ﺧﻮد ﻣﯽ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﮐﻪ ﺁﻳـﺎ ممکن اﺳـﺖ ﮐـﻪ‬وﻳﻨﺖ در اﻳﻦ هراس ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ او از ﺁن ﭼﻪ ﻣﯽ داﻧﺪ هم بیشتر ﺑﺪاﻧﺪ؟ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺜﺎل‬اﻳﻦ ﮐﻪ ﺑﺪاﻧﺪ وﻳﻨﺖ ﭼﻄﻮر ﺧﻮد را از ﺷﺮ ﺁن چمدان ﮐﻮﭼﮏ و ﺁﺑـﯽ رﻧـﮓ ﺧـﻼص ﮐـﺮدﻩ‬اﺳﺖ. ﻳﺎ اﻳﻦ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﯽ را ﮐﻪ در ﺁن رﺳﺘﻮران ﺑﻪ همراﻩ ﭘﺎوﻻ ﻣﺎرون ﺑﻮد ﺷﻨﺎﺳـﺎﻳﯽ‬ﮐﺮدﻩ ﺑﺎﺷﺪ.‬
‫از ﺁن ﺟﺎ ﮐﻪ ﺷﺮﻳﻞ ﻣﺎﻳﻞ ﻧﺒﻮد ﮐﻪ در اﺳﺮار ﮔﻨـﺎﻩ ﺁﻟـﻮد وﻳﻨـﺖ ﺷـﺮاﮐﺖ داﺷـﺘﻪ‬ﺑﺎﺷﺪ، ﺁﻳﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﭘﻴﺎﻣﯽ ﺑﺮای وﻳﻨﺖ ارﺳﺎل ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻴﺶ از اﻳﻦ ﭼﻴـﺰی ﺑـﺮای‬وﺣﺸﺖ از ﺷﺮﻳﻞ ﺑﺮای وﻳﻨﺖ وﺟﻮد ﻧﺪارد؟ اﻇﻬﺎر ﮐﻨﺪ ﮐﻪ دﻳﮕﺮ ﻣﻴﻠﯽ ﺑﻪ اﺟﺮای ﻧﻘـﺶ‬ﻳﮏ ﺷﻬﺮوﻧﺪ ﺑﺸﺮدوﺳﺖ و ﺧﻴﺮﺧﻮاﻩ در وﺟﻮدش ﻧﻴﺴﺖ؟ ﭘﻴﺎﻣﯽ ﮐﻪ وﻳﻨﺖ را ﻣﻄﻤـﺌﻦ ﮐﻨـﺪ‬ﮐﻪ ﻣﺎﻳﻞ ﻧﻴﺴﺖ ﭘﺮدﻩ از اﺳﺮار ﺟﻨﺎﻳﺘﺶ ﺑﺮدارد؟ اﻣﺎ ﺁﻳﺎ در اﻳﻦ ﺻﻮرت وﻳﻨـﺖ ﺑـﻪ‬او اﻋﺘﻤﺎد ﻣﯽ ﮐﺮد؟ ﺁﻳﺎ ﭘﻴﺎﻣﺶ را ﺑﺎور ﻣﯽ داﺷﺖ ...؟‬

‫در ﺗﺎرﻳﮑﯽ ﺁن اﺗﺎق ﻏﺮﻳﺐ، ﻧﺎﮔﻬﺎن راﺳﺖ ﻧﺸﺴﺖ، در همان لحظه وﻳﻨـﺖ ﻣـﺎرون ﺑـﺎ‬ارﺳﺎل ﭘﻴﺎﻣﯽ ﺑﻪ او اﻇﻬﺎر ﮐﺮدﻩ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ او اﻋﺘﻤﺎد ﻧﺪارد. ﭼﻴﺰی نماﻧﺪﻩ ﺑـﻮد‬ﮐﻪ ﺷﺮﻳﻞ از ﺷﺪت ﺗﺮس ﺑﻪ رﻋﺸﻪ در ﺁﻳﺪ، دﻟﻴﻞ ﺁن وﺣﺸﺖ ﺁﮔﺎهﯽ دﻳﮕﺮی ﺑﻮد ﮐـﻪ ﺑـﻪ‬ﻣﻐﺰش ارﺳﺎل ﺷﺪﻩ و اﻳﻦ ﺑﺎر ﭼﻪ ﺗﻠﻪ ﭘﺎﺗﯽ ﺑﻮدﻩ ﺑﺎﺷﺪ و ﭼﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﻏﺮﻳـﺰﻩ ی ﻧﺎﺷـﯽ‬از ﻧﺰدﻳﮑﯽ ﺧﻄﺮ و ﻳﺎ ﺻﺪاﻳﯽ ﻧﺎمحسوس ﮐﻪ عمیقاً ﺁن را ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﮔﺮﭼﻪ ﺣﺘﯽ ﺧـﻮدش‬هم نمی داﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﭼﻴﺴﺖ اﻣﺎ از وﺟﻮد ﺁن اﻃﻤﻴﻨﺎن داﺷﺖ. وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون ﺟﺎﻳﯽ در همانﺣﻮاﻟﯽ ﺑﻮد!‬
‫ﺁهسته از تخت ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺁﻣﺪ. ﭘﻨﺠﺮﻩ ی ﺑﺰرﮔﯽ در دﻳﻮار ﺟﻠﻮی اﺗﺎﻗﺶ وﺟﻮد داﺷﺖ ﮐـﻪ‬ﺑﺎ ﭘﺮدﻩ ی ﺳﻨﮕﻴﻨﯽ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮد. ﭘﺮدﻩ را ﺑﻪ اﻧـﺪازﻩ ی دو ﺳـﻪ ﺳـﺎﻧﺘﯽ مترﮐﻨﺎر ﮐﺸﻴﺪ ﺗﺎ از ﻓﺎﺻﻠﻪ ی ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﺑﻴﻦ ﭘﺮدﻩ و دﻳﻮار ﺑـﻪ وﺟـﻮد ﺁﻣـﺪﻩ ﺑـﻮد،‬ﻧﮕﺎهی ﺑﻪ ﺑﻴﺮون ﺑﻴﻨﺪازد، ﻳﮑﯽ از ﺗﻴﻐﻪ هﺎی ﭘﺮدﻩ ﮐﺮﮐﺮﻩ ی ﭘﺸﺖ ﭘﻨﺠﺮﻩ را ﭘﺎﻳﻴﻦ‬ﮐﺸﻴﺪ و ﺑﺎ اﺿﻄﺮاب ﭼﺸﻢ ﮔﺮداﻧﺪ.‬
‫اﺑﺘﺪا ﺑﻴﺮون از ﻣﺘﻞ ﭼﻴﺰ ﻣﺸﮑﻮﮐﯽ ﻣﺸﺎهده ﻧﮑﺮد، راﻩ مخصوص ﭘﺎرک اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ها ﺑﻪ‬ﺧﻮﺑﯽ روﺷﻦ ﺑﻮد و اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ﺧﻮد را دﻳﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﺜﻪ ی ﺗﻨﻮﻣﻨﺪش ﺑﻪ او ﺧﻴﺮﻩ ﺷﺪﻩ و‬ﺁن ﮔﺎﻩ ﺻﺪاﻳﯽ ﺷﻨﻴﺪ. اﻳﻦ ﺑﺎر اﺷﺘﺒﺎﻩ ممکن ﻧﺒﻮد. ﺻﺪای ﺳﺎﻳﺶ ﮐـﻒ ﮐﻔـﺸﯽ ﺑـﺮ روی‬ﭘﻴﺎدﻩ رو، ﻧﺰدﻳﮏ ﭘﻨﺠﺮﻩ ی اﺗﺎﻗﺶ. ﺷﺒﺢ ﺗﻴﺮﻩ رﻧﮕﯽ را دﻳﺪ ﮐﻪ از ﻣﻘﺎﺑـﻞ ﭘﻨﺠـﺮﻩ‬ﮔﺬﺷﺖ و در ﮐﻨﺎر اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ او ﻣﮑﺚ ﮐﺮد.‬
‫ﺷﺒﺢ ﻣﺮدی ﺑﻮد، ﻣﺮدی ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺰ وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون نمی ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﻓﺮد دﻳﮕﺮی ﺑﺎﺷﺪ. ﺷﺮﻳﻞ،‬ﺣﺘﯽ اﮔﺮ ﺑﺎ ﻧﻮﻣﻴﺪی ﺑﻪ ﺗﺮدﻳﺪی دل ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻮد، ﺣﺎﻻ دﻳﮕﺮ ﺁن ﺗﺮدﻳـﺪ ﺑـﺎ رفتن ﺁن‬ﻣﺮد ﺑﻪ ﻋﻘﺐ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ و ﭘﺮﺗﻮ ﻧﻮری ﮐﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ و ﺷﺎﻧﻪ هاﻳﺶ اﻓﮑﻨـﺪﻩ ﻣـﯽ ﺷـﺪ ﺑـﻪ‬ﻳﻘﻴﻦ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﺑﻮد. زﻳﺮا ﺷﺮﻳﻞ روﻳﺲ ﭼﻬﺮﻩ ی ﻣﺮداﻧﻪ، ﺗﻴﺮﻩ و اﻓﺘﺎدﻩ ی وﻳﻨـﺖ‬ ﻣﺎرون را ﻣﯽ دﻳﺪ.‬
‫او را ﺗﻌﻘﻴﺐ ﮐﺮدﻩ ﺑﻮد. ﺧﻴﻠﯽ ﺁﺳﺎن ﺑﻮد، ﻣﺴﻠﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ هـﻢ ﺁﺳـﺎن ﺑﺎﺷـﺪ.‬ﭼﻮن ﺷﺮﻳﻞ ﭘﻴﺎم را ﺑﺮاﻳﺶ ارﺳﺎل ﮐﺮدﻩ ﺑﻮد. همان لحظه ﮐـﻪ ﻧـﺎم ﻧـﻮرت وی و ﻣﺘـﻞ‬ﻧﻮرت وی در ذهنش ﻧﻘﺶ ﺑﺴﺖ، ﭘﻴﺎم ﺧﻮد ﺑﻪ ﺧﻮد ﺑﻪ وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون ارﺳﺎل ﺷﺪﻩ ﺑﻮد. و‬ﺣﺎﻻ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺎرون ﺑﻪ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ او ﻣﻌﻄﻮف ﺑـﻮد، ﺳـﻌﯽ داﺷـﺖ ﺗـﺎ ﻣﻄﻤـﺌﻦ ﺷـﻮد ﮐـﻪ‬اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ را اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. از ﺁن ﺟﺎ ﮐﻪ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ همان ﺟﺎ ﺟﻠﻮی درب اﺗـﺎق‬او ﭘﺎرک ﺷﺪﻩ ﺑﻮد، ﮐﺴﺐ اﻃﻤﻴﻨﺎن از اﻳﻦ ﮐﻪ ﮐﺪام ﻳﮏ از درها و اﺗﺎق هـﺎ ﺑﺎﻳـﺪ‬ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ او ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺸﮑﻠﯽ در ﺑﺮ نخواهد داﺷﺖ.‬اﮐﻨﻮن ﻣﺎرون مترصد ﺑﻮد ﺗﺎ ﺑﻪ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ﻧﻘﺼﯽ وارد ﺁورد ... ﺷﺎﻳﺪ هـﻢ در ﺻـﺪد‬ﺗﻼﺷﯽ ﺑﺮای ورود ﺑﻪ اﺗﺎق ﺑﺎﺷﺪ ... ﻳﺎ ﺷﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺳﺎدﮔﯽ در اﻧﺘﻈـﺎر ﺧـﺮوج او از‬اﺗﺎق،صبر ﭘﻴﺸﻪ ﻣﯽ ﮐﺮد ...‬ﺗﺸﻮﻳﺶ همیشه ﻗﻀﺎوت را تحت اﻟﺸﻌﺎع ﺧﻮد ﻗﺮار ﻣﯽ دهد ، ﺷﺮﻳﻞ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﻣﺘﺼﺪی‬ﻣﺘﻞ ﺗﻠﻔﻦ ﮐﻨﺪ و از او بخواهد ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻠﻴﺲ ﺷﻬﺮ ﻧﻮرت وی تماس ﺑﮕﻴﺮد. اﻣـﺎ ﭘﻠـﻴﺲ‬هیچ وﻗﺖ ادﻋﺎی ﺷﺮﻳﻞ را ﺑﺎور نمی ﮐﺮد، همان ﻃﻮر ﮐﻪ ﻗﺒـﻞ از اﻳـﻦ ﺑـﺎور ﻧﮑـﺮدﻩ‬ﺑﻮدﻧﺪ، اﮐﻨﻮن ﻧﻴﺰ ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ وﻳﻨﺖ ﻣﺎرون دﺳﺖ ﺑﻪ اﻗﺪاﻣﯽ ﻧﺰدﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ادﻋـﺎی‬او را ﺑﺎور نمی ﮐﺮدﻧﺪ. و زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ وﻳﻨﺖ اﻗﺪاﻣﯽ ﮐﺮدﻩ ﺑﺎﺷﺪ، دﻳﮕﺮ ﺑـﺴﻴﺎر دﻳـﺮ‬ﺧﻮاهد ﺑﻮد.‬
‫ﮔﺬﺷﺘﻪ از اﻳﻦ، ﭘﻠﻴﺲ ﺧﻮد دشمن او محسوب ﻣﯽ ﺷﻮد. ﭼﻮن رفتن ﺑﻪ ادارﻩ ی ﭘﻠﻴﺲ ﺳﺒﺐ‬وﺣﺸﺖ ﻣﺎرون از او و ﺳﭙﺲ ﺗﻌﻘﻴﺒﺶ ﺷﺪﻩ ﺑﻮد. ﺗﻨﻬﺎ راﻩ اﻣﻨﻴﺖ او در ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﺳﺎختنوﻳﻨﺖ ﺧﻼﺻﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ. ﺑﺎﻳﺪ او را ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻣﯽ ﺳﺎﺧﺖ ﮐﻪ دﻳﮕﺮهرﮔﺰ ﺑـﺎ ﭘﻠـﻴﺲ ﮐـﺎری‬نخواهد داﺷﺖ.‬
‫اﻣﺎ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ، ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ وﻳﻨﺖ هنوز ﺧﺸﻤﮕﻴﻦ اﺳﺖ، او ﺑﺎﻳﺪ ﻓـﺮار ﮐﻨـﺪ،‬اﻣﺎ ﭼﻄﻮر؟‬
‫بخشی از ذهنش ﺑﻪ او اﺧﻄﺎر ﻣﯽ ﮐﺮد: ﻧﻘﺸﻪ ای ﻧﮑﺶ، ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ رﻳـﺰی ﻧﮑـﻦ، وﻳﻨـﺖ‬ﻗﺎدر اﺳﺖ اﻓﮑﺎرت را بخواﻧﺪ!‬
‫و ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﯽ ﮔﻔﺖ: ﻣﮕﺮ اﻳﻦ را نمی داﻧﯽ؟ اﮔﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی ﺑﺮای رفتن ﺑﻪ هر ﺟﺎ‬ﺑﮑﻨﯽ، او ﻗﺒﻞ از ﺗﻮ ﺁن ﺟﺎ در اﻧﺘﻈﺎرت ﺧﻮاهد ﺑﻮد. ﭘﺲ ذهنت را ﺧـﺎﻟﯽ و ﭘـﻮچ‬ﺑﮕﺬار، از ﻏﺮﻳﺰﻩ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﮐﻦ ... ﮐﻮرﮐﻮراﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﮐﻦ ... ﺗﺸﻮﻳﺶ و اﺿـﻄﺮاب ﺑـﻪ‬ﺧﻮد راﻩ ﻧﺪﻩ! ...‬
‫ﺳﺮﻳﻌﺎ ﻟﺒﺎس ﭘﻮﺷﻴﺪ. در ﺗﺎرﻳﮑﯽ ﺑﺪون ﺗﻔﮑﺮ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﺮد، از ﻓﮑﺮ ﮐﺮدن تمرد ﻣـﯽﮐﺮد:
در ﺣﺎل ﻟﺒﺎس ﭘﻮﺷﻴﺪن هستم... ﻧﻪ، ﺣﺘﯽ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﮑﺮی هم ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻪ ذهنم راﻩ‬ﭘﻴﺪا ﮐﻨﺪ!‬
‫و ﺑﻪ ﺧﻮدنهیب ﻣﯽ زد: ﻣﻦ ﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ در ﻣﻮرد ﺁﻳﻨﺪﻩ و ﻧﻪ در ﻣﻮرد ﺣﺎل ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ.‬
‫اﮐﻨﻮن ﻟﺒﺎس ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ و ﺁﻣﺎدﻩ، وﺳﻂ اﺗـﺎق اﻳـﺴﺘﺎدﻩ ﺑـﻮد. ﺑـﺴﻴﺎر ﻣـﺸﮑﻞ ﺑـﻮد،‬تقریبا اﻣﮑﺎن ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺑﻮد ﮐﻪ ذهنش را ﭘﻮچ و ﺧﺎﻟﯽ ﻧﮕﻪ دارد. ﮔﻮیا اﻳﻦ ﮐﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ‬دﺳﺘﮕﺎﻩ ذهن اﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﺸﺪﻩ اﺳﺖ، اﻣﺎ ﺷﺮﻳﻞ تمام ﺗـﻼش ﺧـﻮد را ﺑـﻪ ﮐـﺎر‬ﮔﺮﻓﺖ.‬اﺗﺎق دارای ﭘﻨﺠﺮﻩ ای درﻋﻘﺐ ﻧﻴﺰ ﺑﻮد و او مجبور ﺑﻮد ﺗﺎ ﭘﺮدﻩ را ﮐﻨـﺎر زدﻩ و‬ﭘﺮدﻩ ﮐﺮﮐﺮﻩ را ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻻ ﺑﮑﺸﺪ. ﭘﻨﺠﺮﻩ ﮐﻪ ﭘﻴﺪا ﺑﻮد ﻣﺪت هاﺳﺖ ﺑﺎز ﻧـﺸﺪﻩ، ﺑـﺮای‬ﺑﺎز ﺷﺪن لحظه ای ﺑﺎ لجبازی ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﮐﺮد، اﻣﺎ ﺳﺮانجام ﺑﺎﻻ رﻓﺖ و همراه ﺑـﺎ ﺣﺮﮐـﺖ‬ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺻﺪای ﮐﻮﭼﮑﯽ از ﺧﺮاﺷﻴﺪﮔﯽ زﻧﮓ دار و ﻏﮋﻏﮋ ﺑﺎز ﺷﺪن از ﺁن ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ، ﺻﺪاﻳﯽ‬ﮐﻪ ﺷﺮﻳﻞ اﻣﻴﺪوار ﺑﻮد از ﺟﻠﻮی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻗﺎﺑﻞ ﺷﻨﻴﺪن ﻧﺒﻮدﻩ ﺑﺎﺷﺪ.‬ﺑﯽ درﻧﮓ و ﺑﺪون در ﻧﻈﺮ ﮔﺮفتن ﻣﺸﮑﻠﯽ ﮐﻪ اﻣﮑﺎن روﺑﺮو ﺷﺪن ﺑﺎ ﺁن را داﺷﺖ و ﺑﺎ‬احتراز از تمرکز ﺣﻮاس در انجام ﮐﺎر، ﺑﻪ ﺁراﻣﯽ ﻳﮏ ﭘﺎﻳﺶ را ﺑﻴﺮون ﺑﺮد و ﺳـﭙﺲ از‬پهلو ﺧﻮد را ﺑﻴﺮون ﮐﺸﻴﺪ و ﺳﺮانجام ﭘﺎی دﻳﮕﺮ را از ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺑﻴﺮون ﺑﺮد و ﭘﺮﻳﺪ.‬اﮐﻨﻮن روی چمن اﻳﺴﺘﺎدﻩ ﺑﻮد و از ﺧﻮد ﻣﯽ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺣﺎﻻ ﮐﺠﺎ؟‬
‫ﻧﻪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﺪ، ﻓﻘﻂ ﻋﻤﻞ اﺳﺖ ﮐﻪ او را ﺑﻪ ﺟﺎﻳﯽ ﻣﯽ رﺳﺎﻧﺪ، ﺣﺮﮐﺖ.‬..