نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: سانحه در هواپیمای حامل محسن رضایی

  1. #1
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    هرجاكه دل درآنجا خوش است
    نوشته ها
    6,578
    تشکر تشکر کرده 
    3,716
    تشکر تشکر شده 
    6,742
    تشکر شده در
    2,981 پست
    حالت من : Khoshhal
    قدرت امتیاز دهی
    3163
    Array

    سانحه در هواپیمای حامل محسن رضایی

    هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان که ساعت 22:30 شنبه شب از تهران عازم مشهد مقدس شده بود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر دچار سانحه شد.

    این هواپیما به شماره پرواز 613 که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم یکی از سرنشینان آن بود، حدود ساعت 24، به هنگام فرود در باند فرودگاه به علت ترکیدگی چرخ جلو، با مشکل مواجه شد و به سختی فرود آمد.

    بنابر این گزارش، این سانحه خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشته ولی برخی از مسافرین دچار جراحاتی شده اند که بلافاصله به درمانگاه منتقل و مداوا روی آنان صورت پذیرفته است.

    محسن رضایی که خود نیز از ناحیه دست جراحت کوچکی برداشته در گفتگوی تلفنی با «تابناک»، ضمن اینکه حال عمومی خود و دیگر مسافرین را خوب اعلام کرد، از استرس شدید وارد شده به سرنشینان هواپیما خبر داد.

    گفتنی است خبرنگاران تا این لحظه موفق به تماس با هیچ یک از مسئولین مربوطه جهت کسب اطلاعات بیشتر نشده است.

    منبع: تابناک
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    آرزو هایم را به باد میدهم ... مثل قاصدک ... شاید از کنارت عبور کنند ... عطرت را بگیرند و مثل یک جادو تبدیل به یک رویا شوند...


  2. 4 کاربر مقابل از tina عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3. #2
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    526
    تشکر تشکر کرده 
    2,517
    تشکر تشکر شده 
    951
    تشکر شده در
    396 پست
    قدرت امتیاز دهی
    141
    Array

    پیش فرض

    تا حالا فقط ایران ایر سقوط میکرد و قابل اطمینان نبود که حالا دیگه ایرباس هم غیر قابل اطمینان شد

    دیگه کسی جرات نمیکنه سوار بشه
    :: در کشور من آزادی تنها نام یک میدان است........ ::
    :: این یه قانونه! هرچی کمتر در دسترس باشی ارزشت بیشتره! زیاد که باشی میره به حساب آویزون بودنت! ::

    bsphpu11982
    45823718444724891055

  4. 4 کاربر مقابل از sina_1374 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  5. #3
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array

    پیش فرض


    گزارش تصویری / سانحه هوایی در فرودگاه مشهد مشهد- خبرگزاری مهر: هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز 613 که از ساعت 22:30 دیروز از تهران عازم مشهد مقدس بوده است در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار سانحه شد.
    688501 orig
    688498 orig
    688497 orig
    688496 orig
    688495 orig
    688493 orig
    688492 orig
    688491 orig
    688490 orig
    688489 orig
    688488 orig
    688487 orig
    688486 orig
    688485 orig
    688484 orig
    688483 orig
    688482 orig
    688481 orig
    688480 orig
    688479 orig
    688500 orig
    688499 orig
    عکس / مهدی بلوریان

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  6. کاربر مقابل از mehraboOon عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  7. #4
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    هرجاكه دل درآنجا خوش است
    نوشته ها
    6,578
    تشکر تشکر کرده 
    3,716
    تشکر تشکر شده 
    6,742
    تشکر شده در
    2,981 پست
    حالت من : Khoshhal
    قدرت امتیاز دهی
    3163
    Array

    زنگ خطر ايرباس در آسمان ايران :چرخ جلوي هواپيماي ايرباس ماهان ترکيد

    تركيدن چرخ جلوي هواپيماي ايرباس متعلق به شركت هوايي ماهان به هنگام فرود، مي‌رفت كه سانحه‌اي ديگر در خطوط هوايي كشور را رقم زند. با وقوع چنين سانحه‌اي به طور قطع بار ديگر صنعت هوايي كشور زير سوال مي‌رفت و چالشي جديد را پيش پاي مسئولين وزارت راه‌وشهرسازي و مسئولين هوايي كشور مي‌گذاشت. در عين حال چنين حوادثي مي‌تواند زنگ خطري براي مسئولين باشد كه هيچ‌گاه در خصوص سوانح هوايي عكس‌العمل مناسبي از خود نشان نداده‌اند و بيش‌وكم چنين اتفاقاتي را عادي و طبيعي جلوه داده‌اند. اين حادثه كه در ساعت 24 شب گذشته در فرودگاه مشهد مقدس روي داد با كنترل و مهارت خلبان ختم به خير شد. گفته مي‌شود محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم يكي از مسافران اين پرواز بوده‌است. مديرعامل شركت هوايي ماهان در خصوص اين سانحه گفت: هواپيماي تهران مشهد اين ايرلاين كه شب گذشته هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه شده بود، به سلامت در اين فرودگاه به زمين نشست و تنها چند مسافر به علت تكان‌هاي هواپيما دچار جراحات سطحي شدند.

    به گزارش فارس حميد عرب‌نژاد اظهار داشت: يك فروند هواپيماي ايرباس شركت هواپيمايي ماهان به شماره پرواز 613 كه ساعت22:30 شنبه شب از تهران عازم مشهد مقدس شده بود، هنگام فرود در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد اين شهر با بروز مشكل در چرخ مواجه شد كه با تبحر خلبان، هواپيما و مسافران به سلامت به زمين نشستند. وي ادامه داد: تعداد مسافران اين هواپيما حدود 230 نفر بودند كه پس از بروز اين سانحه هيچ يك از سرنشينان آسيب جدي نديدند. عرب‌نژاد خاطرنشان كرد: تنها هشت نفر از مصدومان اين حادثه در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد به صورت سرپايي مداوا شدند و سه نفر به بيمارستان‌هاي شهيد كامياب و امام رضا(ع) مشهد انتقال يافتند كه آنها نيز هم‌اكنون مداوا شده‌‌اند.



    ممنوعيت ورود بوئينگ md به كشور

    از سوي ديگر اما مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي از تشويق ايرلاين‌ها براي خريد و ورود هواپيماهاي ايرباس و بوئينگ خبر داد و گفت: از اين پس هواپيماهاي قديمي و بوئينگ md وارد ناوگان نخواهد شد. گفتني‌است كه قرار بود هواپيماي‌ md جايگزين هواپيماهاي توپولفي شود كه سال پيش از خطوط هوايي كشور اخراج شدند. پيش از اين هم بسياري از كارشناسان هوايي نسبت به ورود هواپيماهاي md به ناوگان هوايي كشور اعتراض كرده‌بودند. اين كارشناسان معتقدند كه هواپيماهاي md هم در حادثه‌خيز بودن دست‌كمي از هواپيماهاي توپولف ندارند. از سوي ديگر اين هواپيما سال‌ها پيش از ناوگان هوايي ديگر كشورها كنار گذاشته‌شده‌است و نام اين هواپيما در ليست حادثه‌خير‌ترين هواپيماهاي اتحاديه اروپا قرار گرفته‌است. ايران هم‌اكنون جزو كشورهاي توسعه يافته است و بايد در صنعت حمل‌ونقل هوايي نيز بر مبناي توسعه‌يافتگي گام برداشت.

    وي گفت: سازمان هواپيمايي كشوري براي تصميم‌گيري در مورد ورود ‌هواپيما به كشور، شاخص‌هاي متفاوت دارد در واقع نوع هواپيما را شركت هواپيمايي تعيين مي‌كند و سازمان هواپيمايي تاييدات لازم را از نظر قابليت پروازي آن وسيله پرنده در داخل كشور، انجام مي‌دهد. وي ضمن تاكيد بر اينكه بر اساس مقررات مي‌توان تا سن خاصي هواپيما را پذيرش كرد، ادامه داد: هم‌اكنون تمامي برنامه‌هاي سازمان بر اين مبنا استوار شده است كه هواپيماي نوين و بروز وارد كشور شود.
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    آرزو هایم را به باد میدهم ... مثل قاصدک ... شاید از کنارت عبور کنند ... عطرت را بگیرند و مثل یک جادو تبدیل به یک رویا شوند...


  8. کاربر مقابل از tina عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  9. #5
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array
    روایت لحظه ‌به ‌لحظه محسن رضایی از حادثه پرواز 613

    هنگامی که هواپیما روی باند قرار گرفت احساس کردم ترمزهای هواپیما سفت‌تر از پروازهای دیگر گرفته شده بود گویی خلبان می‌خواست بجای رفتن به انتهای باند از وسط‌های باند بپیچد. احساس کردم خلبان می‌خواهد از همان فاصله‌ای که احتمالا رمپ خروج از باند است خارج شود، ناگهان صدای بسیار شدیدی از نوع برخورد هواپیما با یک مانع سخت را شنیدم و کمتر از یک دقیقه هواپیما متوقف شد. صلواتی فرستادم.
    دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام طي يادداشتي در سايت شخصي خود حادثه پرواز 613 را بازگو كرد.

    محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به بيان روايتي از لحظه به لحظه حادثه پرواز 613 پرداخت.

    متن يادداشت محسن رضايي در اين باره، به شرح ذيل است:

    برای عزیمت از تهران به مشهد مقدس، خودمان را به پرواز 613 ماهان رساندیم. موقع بلند شدن احساس کردم چرخ های هواپیما با زمین اصطکاک زیادی پیدا کرد و صدای برخورد چرخ‌ها روی باند کمی توجه‌ام را جلب کرد. در طول مسیر پرواز خوبی داشتیم خلبان توضیحاتی در حین پرواز داد در ارتفاع 33 هزار پایی پرواز کردیم نرسیده به مشهد لحظاتی خوابم برد قبل از فرود بیدار شده بودم.

    هنگامی که هواپیما روی باند قرار گرفت احساس کردم ترمزهای هواپیما سفت‌تر از پروازهای دیگر گرفته شده بود گویی خلبان می‌خواست بجای رفتن به انتهای باند از وسط‌های باند بپیچد. احساس کردم خلبان می‌خواهد از همان فاصله‌ای که احتمالا رمپ خروج از باند است خارج شود، ناگهان صدای بسیار شدیدی از نوع برخورد هواپیما با یک مانع سخت را شنیدم و کمتر از یک دقیقه هواپیما متوقف شد. صلواتی فرستادم. پس از لحظاتی که سکوت بر مسافرین و کادر پرواز و خدمه حاکم بود سروصداهایی در هواپیما بلند شد. بالاخره افرادی از خدمه هواپیما از مسافران خواستند از جای خود بلند نشوند پس از چند دقیقه خلبان به مسافران توضیح داد که مسئله خاصی نبوده است.

    منتظر باز شدن درهای هواپیما بودیم که ناگهان اعلام شد درها قابل باز شدن نیستند و باید از درهای اضطراری بیرون برویم یک مرتبه سرو صدا و هیجانات فضای هواپیما را پر کرد. صدای گریه زنها و بچه‌ها بلند شد مسافران متوجه شده بودند که حادثه‌ای اتفاق افتاده است ولی نمی‌دانستند حادثه چیست؟ آنها متوجه شدند که موضوع به آن سادگی که خلبان گفته بوده نیست.

    بعد از این از سرسره‌های اضطراری به پایین هدایت شدیم و متوجه شدیم که قضیه چه بوده است چرخ جلوی هواپیما کنده و پرت شده بود هواپیما از باند خارج و آتش گرفته بود باند و زمین اطراف آن خیس بود. از آبهای کف باند و اطراف آن مشخص بود که آتش نشانی به موقع عمل کرده است.

    گویا خانم یکی از پاسداران گارد پرواز که در همان نزدیکی خانه‌ای دارد از پشت پنجره دیده بود که هواپیما آتش گرفته و تلفنی شوهرش را مطلع می‌کند. من از در اضطراری سمت چپ هواپیما بیرون پریدم مقدار کمی هم دستم زخم شد و روی خارو خاشاک خارج از باند پیاده شدم‌.

    از منطقه بیرون باند روی باند آمدم. به بقیه مسافرین گفتم از هواپیما فاصله بگیرید محافظین هم از من می‌خواستند که سریع از هواپیما فاصله بگیرم اما شیون و گریه خانم‌ها و بچه‌ها هر نوع حرکتی برای خروج از صحنه را از من گرفته بود. به دوستانم گفتم ما در بین مردم می‌مانیم تا اگر کسی نیازی داشت به او کمک کنیم.

    آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با همسر و دو فرزندش که از مسافران این هواپیما بودند نیز از هواپیما خارج شدند پسر کوچک ایشان کیفش در هواپیما مانده بود و گریه میکرد. حجت الاسلام والمسلمین آقای رشاد و چند نفر روحانی دیگر هم از درهای اضطراری بیرون پریدند.

    خودروهای سواری از پاویون شخصیت‌ها به سمت ما آمدند و پاسداران گارد هوایی اصرار می‌کردند که سوار شده و از محوطه خارج شوم. آنها می گفتند هر لحظه ممکن است هواپیما منفجر شود اما نمی توانستم قبول کنم با دوستان دیگر آنجا ماندیم تا مردم سوار اتوبوس شوند و بروند. با آخرین اتوبوسی که مردم را به ترمینال می‌برد رفتم. دلم می‌خواست میان مردم باشم تا اگر نیازی بود کمک کنم.

    حدس می‌زدم مردم عصبانی، بخواهند ناراحتی‌شان از مسئولین را با من در میان گذاشته و گره‌های دل خود را باز کنند. وارد ترمینال که شدم بسیاری از مسافرین مرا که دیدند اطرافم جمع شدند و هر کسی چیزی می‌گفت. خانمی می‌گفت: آقای رضایی چرا اینجا دکتر نیست؟ آقایی می‌گفت: آقا امام رضا کمک‌مان کرد. کم کم چهره‌های گرفته مردم باز می‌شد، لبخندها جای نگرانی‌ها را می‌گرفت ، گریه‌های کودکان خاموش می‌شد. حدود 11 نفر جراحت کمی برداشته بودند که اکثر آنها در همان فرودگاه مداوا شدند.

    با بهتر شدن روحیه مردم، خوشحالی به درون من برگشت. هواپیما حامل بیش از 200 مسافر بود و از یک فاجعه‌ای جلوگیری شده بود. مطمئن شدم که امام رضا به کمک زوارش آمده بود. وقتی از میان آنها رفتم چهره‌های باز شده مسافران حکایت از بازگشت آرامش به درون آنها داشت. احتمال عجله خلبان در خروج از باند یا اشکال فنی در باند فرودگاه مشهد وجود دارد.

    ان‌شاءالله به مسئولان خواهم گفت که رسیدگی جدی به عمل آورند.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/