اين روش ضربه زدن غير واقع بينانه است و سطح بسيار بزرگي از بدنتان را در معرض خطر قرار مي دهد به طوري كه نمي توانيد از آن محافظت كنيد. به علاوه، سبب مي شود بي هيچ ضرورتي ضربه پيش از رسيدن به بدن حريف، مسافت بيشتري را طي كند.
در جيت كان دو شما هرگز به حريفتان صرفا با مشت ضربه نمي زنيد، بلكه او را با تمام بدنتان مي زنيد. به عبارت ديگر، نبايد تنها او را با زور بازو بزنيد؛ بازوها ابزاري براي انتقال نيروي زياد همراه با زمان بندي صحيح حركت پاها، كمر، شانه و مچ دست هستند. ضربه مشت به جاي ان كه از انه بيايد از مركز بدن زده مي شود در اين حالت مشت تان بالا باشد وصاف جتوي بيني تان قرار گيرد. بيني به عنوان خط هدايت مركزي ضربه به كار ميرود. مچ پيش از زدن ضربه ارامي روبه پايين مي چرخد وبه محض برخورد صاف مي شودتا به اثر پيچشي ضربه بيفزايد
نكته مهم ان است كه پيش از نواختن ضربه مشت مستقيم نبايد از هيچ نوع حركت يا تكنيكي پيش از ضربه مشت مستقيم دست جلو از همان وضعي كه در آن قرار داريد و بي هيچ حركت اضافي مانند عغب كشيدن دست به سوي مفصل ران وعقب كشيدن شانه وغيره ......نواخته مي شود. شما بايدبتواند از هر جاي كه دست تان در يك لحضه آنجا ست ضربه بزنيد. اين نحوه مشت زدن به تكنيك شما دو چيز ميافزايد :سرعت (زيرا هيچ حركت زائديوجود ندارد)و غافلگيري ( زيرا با حركت پيش از ضربه حريف را از حمله آگاه نمي*كند)
هنگام ضربه زدن با دست جلو اشتباه رايج در ميان استادان سنتي كاراته را كه اغلب دست عقب را روي مفصل ران مي*گذارند مرتكب نشويد. دست عقب به عنوان مكمل دست جلو عمل مي*كند و حمله را به يك (( حمله*ي دفاعي)) بدل مي*سازد. براي مثال وقتي با دست جلو به بدن حريفتان ضربهميزنيد دست عقب را بايد نگه داريد تا جلوي هر كونه ضد حمله*ي حريف به بالاي بدنتان را بگيريد. به طور خلاسه هنگامي كه يك دست به سمت بيرون ضربه مي زند دست ديگري بايد يكي از دستهاي حريف را از حركت بيندازد يا آنكه به عقب كشيده شود تامانع ضد حمله ها شود ويك وضعيت استراتژيك براي اجراي تكنيك بعدي فراهم سازد.
ارامش لازمهافزايش سرعت وقدرت ضربه مشت است . بگزاريد مشت دست جلوي شما ارام و راحت جلو رود. قبل از لحظه*ي تماس مشت*تان را كاملا سفت نكنيد. تمام ضربه*هاي مشت بايد به طور ناگهاني و پس از عبور چندين اينچ از هدف خاتمه يابند. شما بدين ترتيب بجاي آنكه به هدف خود مشت بزنيد به درون او مشت مي زنيد
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)