نورا:
جاذبه هاي گردشگري گرگان ناشناخته مانده است
جام جم آنلاين: عضو شوراي شهر گرگان گفت: به رغم وجود امکانات طبيعي بالقوه در شهر گرگان، جاذبه هاي اين شهر به طور شايسته معرفي نشده و ناشناخته مانده است.
به گزارش مهر ، زهرا نورا شامگاه سه شنبه در جلسه علني شورا شهر گرگان افزود: شناخت اين قابليت هاي گردشگري مي توانند از نظر مالي، اشتغالزايي در فرهنگ و اقتصاد منطقه و شهر زودبازده تر باشند.
وي پيشنهاد داد که ضروري است در نخستين گام جهت رشد و توسعه صنعت گردشگري اقدام به تدوين کتاب گردشگري گرگان شود تا بتوان از اين طريق شهر زيبا و تاريخي گرگان به گردشگران داخلي و خارجي بيشتر، بهتر و مناسب تر معرفي شود البته علاوه بر آن مي توان با اطلاع رساني از رسانه هاي جمعي به معرفي بيشتر و گسترده تر شهر گرگان بپردازيم.
عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر گرگان اظهار داشت: شهرداري گرگان بايد با توسعه مکانهاي تفريحي مانند شهربازي، تله کابين و ساير مراکز تفريحي مناسب و ارائه خدمات عمومي کمي و کيفي، نصب تابلو در ورودي شهر به منظور راهنمايي گردشگران با تهيه راهنمايي شهري، بروشور همراه با کروکي و يا تدوين کتاب شامل اطلاعات جغرافيايي، اقتصادي، فرهنگي و تاريخي اقدام به اطلاع رساني جاذبه هاي گردشگري شهر گرگان داشته باشد.
وي با بيان اينکه اجراي اين برنامه مي تواند در جهت اشتغالزايي و درآمدزايي براي شهرداري مؤثر باشد، گفت: با انجام اين امر همچنين مي توان زمينه رضايت خاطر شهروندان فهيم گرگاني را فراهم آورد.
نورا با اشاره به وظايف شهرداري در عرصه گردشگري بيان کرد: بايد با مداخله و مشارکت شهرداري ها در برنامه ريزي و مديريت گردشگري که نقش اصلي را ايجاد و هماهنگي ميان بخشها و نهادهاي مختلف ايجاد شود.
وي افزود: سرمايه گذاري و فعاليت مستقيم در خدمات گردشگري علاوه بر تامين اهداف اجتماعي، منبع مناسبي براي افزايش درآمد و خودکفايي مالي شهرداري محسوب مي شود.
نورا خاطرنشان کرد: امروزه در بيشتر شهرهاي جهان، شهرداري ها با برپايي انواع نمايشگاه ها، برگزاري مسابقات ورزشي، ايجاد موزه هاي بزرگ، برگزاري نشستها و همايشها، علاوه بر پاسخگويي به نيازهاي فراغتي شهروندان و مسافران، درآمد سرشاري براي شهر و شهرداري جذب مي کنند که مي تواند باعث توسعه و شکوفايي شهر شود.
وي يادآور شد: شوراها هم بايد موضوع بررسي و شناخت کمبودها و نيازهاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و رفاهي و تهيه طرحهاي مناسب جهت برنامه ريزي و ارائه به مديران شهري را که مي تواند در زمينه هاي گردشگري به مرحله اجرا درآيد، در دستور کار خود قرار دهد.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)