این یک ماجرای حقیقی است که در قالب یک داستان نوشته می شود .
عروسی در آسمان
دیگه از دست این خانه قمر خانم خسته شده بودم ،آخه یکی نیست بگه پسر تو مامور کنترول برج مراقبت فرودگاه مهرآباد چه به این خانه ،ماشالله هر که ما را بیبینه فکر می کنه توی برج مراقبت فرودگاه موشک هوا می کنیم و کلی پول می گیریم .من بدبخت و همکارام صبح تا شب چشممون به صفحه راداره و تا صبح استرس داریم که این هوا پیما نزدیک اون یکی نشه یا اون یکی سقف پروازشو بالا و پایین نکنه ،اخر ماهی هم چند غاز حقوق به هم مونم می دن که خرج زن و بچه که هیچ خرج اجاره خونمون هم نمی شه .خدایش تا حالا که زن نگرفتم واسه همین حقوق بوده .زن که چی امدم تو خیابان مولوی یک اطاق اول کاری گرفتم مثله خانه قمر خانم می مانه تا بتونم پولامو پس انداز کنم زن بگیرم از شب تا صبح خواب می بینم داماد شدم و توی یک آپارتمان شیک دارم با بچه هام بازی می کنم ؟این پسر صاحب خانه هم که داره همش توی حیاط با بچه ها مشق نظام می کنه یک مشت بچه را دور خودش جمع کرده یک صف درست کرده همش میگه چپ راست چپ راست مثل اینکه می خواهد جلوی شاه رژه برود .خبر نداره که چند سالی است انقلاب شده دیگه شاه رفته ،بد جوری این صدای چپ راست گفتنش اعصابم را خط خطی می کنه ،بگیرم زود تر بخوابم فردا شیفتم است .
وقتی پای دستگاه نشستم ترافیک فرودگاه مهر آباد زیاد شلوغ نبود یکی از دوستام آمد و بهم گفت هواپیمای عروس ها که هنوز نپریده گفتم هواپیمای عروسها دیگه چیه گفت ایران ایر 741 شماره پرواز 431 را می گم مگه خبر نداری تمام روزنامه ها نوشتند.صد تا عروس داماد دارن با این هواپیما میرن مشهد خر جشون هم کمیته امدا امام داده است ؟با صدای بلند یک صوتی زدم گفتم صدتا عروس تو یک هواپیما می رن مشهد ، خوش به حال دامادشون ؟رفیقم خندید و گفت آسیاب به نوبت تو هم یک روز داماد می شی .
تازگی ها ایران از این هواپیماهای میگ روسی خریده و اغلب از مهرآباد پرواز می کنند ما توی مهرآباد دوتا برج کنترول داریم یکی نظامی و یکی غیر نظامی .زمان تاکسی و تک اف همه هواپیماها تحت کنترول برج مراقبت مهراباد هستند و بعد از اون که به ارتفاع مناسب رسیدند حدود 12 ثانیه بعد از تک اف ما هواپیماهای نظامی را چنج می کنیم به برج نظامی فرودگاه مهراباد و فقط با هواپیماهای مسافر بری و غیر نظامی تماس داریم اون روز هم یک از این میگ ها می خواست بلند شه من هم به اون اجازه بلند شدن دادم در همین موقع پرواز 431 هم در خواست تک اف کرد و به اون هم اجازه دادم از باندشرقی غربی فرودگاه بلند شه اول هواپیمای عروس ها بلند شد و بعد سی ثانیه هواپیمای میگ تک اف کرد صدای خلبان پرواز 431 را توی گوشیم می شنیدم که درخواست پیچیدن به چپ را می کرد و صدای بعدی خلبان میگ بود که درخواست پیچیدن به راست را می کرد و ناگهان به یاد صدای بچه ها افتادم که می گفتند چپ راست چپ راست و نفهمیدم چی شد ؟؟
در روی جاده کرج دو هواپیما در آسمان با هم بر خورد می کنند و تمامی خدمه و مسافران هواپیمای مسافر بری ایران ایر کشته می شوند بررسی صانحه نشان داد که خلبان هواپیمای میگ با انحراف از مسیر به سمت راست با هواپیمای مسافر بری بر خورد کرده است .خلبان میگ اشتباه کنترولر فرودگاه را مسبب این حادثه دانست و لی مسولین کنترول فرودگاه عدم تشخیص صحیع مسیر را به علت اشتباه خلبان نطامی میگ دانسته و نوارهای مکالمه بین برج مراقبت و هواپیما ها را به مسولین در هواپیمایی کشوری دادند ؟ بعد از چندی نوار مکالمات گم شد وگزارش کامل این حادثه هیچگاه منتشر نشد و مقصر واقعی مشخص نشد .و با این دلیل که سانحه تحت بررسی است بعد از نزدیک به بیست سال حقایق واقعی و مقصر آن شناخته نشده اند .
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)