وزیر ارتباطات تاکید کرد که طبق رتبه‌بندی جهانی، تعرفه‌های تلفن همراه کشور در رتبه‌ و رده خوبی قرار دارد و پیشنهادی که از طرف اپراتور‌ها آمده، تعدیل تعرفه‌هاست نه افزایش آن‌ها و این موضوع به معنی آن است که کل این سبد می‌تواند دوباره بازنگری شود.


دکتر رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های اصلی در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری است، اظهار کرد: بحث سیستم عامل بومی، موتور جست‌وجوی بومی و اساسا این‌که با بومی کردن بسیاری از نرم‌افزارها، امنیت را به صورت ذاتی در این حوزه نهادینه کنیم، بسیار مهم و قابل توجه است.
وی هم‌چنین با اشاره به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: مشخصه و ویژگی مهم شبکه ملی اطلاعات این است که ما کلا میزبانی اطلاعات را از خارج به داخل منتقل می‌کنیم که این موضوع هم برای امنیت و همه برای بحث هزینه‌ها بسیار مهم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: دولت سال‌ها قبل اعلام کرده که اطلاعات دولتی نباید در خارج از کشور نگهداری شود و دوم این که زمانی که ما میزبانی سایتی را در دوردست قرار می‌دهیم، معنی‌اش این است که ما در این مسیر هزینه می‌کنیم که با ایجاد و راه‌اندازی این شبکه مطمئنیم کاهش هزینه بسیار خوبی در برنامه‌های آتی خواهیم داشت.
تقی‌پور ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات اساسا برنامه اصلی ماست که گام اول آن را در سال 90 برداشتیم و امیدواریم با ایجاد این شبکه باز ارائه سرویس‌های جدید که عمدتا سرویس‌های محتوایی هستند شامل ویدئوآندیمن که به تعبیری درخواست فیلم یا ویدئو از طریق شبکه می‌شود و همین طور بحث iptv یا تماشای تلویزیون از طریق شبکه‌های ارتباطی و بحث آموزش از راه دور که به مردم به خوبی ارائه شود.