مجمع كبير همچنين، وظيفه صدور دستورعملهاى بىشمار جديد را، براساس نيازى كه مطرح مىشد، برعهده داشت. بايد يادآور شد كه جامعه يهوديان در يهوديه(15)، در آغاز دوره معبد دوم از لحاظ تركيب [جمعيتى] و ساختار، تفاوت فراوانى با جامعه دوره معبد اول داشت. جمعيت يهوديه از گروهى از بازگشتگان از تبعيد بابلى(16) و باقىمانده جمعيت بومى مقيم آنجا تشكيل مىشد. آثار تقسيمبندىهاى قديمى و قبيلهاى با اينكه هنوز باقى بود، ديگر اهميت زيادى نداشت. املاك ديگر آن تقسيمبندى گذشته را نداشتند. كاهنان و لاويان نيز نمىتوانستند در همه شهرهايى كه زمانى متعلق به آنها بود، ساكن شوند. حتى معبد، دقيقاً مطابق با نقشه معبد اول ساخته نشد و بسيارى از قسمتهاى آن را نداشت. برجستهترين چيزى كه در معبد جديد وجود نداشت، تابوت عهد(17) بود. در مجموع، حكومت تغيير كرده بود؛ به جاى نظام پادشاهى كه در دوره معبد اول حاكميت داشت، اينك كانون قدرت سياسى به تدريج از نجيب زادههاى نسل پادشاهى به كاهن اعظم و شوراى حكيمان(18) كه بعدها به سنهِدرين(19) مبدّل شد، در حال جابهجايى بود. تمام اينتحولات مستلزم صدها دستورعمل ومصوبه جديد براى تنظيم حيات فرهنگى ودينى بود
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)