طولانی ترین پل دریایی جهان در خلیج جیائو جوئو در چین به بهره برداری رسید
این پل به طول 41.58 کیلومتر بر فراز خلیج جیائو جوئو است که شهر چین دائو را به شهرستان هوان دائو در کشور چین متصل کرده است.
این پل نیز مبدا بزرگراه در دست ساخت چین دائو-لان جوئو است و سرعت مجاز رانندگی در این پل 6 خطی 80 کیلومتر تعیین شده است.
جمعا 10 میلیارد یوان برای ساخت این پل اختصاص یافته است
بوسیله این پل شهر بندری کینگ دائو در شرق استان شاندونگ به سواحل جیائو.ژو در حومه هوانگ دائو وصل شد. هزینه ساخت پل به نوشته تلگراف پنج و نیم میلیارد پوند انگلیس بوده است اما شینهوا رقم ساخت را 2.3 میلیارد دلار و سی سی تی وی چین نیز انرا 1.5 میلیارد دلار اعلام کرد. دلیل تفاوت هزینه ساخت هنوز معلوم نیست اما مسیر بین دو شهر با این پل 3 دقیقه کوتاهتر شده است. همچنین همزمان (همانطوری که در گزارش تصویری دیده می شود) طولانی ترین تونل زیر دریایی چین به طول 9.47 کیلومتر نیز در امتداد خلیج جیائوژو افتتاح شد.
ده هزار مهندس و تکنسین چینی در قالب دو تیم از دو سوی پل کار خود را به مدت 4 سال به پایان رسانده و در نهایت بهم متصل شدند. اولین بار است که چینی ها بدون استفاده از پیمانکاران خارجی این پل را ساخته اند و بیش از 2.5 مایل از بزرگترین پل روی دریا که در لوئیزیانای امریکا واقع شده، طولانی تر است و بنابراین گینس پذیرفته که این طولانی ترین پل جهان خواهد بود که در گینس تا این لحظه به ثبت رسیده است.
450 هزار تن میلگرد (که برای ساخت 65 برج ایفل کافی است) در این پروژه استفاده شده است. بیش از 2.3 میلیون متر مکعب بتون سیمانی نیز که به اندازه 3800 استخر به اندازه استخرهای المپیک در آن بکار رفته است. این پل سالانه رشد اقتصادی منطقه کینگ دائو را 16 درصد بالا خواهد برد. آلمانی ها در سال 1898 وارد این منطقه شده و کلا سبک معماری کینگدائو اروپایی است و بعنوان یکی از بهترین مناطق قابل زیست در چین شناخته می شود.
از ده پل طولانی جهان هفت پل متعلق به چین است. پل 102 مایلی دانیانگکونشان چین (پل راه اهن) نزدیک شانگهای نیز معروف است.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)