این هواپیما یک چنگنده برتری هوایی / رهگیر دو موتوره می باشد.پیش نمونه از این هواپیما در اکتبر 1997 برای نخستین بار پرواز کرد.MiG-29 از دو دستگاه موتور توربوفن کلیموف / سارکیف RD-33 با رانش 18300 پاوند نیرو می گیرد.در حال شماری از MiG-29 نیروی هوایی روسیه در حال گذراندن مراحل ارتقاء به نمونه MiG-29SMT/UBT می باشند.نمونه SMT دارای الکترونیک پروازی جدید و برد بیشتری می باشند و MiG-29UBT نیز شباهتهای بسیاری به SMT دارد.تا سال 2005 حدود 1428 فروند MiG-29 ساخته شد و تولید 51 فروند دیگر از آن تا سال 2015 پیش بینی می شود.
MiG29
ماموریت : جنگنده بمب افکن، نابود کردن اهداف هوایی در محدوده پوشش راداری و نابود کردن اهداف زمینی بوسیله تسلیحات غیر هدایت شونده.
مانور پذیری : توانایی کنترل خوب جنگنده در سرعتهای زیر صوت، تا 9G مانور را تحمل میکند.
تسلیحات : 7 نگهدارنده اسلحه + یک توپ 30 م م
هوا به هوا :
1- R-27 کنترل راداری – میانبرد
2- R-27R رادار نیمه فعال و R-27T حرارت یاب
سرعت : 3500 کیلومتر در ساعت
ارتفاع عملیاتی : از 0.02 تا 27 کیلومتر
حدکثر اختلاف ارتفاع شلیک کننده تا هدف : 10 کیلومتر
3- R-60 کوتاه برد – نام ناتو : AA-8 آفید – مانور تا 12G
4- R-60M
20 +/- درجه حرکت به سمت هدف نسبت به R-60
هدایت بر اساس تصویر
سر جنگی قویتر
5- R-73
12G قدرت مانور
0.02 تا 20 کیلومتر ارتفاع عملیاتی
هدایت حرارتی
2500 کیلومتر در ساعات سرعت
نام ناتو AA-11 آرچر
هوا به زمین :
1- چهار پاد برای راکتهای غیر هدایت شونده S-5، S-8 و S-24
2- بیش از 3000 کیلوگرم بمب هوا به زمین
هدفیابی :
1- رادار N-019 فازترون
2- سنسور مادون قرمز
3- فاصله یاب لیزری
4- هدفیاب روی کلاه
موتورها : RD-33 کلیموف توربوفن
حداکثر سرعت 2400 کیلومتر در ساعات در ارتفاع و 1500 کیلومتر در ساعات بر روی زمین
برد 700 تا 1500 کیلومتر نسبت به ارتفاع پرواز
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)