با هدف مدیریت یکپارچه سازی شبکه های رادیویی سرویس های دریایی در سراسر کشور ، صیانت از طیف فرکانس دریایی، تامین ایمنی دریانوردی در آب های تحت حاکمیت، صلاحیت و ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، رگولاتوری و سازمان بنادر و دریانوردی به زودی تفاهم نامه همکاری امضاء می کنند.

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی دکتر محمد کرم پور معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با امضای این تفاهم نامه سازمان بنادر و دریانوردی این امکان را خواهد داشت تا غربالگری اولیه را از متقاضیان و بهره برداران سرویس های رادیویی در شبکه های رادیویی دریایی به عمل آورده و نتایج بررسی ها را گزارش نماید.
وی افزود: با امضاء این تفاهم نامه همکاری برای استفاده بهینه از طیف فرکانس، کلیه تجهیزات رادیویی مورد استفاده در شبکه های دریایی مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت و از به کارگیری تجهیزات غیراستاندارد و غیر مجاز جلوگیری خواهد شد.
کرم پور اظهار داشت: با امضاء این تفاهم نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قادر خواهد بود از امکانات شناورهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جهت پایش، کنترل فرکانس ها و رفع تداخلات رادیویی استفاده کند که این امر مدیریت متمرکز، نظارت پویا و ساماندهی شبکه های رادیویی دریایی را به دنبال خواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: برای اجرای بهینه این تفاهم نامه قرار است کمیته کارشناسی مشترک متشکل از متخصصین دو سازمان تشکیل شود و نسبت به تدوین نظام نامه و نحوه همکاری مشترک و تدوین آیین نامه های مورد نیاز این تفاهم نامه اقدام کنند.
کرم پور اعلام کرد : مدت اعتبار این تفاهم نامه سه سال پیش بینی شده و قابلیت تمدید و بازنگری در متون اصلی آن برای دوره های بعد در نظر گرفته شده است.