بررسی‌های استراتژی آنالیستکس نشان داده که تولیدکنندگان کوچک آسیایی در طول سه ماهه ابتدایی سال 2011 میلادی عملکرد خوبی داشته و به تازگی به سوی تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندرویید و شبکه‌های نسل سوم روی آورده‌اند.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیستیکس اعلام کرد که برندهای کوچک آسیایی در طول سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 48 میلیون دستگاه گوشی به فروش رساندند و سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.
بر اساس گزارش این موسسه، بیش از 200 برند در کشورهای در حال توسعه همچون Micromax, Spice Mobile و Yulong Coolpad تقریبا 13 درصد سهم بازار تلفن همراه جهان را تشکیل می‌دهند.
از میان برندهای نوظهور 25 شرکت توانستند در طول سه ماهه ابتدایی سال 21 میلیون دستگاه گوشی به فروش رساندند.
این شرکت‌ها در چین و هند بیشترین میزان گوشی را به فروش رساندند و توانستند جایگاه شرکت‌های بین المللی مثل سونی اریکسون و موتورولا را تنگ کنند.
بر اساس گزارش استراتژی آنالیستیکس، بسیاری از این تولیدکنندگان موفقیت خود را مدیون تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و چند سیمکارته هستند که مورد توجه بسیاری از کاربران در روستاها و مناطق فقیرنشین قرار گرفته است.
این شرکت‌ها به تازگی به سوی تولید گوشی‌هایی با پشتیبانی از سرویس‌های شبکه نسل سوم و گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندرویید روی آورده‌اند. مثلا شرکت Yulong Coolpad به بازیگر مهمی در بازار نسل سوم چین تبدیل شده و هم اکنون با سه اپراتور بزرگ چینی قرارداد بسته و گوشی‌های هوشمند نسل سومی می‌سازند.