نبردی سهمگین در عصر مدرنیته
اکثر جنگ ها و نبردهای عظیم در تاریخ، بیشتر بر سر اختلاف نظرها، قدرت طلبی و... بوده اند. جنگ هایی که ابتدا با ساده ترین سلاح ها مانند شمشیر و تیر و کمان شروع شد، حالا جای خود را به جنگ هایی سپرده اند که در آن دیگر خبری از نبردهای تن به تن نیست. جنگ هایی که در آن تیر و کمان و شمشیر جای خود را به انواع سلاح های پیشرفته دور برد داده اند. البته این نکته نیز قابل توجه است که با پیشرفت انسان در این زمینه تلفات و خرابی هایی که پس از جنگ به وجود می آمدند، بسیار بیشتر و دلخراش تر از گذشته شده بودند. همین مسئله باعث شده تا دیگر در دنیای مدرن هر حرفی موجب بر پا شدن جنگ نشود و زور و قدرت جای خود را به دیپلماسی بسپرد. اما در این میان، هستند کسانی که برای رسیدن به اهداف خود هنوز دست به عملیات های نظامی می زنند. همین مسائل باعث شده اند تا دیگر جنگ های مدرن امروزی بیشتر برای نابود کردن گروه های تروریستی شکل گیرند. همین عامل که به یکی از دغدغه های مهم دنیای امروز تبدیل شده، سوژه خوبی برای بسیاری از اشخاص، قدرت های مطرح دنیا و حتی شرکت های بازی سازی شده است. تا به حال بازی های زیادی ساخته شده اند که بر همین مبنا استوار بوده اند. اما یکی از بازی هایی که توانست این سبک را از کلیشه های مرسومی که در آن گرفتار بود رها کند، بازی Call of Duty: Modern Warfare ساخته شرکت Activison بوده است. این بازی با استفاده از قدرت سخت افزارهای جدید، به کار بردن المان های جنگ های پیشرفته امروزی و به نمایش در آوردن گوشه ای از این گونه نبردها توانست طرفداران زیادی را برای خود به دست آورد. حالا بعد از گذشت 2 سال از ساخته شدن این بازی، نسخه دوم آن نیز به بازار عرضه شده و شما را باز هم درگیر ماجراهای خود کرده است. بازی Modern Warfare 2 که نسخه ششم از سری Call of Duty محسوب می شود توسط استودیوی بازی سازی Infinity Ward ساخته و برای PC، Xbox 360 و PS3 عرضه شده است. البته نسخه ای ویژه هم برای DS با نام Call of Duty: Modern Warfare-Mobilized ساخته شده است.
داستان:
اتفاقات این نسخه از بازی پنج سال پس از شماره اول به وقوع می پیوندد. اگر شماره یک را به خاطر داشته باشید، گروهی وجود داشتند که شخصی به نام امران زاخاعف (Imran Zakhaev) رهبری آن ها را عهده دار بود و شما نیز در نقش فردی به نام سپ مک تاویش (Soap ***avish) در بازی حضور داشتید. در این شماره نیز گروهی که زاخاعف مسئول آن بود با رهبری جدید به نام ولادمیر مکارو (Vladimir Makarov) باز گذشته است. به همین منظور تیمی با فرماندهی مک تاویش مامور می شوند تا مانع از فعالیت های آن ها شوند. شما در این بازی دیگر نقش مک تاویش را بر عهده نخواهید داشت، بلکه به عنوان سرگرد گری "روچ" سندرسون (Gary "Roach" Sanderson) در دسته Task Force 141 به ایفای نقش خواهید پرداخت. بازی در روسیه، ریو دو جانیرو، افغانستان و چندین مکان دیگر اتفاق می افتد.
گرافیک:
بازی Madern Warfare 2 با استفاده از موتور IW 4.0 ساخته شده است. قبلا از همین موتور درساخت بازی Call of Duty 4: Modern Warfare نیز استفاده شده بود. همان طور که انتظار می رفت، با توجه به آشنایی خوب تیم سازنده با این موتور، گرافیک بسیار زیبایی را شاهد هستیم. با توجه به این که بازی شبیه ساز جنگ های پیشرفته و امروزی نیز به شما می رود، طراحی شخصیت های بازی بسیار با دقت و پر جزئیات انجام شده است. وسایل نظامی زیادی در بازی دیده می شوند که تمام آن ها با جزئیات بالایی طراحی شده اند. از هواپیماهای جنگی گرفته تا وسایل نقلیه مانند خودروهای نظامی، تانک ها و... همگی خوب طراحی شده اند. تمامی سلاح هایی که در بازی دیده خواهند شد از روی مدل های واقعی خود همراه با کاملترین جزئیات و خصوصیات طراحی شده اند. با توجه به وجود صحنه های اکشن و جلوه های ویژه بسیار خوب بازی، هیچ گونه افت فریمی در بازی دیده نمی شود و بازی در همه صحنه ها با فریم یک نواخت در جریان است. نورپردازی بازی هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد. نورپردازی این بازی توانسته محیط های به نمایش در آمده را زیباتر نشان دهد. در نور پردازی از چند منبع نور استفاده شده است. یکی از آن ها نور خورشید است که همیشه به عنوان نور اصلی در بازی حضور دارد. از دیگر المان های نور پردازی که در بازی دیده می شود، استفاده از اشیای نور دهنده مانند لامپ است. نوری که هر کدام از آنها تولید می کنند کاملا روی سایه هایی که در بازی شکل می گیرند تاثیر گذار هستند. در بازی باز هم آثار تخریب به جا مانده از انفجارهای مختلف و آتش سوزی های بزرگ بسیار خوب طراحی شده اند. بازی در مکان های مختلفی اتفاق خواهد افتاد که هر کدام از آن ها از لحاظ موقعیت های جغرافیایی با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. به گفته سازندگان بازی این مکان ها با الهام گیری از مکان های واقعی در بازی ساخته شده اند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)