سخن پایانی
خوب بالاخره به پایان بررسی LG Optimus One P500 رسیدیم و نوبت به جمع بندی می رسد. نکات منفی در مورد این گوشی بسیار کم هستند و در بسیاری از مواقع گوشی توانست فراتر از حد انتظارات ما ظاهر شود.
Optimus One P500 یک آندرویدی ساده است اما از نظر قیمت عملکرد بسیار خوبی دارد. هدف اصلی LG از ارائه این گوشی ، جلب کاربران از گوشی های غیرهوشمند با ارائه امکاناتی فراتر از آن ها در یک گوشی ارزان قیمت است.
آن ها ترکیب خوبی را برای دستیابی به این هدف انتخاب کرده اند ، یک صفحه نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن HVGA ، باتری پرتوان و سیستم عامل Android 2.2 Froyo سبب می شوند که حتی پردازنده 600 مگاهرتزی گوشی هم در برابر رقبا به یک مزیت تبدیل شود(البته به جز عملکرد آن در هنگام ویرایش اسناد آفیس).
گوشی های غیر هوشمند اغلب صفحه نمایش ها و دوربین های بهتری دارند اما قابلیت های آن محدود است. برای مثال آنهااز گیرنده GPS برخوردار هستند اما این گیرنده بدون وجود نرم افزار مقصدیابی به چه کار می آید؟ از Wi-Fi هم به جز وبگردی می توان استفاده های بهتری کرد. یک گوشی مبتنی بر آندروید نسبت به گوشی های غیرهوشمند بسته نرم افزاری بی نظیری عرضه می کند.
شاید LG یک گوشی هوشمند اصیل برای دستیابی به فروشی موفقیت آمیز در بازار در اختیار دارد که البته فروش یک میلیون نسخه تا به حال ، این موضوع را تایید می کند اما بهتر است نگاهی هم به سایر رقبا بیاندازیم.
LG Optimus Chic E720 تقریبا همان گوشی است و تنها از دوربینی پنج مگاپیکسلی ، باتری کوچکتر و پشتیبانی از DLNA برخوردار است.Samsung I5800 galaxy 3 هم قابلیت ارتقا به Froyo را دارد و از پردازنده ای کمی سریعتر (667 مگاهرتزی) بهره می برد اما میزان حافظه RAM آن تنهای نیمی از آنچه که Optimus One P500 عرضه می دارد ، است. صفحه نمایش WQVGA هم کمتر از چیزی است که انتظارش را می کشیدیم.
Optimus GT540 صفحه نمایشی کوچکتر و 156 مگابایت حافظه RAM دارد اما به دلیل ارتقا یافتن به Eclair و قیمت بسیار ارزان با توجه به هوشمند بودن ، می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.
HTC Aria به صفحه نمایشی 3.2 اینجی با پشتیبانی از رزولوشن HVGA مجهز است اما بسیار فشرده تر از LG Optimus One P500Nokia X6 16GB Sony Ericsson Vivaz است. البته خبری از Froyo در آن نیست و دوربین پنج مگاپیکسلی و بدنه کوچک آن هم سبب بالا رفتن قیمت آن می شوند.
دو گوشی مبتنی بر سیمبین Nokia X6 16GB و Sony Ericsson Vivaz هم قیمتی حدود Optimus One P500 دارند. اگر می توانید رابط نه چندان کاربرپسندانه سیستم عامل آن ها را تحمل کنید می توانید از رزولوشن بالاتر صفحه نمایش و دوربین بهتر Vivaz (هشت مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی 720p) یا حافظه بیشتر (شانزده گیگابایتی X6) هم لذت ببرید.
و در آخر باید به سه گوشی غیرهوشمند اشاره کنم که ارزان هستند ، صفحه نمایش های زیبا و دوربین های بهتری دارند اما هیچکدام از سخت افزار مشابه LG Optimus One P500 استفاده نمی کنند. می توانید پیش از تصمیم نهایی نگاهی به مشخصات LG GD880 Mini ، LG KM900 Arena و Samsung S8000 jet بیاندازید .
LG Optimus One P500 نخستین گوشی هوشمندی است که نخواهید توانست از آن چشم پوشی کنید . اگر به دنبال گوشی تلفن همراهی می گردید که ارزش بالایی در برابر بهای پرداختی تان داشته باشد ، باید به آن به عنوان گزینه ای جدی نگاه کنید. اگر میان انتخاب این گوشی با یک گوشی غیرهوشمند دیگر تردید دارید ،باید بدانید تنها چیزی که ممکن است سبب انتخاب گوشی غیرهوشمند شود ، رزولوشن پایین تر صفحه نمایش Optimus One P500 به اضافه کمی معجزه است!