رمز یک طراحی حرفه‌ای و مناسب ، استفاده از ابزار‌های متناسب و روش‌های درست است که در تمام شاخه های طراحی اعم از گرافیک ، برنامه نویسی و غیره ، نیاز به رعایت آن‌ها احساس می‌شود.

قصد داریم در این مقاله با ابزار Slice در نرم افزار فتوشاپ بیشتر آشنا شده و طرز استفاده‌ی درست و به جای آن را یاد بگیریم.

7rhqhwpix5z7ka54rmiu

این ابزار که در بخش «ابزار‌های انتخاب / Selection Tools» گنجانده شده و وظیفه‌ی قطعه قطعه کردن صفحات وب و یا تصاویر شما را به عهده دارد. با کمک این ابزار شما قادر به تکه تکه کردن تصاویر بوده و هر قسمت را به صفحه‌ای خاص لینک دهید.

فرض کنید شما هدری طراحی کرده و بدون دانش برنامه نویسی تحت وب قصد دارید هدر را مجهز به منو کنید ؛ با ابزار Slice می‌توانید تصویر مد نظر را به چند تکه تقسیم کنید و Site Map را بر این اساس تنظیم کنید.

میانبر این ابزار در محیط نرم‌افزار فتوشاپ K بوده و با زدن این دکمه ، ابزار برای شما قابل استفاده خواهد بود.

برای شروع ، مدلی شبیه به تصویر زیر بر روی پروژه ایجاد می‌کنیم :

xmr6apap7ob5kv7s4fhj

حال با دوبار کلیک بر روی مستطیل آبی رنگ که اینجا عدد 03 روی آن نوشته شده ، صفحه‌ای گشوده شده و تنظیمات مربوط به آدرس‌دهی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ymtt1wfzvazfhnhnraz

شما می‌توانید برای هر قسمت آدرس‌دهی مجزا انجام دهید و به نوعی هدری چند آدرسی خلق کنید.

کار برای ذخیره بسیار ساده بوده و به این منظور ، از منوی File گزینه‌ی Save For Web and Devices را انتخاب کنید. بعد از شخصی سازی تنظیمات مربوط به پسوند و کیفیت با کلیک بر روی دکمه‌ی Save صفحه‌ای جدید گشوده شده که باید تغییراتی نظیر تصویر زیر بر آن اعمال کنید :

tjb2ws0rszrpdc5803cx

بعد از اتمام در محلی که برای ذخیره‌ی تصویر مشخص کردید ، علاوه بر تصاویر که در پوشه‌ی Images هستند ، یک فایل html حاوی کدهای مربوط به تصویر و آدرس‌ها هم ضمیمه شده است.
مورد دیگر استفاده از این ابزار ، قطعه قطعه کردن تصاویر یک صفحه‌ی وب به منظور تسریع در بارگذاری بوده که روش کار با آنچه که گفته شد ، تفاوتی نخواهد داشت.

مقاله هومن هاتفی