FIFA 12


سازنده: EA Canada
ناشر: EA
پلتفورم: TBA
تاریخ انتشار: اکتبر 2011
ژانر: ورزشی




هنگامیکه اولین نسخه FIFA در سال 2006 برای کنسول X360 تحت عنوان Next-Gen منتشر شد کسی فکر نمی کرد که این بازی روزی نه تنها بهترین شبیه ساز فوتبال بلکه بهترین بازی ورزشی لقب بگیره و رقیب دیرینه خودش یعنی PES رو برای مدتی از کورس رقابت خارج کنه, تا حدی که به گفته ی سایت IGN این FIFA بود که توانست امسال %75 بازار بازیهای فوتبال (soccer) رو از آن خودش کنه. در مجموع بازی احتیاج به معرفی یا توضیح خاصی نداره و مطمئنا همه ی دوست داران بازی های فوتبال شبیه ساز به خوبی از بازی شناخت دارند و بقیه هم اسم بازی رو هر سال در میان بهترین های سال شنیدند.

اولین اطاعات مربوط به FIFA 12 توسط مجله فرانسوی Official PlayStation منتشر شد:

Impact Engine- چیزی که امسال در FIFA 12 معرفی خواهد شد که به طور دقیق برخورد های بین بازیکنان رو پیگیری و تنظیم میکند, شامل قسمت ران و زانوها.

هوش مصنوعی مناطقی از بدن بازیکن که در طول بازی مصدوم شده رو پیگیری خواهد کرد. اگر از بازیکنانی بیش از حد استفاده شود ممکن است اونها در حالیکه صاحب توپ نیستند نیز مصدوم شوند مخصوصا در اواخر بازی.

همچنین در بازی AI Vision Game نیز مطرح می شود که وعده داده شده پاسکاری رو واقعی تر کنه. برای مثال اگه شما قصد دارید به بازیکنی که در محدوده ی دید نیست پاس دهید امکان کمتری دارد که پاس موفقیت آمیز باشد. EA امیدواره که این راهی برای خلاص شدن از پاس های کور باشه.

Personality Plus توسعه یافته تر شده و اکنون بر روی پاس دهی بازیکنان تحت اختیار CPU تاثیر گذار هست.
گفته شده هوش مصنوعی با توجه به ویژگی های هریک از بازیکنان بیشتر شبیه انسان شده. مثلا اگر بازیکنی ببینه که فابراگس با توپ داره بهش نزدیک میشه با دقت بیشتری عکس العمل انجام میده.

OPM ارائه جدیدی از بازیها رو نمایان میکنه که گفته شده خیلی زیاد از فوتبال انگلیس الهام گرفته شده.
بازی شامل دورین جدیدی می باشد که بطور قابل ملاحظه ای به زمین نزدیک است. همچنین بازی منوی جدیدی داره که ساده تر و موثر تر از قبل شده.

طبق OPM بازی شامل مکان های سرپوشیده جدید نیز می باشد. سکوها و صندلی های یکپارچه در قسمت تماشاگران و افکت های نورپردازی زیبا.



قبلا نیز مصاحبه ای از گری پترسون -یکی از کارگردانان فیفا- در مورد آنالیز نسخه 11 و همچنین آینده این سری در سایت CVG قرار گرفته بود که در زیر می تونید اونو بخونید:


آیا شما از موفقیت های FIFA 11 شگفت زده شدید؟

من در مورد شگفت زده شدن نمی دونم ولی ما در مورد ادامه FIFA 10 دستپاچه و عصبی بودیم. وقتی شما در صدر هستید این یک چالش متفاوتی است و فکر میکنم این در همین مسیر می ماند. ما مقدار کمی تخصصی تر جلو رفتیم و سعی تا بازیکنان رو مجبور کنیم تا در مورد نحوه بازی شما فکر کنند. اما اینجا یک اکثریتی وجود دارند که بی اعتراض هستند که برای تفریح بازی انتخاب و انجامش میدن و فکر میکنم برخی از نقد ها معنکس کننده همین موضوع بود.

آیا منتقدین به چیزی که می خواستتند انجام بدهند رسیدند؟

برخی آره و برخی نه. من فکر کار ما از کیفیت بالایی برخورداره اما برای برخی کافی نیست. این یک چالش محسوب میشه. ویژگی ها و مشخصه هایی وجود داره که میشه نگرانی گیمرهای هاردکور رو تسکین بخشید ولی ما نمی تونیم خیلی زیاد تو این زمینه کار کینم نه اینکه از پسش بر نیایم یعنی نمیشه اون اکثریتی که بحثش بود رو نادیده گرفت.

چطور میشه به این رسید؟

ما رابطه تنگاتنگی با انجمن (منظور فروم رسمی فیفا هست) داریم و سال گذشته حدود 35 نفر یا بیشتر از اونها به اینجا آمدند و نسخه اولیه بازی رو انجام دادند و بازخوردهاشون رو در یافت کردیم.
اونها پس و پیش به ما email می زندند و ما در فروم ها با آنها صحبت می کردیم. ما سعی می کنیم تا جایی که میشه در جهتی که اونها خواهانش هستند حرکت کنیم ولی اکثریت زیادی خواهان برآورده شدن آرزوهای فوتبالی هستند.
مثلا آرسنال 3 بر 2 از تانهام شکست می خوره- شما ممکنه دوست داشته باشید که نتیجه برعکس باشه. شما نمی خواهید که 10 ساعت اینجا بشینید و یاد بگیرید که چطور بازی کنید.

نگرانی اصلی گیمرهای هاردکور در چیست؟

در دو مقوله مهم – از بین بردن باگها و سوء استفاده ها که ما در حال کنترل اونها هستیم – که اونها بهش پاس های پینگ پنگی و پرس زیاد میگن. پس اگه شما زیاد آنلاین بازی کنید میبینید که بازیکنانی که واقعا خوب هستند دائم پاس میدن و در هنگام دفاع از پرس زیاد در تمام مدت بر علیه شما استفاده میکنن.
بنابراین فشار خیلی بالاست, خستگی به اندازه کافی موثر نیست و پاس دادن خیلی راحت است. ما مدل خستگی رو تغییر دادیم و فکر میکنم به موفقیت هایی هم رسیدیم ولی اون چیزی نبود که هاردکور ها می خواستند.
ما همچنین pro-passing که با خطای بیشتر و تاثیرگذاری مشخصه ها در پاس همرا بود رو در بازی اعمال کردیم. ما برخی پیشرفت هایی رو حاصل کردیم ولی برخی ایده ها موفق نبودند. دوباره ما باید بازی ای رو برای همه بسازیم که این برای ما یک چالش است.

واکنش مردم به سیستم Personality Plus چطور بود؟

مختلف بود. من فکر کمی کنم برخی ازشش هاش رو دیدند وبرخی دیگر به ویژه هاردکورها چیزی بیشتر از این رو می خواستند. من فکر میکنم که با Personality Plus ما متونیم اونو توسط نشانه های بصری بیشتری کامل تر و حمایش کنیم چون خیلی از مسائلی که انجام میشه در زیر سرپوش میمونه و دیده نمیشه.
در طول ساخت ما یک database داریم که اثرات تمام خواص و ویژگی ها رو دارا هستش و واقعا بزرگه. من فکر میکنم نشانه های بصری یا تفسیری به اندازه کافی لازم نبودم. ما لازمه برای متقعاد کردن افرادی بیشتری کارهایی رو انجام بدیم.

خوب شما چطوری اینا رو تصحیح میکنید؟

شما می تونید نظر Andy Gray رو در مورد کاری که انجام میدید داشته باشید. مثل " واضحه که اون داره سعی میکنه راهی پیدا کنه ولی..."
ما همچنین می تونیم از تکرارها استفاد کنیم- نشون دادن مقداری اطلاعات که قراره اتفاق بیوفته ولی خلاف اون اتفاق افتادن. این یک روش حیله گرانه است, من فکر میکنم که PES از اون سود می بره ولی ما این روش رو نمی پسندیم.
چالش اینه که ما تقریبا 700 تیم داریم. اینجا موضوعات بسیار زیادی در مورد ویژگی ها وجود داره که ما می تونیم با PES مقایسه کنیم. همچنین گاهی اوقات برخی اثرات تو PES دقیق تر و موشکافاته تر دیده میشه ولی محدوده مشخصه ها و ویژگی ها برای ما بزرگتره.

موفقت های انتقادی و تجاری چگونه به فکر کردن شما در مورد FIFA 12 شکل میده؟

این یک چالش عظیمه. آیا ما اونو پیشرفت میدیم؟ اساسا تغییر چگونگی دفاع کردن شما؟ پاس دادن یا شون زدن؟
امسال ما حدود 8.5 میلیون یوزر داشتیم , کسانیکه تقریبا می دونن دارن چی بازی میکنند و از اون لذت می برد.

شما چطوری می خواهید atmosphere رو وارد career mode کنید؟

من احساس میکنم که گیم پلی سخت تر و سخت تر بهبود داده میشه و فکر میکنم "match day atmosphere" چیزی است که ما احتیاج داریم توش سرمایه گذاری کنیم.
این در مورد ساختن دنیای فوتبالی ای است که شما خودتون رو در اون غوطه ور ببینید.چیزایی شبیه اینکه داستان وین رونی رو بدونین ( روابط جنجالی که طی این چند ساله در رسانه ها مطرح بوده). این چیزیه که برای ما خیلی جالبه.
کارهایی برای انجام دادن زمانیکه پنجره نقل و انتقالات بسته است مواردی است که ما مطمئنا به دنبالشون هستیم.

پایان

منبع p30world

در لینک زیر نیز می تونید اولین تصویر منتشر شده از بازی رو ببینید:


کد:
http://www.up.iranblog.com/images/cmpc5t99qonf1rm0rhdp.jpg