نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: گفتگو با بزرگان گرافیک

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #4
    مدير باز نشسته
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    نوشته ها
    7,578
    تشکر تشکر کرده 
    3,069
    تشکر تشکر شده 
    4,117
    تشکر شده در
    2,249 پست
    قدرت امتیاز دهی
    867
    Array

    پیش فرض

    گفتگو با بزرگان ::::. گفتگو با طراح اسکناس های یورو

    ZF5C9 RBK

    طراحی اسکناس های یورو ، با بقیه اسکناس ها متفاوت است. پرتره ندارد ، همه اسکناس هایش هم خانواده هستند و مهم تر اینکه نقش های ریز و امنیتی فراوانی دارد که امکان جعل آن را بسیار محدود کرده است.

    رابرت کالینا ، طراح این اسکناس هاست. او کارمند رسمی بانک مرکزی اتریش است که در مسابقه طراحی یورو ، برنده شد. ایده خوبی داشت : "پیشرفت و ارتباط" . هر چقدر ارزش اسکناس بیشتر می شود ، تصویر بنایی که در آن طرح شده جدیدتر می شود. او پنجره ، پل و دروازه را سمبل همان چیزی می داند که وجود اسکناس را توجیه
    می کند : ارتباطات !

    euro banknotes

    این پولها چقدر قشنگ هستند؟

    بستگی دارد زیبایی را چی بدانیم. به نظر من یک اسکناس باید زیبا باشد. اما بخاطر این زیبایی نباید ، امکان جعل داشته باشد. زیبایی در این مورد فقط یک لایه سطحی است.


    اسکناس ارزش ملی دارد. اگر زیبا باشد ، مثل یک اثر هنری است.

    نمی توان اینطور گفت. مثلا دلار آمریکا اسکناسی است که در سرتاسر دنیا جای خود را باز کرده است و از لحاظ طراحی هم شاید بتوان گفت فقط پول است ، همین. به هر حال من نظرم اینست که وقتی من یا هر کس دیگری درباره اسکناس فکر کنیم ، فقط دلار پیش چشم مان می آید.
    نباید فراموش کنیم که ارزش مادی اسکناس مهم تر از شکل ظاهری آنست. ولی مطمئنا از لحاظ طراحی آنچه در پشت یک دلار قرار دارد ، نمی تواند مانند یک کار هنری جلوه کند.



    با کدام معیار زیبایی شنایی ، طراحی اسکناس های یورو را توجیه می کنید؟

    من دنبال جبران فرصت های از دست رفته بودم. می خواستم طرحی پیدا کنم که همه اروپایی ها بتوانند با آن زندگی کنند. من باید با پیام ساده و موتیف هایی مثل پنجره ها ، دروازه ها و پل ها چیزی را ابداع کنم که در اروپا شناخته شده باشد.



    در مورد رنگها چه فکری داشتی؟ که مثلا پنج یورویی خاکستری و پانصد یورویی قرمز شرابی و همین طور بقیه؟

    فقط از رنگ های اصلی استفاده کردم که راحت تر قابل تشخیص باشند. در مورد اسکناس هایی که عددشان شبیه به هم است مثل 10 و 100 یورویی ، از رنگ های متفاوت مثل قهوه ای و سبز استفاده کردم.



    ارزش اسکناس با رنگ آن ارتباطی ندارد؟

    بله. در اسکناس هایی که ارزش کمتری دارد ، از رنگی استفاده کردم که قدمت را می رساند و رنگ ها ، سبک آن بنا ، را به یاد می آورند. یعنی از روی رنگ ، می توان قدیمی بودن آن را تشخیص داد. اینجاست که نظریه پیشرفت ، در طراحی اسکناس خودش را نشان می دهد و واقعا می توان آن را یک پیشرفت دانست. از این رو پیشنهاد من ، یک پیشرفت معمولی است.



    یورویی که شما طراحی کردید ، بدون پرتره است ، بودن ملکه انگلیس و . . . در این باره محدودیت و ممنوعیتی

    داشتی؟


    نه ، محدودیتی نبود. خیلی از طرح های اولیه از پرتره استفاده شده بود که من کلا پرتره را از همان ابتدا حذف کردم.



    پنجره ، دروازه و پل سمبل چه چیزی هستند که در یورو مطرح می شوند؟

    اینها سمبل ارتباط هستند و این پیام سمبلیک بوسیله اسکناس انجام می شود. البته ممکن است خیلی ها در نگاه اول متوجه آن نشوند.



    هدف از این پیام سمبلیک چیست؟

    اسکناس باید یک منظوری را برساند. اما در عین حال سنگین و وزین هم باشد. علاوه بر این باید رنگ ها و فرم ها متنوع داشته باشد تا افراد از بین آنها ، رنگ و فرم مورد علاقه اش را پیدا کند. بعد از آنست که زیبایی شنایی و مسایل دیگر مطرح می شود.

  2. 2 کاربر مقابل از Sara12 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/