ابهامات جدی حضور «هایپر استار» در ایران به رغم گذشت چند ماه از فعالیت فروشگاه «هایپراستار» هنوز نه تنها سرمایه گذاران آن معلوم نیستند بلکه هدف از سرمایه گذاری آن نیز با ابهامات جدی روبروست.
به گزارش «جوان آنلاین»،این شرکت که بنا براصل«سود کمتر،مشتری بیشتر» فعالیت خود را درایران آغاز کرده مدلی از شیوه فعالیت شرکت های آمریکایی و اروپایی را پیش گرفته است.
مروری گذرا نشان می دهد که بنیانگذار چنین شرکت هایی کشور آمریکا بوده که بیش از 3500 شعبه در سراسر جهان با نام های هایپر بلک دارد اما سهام دار اصلی این شرکت ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس ، کشور انگلیس بوده وبا نام هایی چون سیتی سنتر ، دی تو دی و.... راه اندازی شده است .
بنا براین گزارش از آنجایی که روابط اقتصادی وتجاری کشور با وجود تحریم ها هنوز با این کشور در سطح عالی نبوده لذا این فروشگاه با سرمایه گذاری واسطه ایی توسط فرانسه صورت پذیرفته است به نحوی 75 درصد سهام آن متعلق به فرانسه و25 درصد آن متعلق به اماراتی ها می باشد که در این بین فرانسه نیز فردی کره ای را واسطه قرار داده است .این در حالی است که گفته می شود شرکت مذکور با شهرداری قرارداد داشته و گویا قرار است طی 10 سال به شهرداری واگذار خواهد شد.
فروشگاه مذکور که با توجه به تنوع بسیار زیاد وتاکید بر مشتری مداری فروش بالغ بر یک میلیارد تومان در روزدارد از هم اکنون نگرانی هایی را در سایر فروشگا ههای زنجیره ایی چون شهروند ورفاه ایجاد کرده است .
گفته می شود تنها بخش سوپر مارکت آن با 53 صندوق فروش متوسط 700 میلیون تومان را به خزانه داری فروشگاه از طریق شوتینگ واریز می کنند .اما با توجه به ابهام در مالکیت این فروشگاه وبا عنایت به این که این گونه فروشگاه ها در سطح جهان معمولا اهداف سیاسی واقتصادی دیگری نظیر پولشویی و... را دنبال می کنند ، شفافیت نوع قرارداد وصاحبان آن ضروری است .
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)