نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 67

موضوع: هواپیماهای جنگی در ایران و جهان

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #34
    عضو سایت
    yeke bara hame hame bara yeke
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    tabriz
    نوشته ها
    6,358
    تشکر تشکر کرده 
    3,639
    تشکر تشکر شده 
    1,506
    تشکر شده در
    1,036 پست
    حالت من : Narahat
    قدرت امتیاز دهی
    333
    Array

    پیش فرض

    سوپر اتاندارد پیش نمونه اول اتاندارد 4 ، در 24 ژوئیه 1956 حتی پیش از تکمیل اتاندارد 6 ، همزمان با اتاندارد 2 اماده پرواز بود . همین موضوع هم شانس دوباره ای برای ادامه حیات برای اتاندارد فراهم کرد .

    در این نیروی دریایی فرانسه برای ناوهای هواپیمابر 23700 تنی جدید خود ( کلمنسو و فوش ) که بین نوامبر 1961 و ژوئیه 1963 ( مابین ابان 1340 تا تیر 1342 ) تکمیل می شدند به دنبال جنگنده ناو نشین جدیدی می گشت . در نتیجه نمونه تک موتوره اتاندارد 4 با وجود تمام مشکلاتی که در رابطه با مدیریت تسلیحات و ناوبرای داشت مورد توجه قرار می گرفت ؛ البته نه در حد جایگزینی برای جنگنده های ناونشین " اکلیون " ( نمونه فرانسوی جنگنده انگلیسی Sea Venom ) . در حقیقت ، در این ایام نیروی دریایی فرانسه در مرز پرواز تا سرعت 1.8 ماخ و توانایی حمل تسلیحات اتمی برای استفاده در ناوهای هواپیمابر بزرگ جدید این کشور . اما با لغو برنامه ناو و جنگنده فراصوت جدید و عدم موفقیت با مدل ناونشین میراژ 3 در اوایل سال 61 ، میدان رقابت برای اتاندارد تقریبا خالی بود .

    البته تا سال 63 که نام جنگنده امریکایی F-8 کروسیدور به میان امد . با این حال پس از پرواز اولین پیش نمونه ف شرکت داسو سفارشی برای هفت پیش نمونه ( شامل 6 پیش نمونه ناو نشین و 1 پیش نمونه نیمه ناونشین ) تحت عنوان رسمی رسمی اتاندارد 4M را از هواپیمایی نیروی دریایی ( هوادریا ) فرانسه دریافت کرد . این پیش نمونه ها در 21 مه 1958 ( 31 اردیبهشت 1337 ) به پرواز درامدند ؛ که 2 پیش نمونه ان برای تغییرات تکنولوژی در نظر گرفته شدند .

    یکی از این 2 نمونه ، شماره 03 بود که با یک موتور " آوون 51 " ساخت شرکت رولزرویس ، با نیروی رانش 11200 پوند ( 49 کیلو نیوتن معادل 5080 کیلوگرم ) به جای موتور اتار ، به منظور بررسی افزایش کارایی جنگنده در سرعتهای کم و کاهش سرعت هواپیما هنگام تقرب ، تحت عنوان اتاندارد 4B به پرواز درامد . اما با توجه به عدم نیاز ، توجه چندانی به ان نشد . دیگری پیش نمونه 07 بود که در نوامبر 1960 ( ابان 1339 ) به عنوان نمونه شناسایی به پرواز درامد و بعدها با عنوان رسمی نهایی اتاندارد که پس از ازمایشات پرواز کرد ، از یک موتور Atar 08C بدون پس سوز نیرو می گرفت و به عنوان جنگنده ای با سرعت مافوق صوتی محدود شناخته میشد که بیشینه سرعت ان در 11000 متری به 1.3 ماخ ( 1380 کیلومتر بر ساعت ) می رسید اما در صورت پرواز در ارتفاع پایین این سرعت به 0.97 ماخ محدود می شد . در نهایت نیروی دریایی فرانسه به عنوان تنها مشتری این جنگنده ، سفارش رسمی خود را برای 69 اتاندارد 4M برای شروع تحویل تا 21 دسامبر 1961 ( 30 اذر 1340 ) و 21 فروند نمونه 4P برای تحویل تا اکتبر 1962 ( مهر 1341 ) ارائه نمود . تا ماه " می 1965 " ( اردیبهشت 1344 ) تحویل هر دو نمونه تکمیل شد .

    ادامه دارد...
    امضا ندارم ولی به جاش اثر انگشت میزارم

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. کاربر مقابل از mohamad.s عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/