حتماً شما نیز با سه برنامه کلیدی و مهم مجموعه نرم افزاری آفیس یعنی PowerPoint ،Excel و Word آشنایی دارید. این سه برنامه هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند و به نوعی سه نرم افزار جدا از هم با اهداف مختلف را تشکیل داده اند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که میتوان کاربردهای این نرم افزارها را تا حدودی با یکدیگر ترکیب نمود؟ به عنوان مثال در پروژه های پاورپوینت برای بهینه سازی کار از جداول و گراف های ساخته شده در اکسل استفاده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جاسازی یک صفحه و همچنین یک صفحه از پیش ساخته شده توسط Excel در درون PowerPoint یا Word در نسخه آفیس 2007 بپردازیم.
ابتدا بایستی به این نکته توجه کنیم که جهت وارد نمودن جداول Excel به PowerPoint یا Word از دو روش میتوانیم استفاده کنیم. راه اول وارد نمودن یک صفحه خالی به PowerPoint یا Word و سپس ویرایش آن در محیط این دو برنامه است. و راه دیگر ساخت جداول در خود نرم افزار اکسل و سپس جاسازی آن در این دو نرم افزار.
جهت جاسازی یک صفحه خالی و ویرایش آن:
PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.
به تب Insert رفته (ترفندستان) و بر روی Object کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در لیست موجود گزینه Microsoft Office Excel Worksheet را یافته و آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.
خواهید دید که یک فایل جدید اکسل در همان محیط برنامه باز شده و شما میتوانید توسط ابزارهای موجود آن را ویرایش کنید.
این روش جهت جاسازی سریع یک فایل Excel در محیط Word و PowerPoint کاربرد دارد.
اما جهت جاسازی یک فایل از پیش ساخته شده توسط اکسل:
PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.
مجددأ تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.
این بار از منوی کناری گزینه Create from file را (ترفندستان) انتخاب نمایید.
حال بر روی Browse کلیک نموده و فایل اکسل خود را از روی هارد انتخاب کنید.
با فشردن دکمه OK فایل درون برنامه جاسازی میشود.
پس از وارد شدن صفحه اکسل نیز به سادگی توسط نوار ابزارهای موجود میتوانید تغییرات لازم در محیط PowerPoint یا Word را صورت دهید.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)