نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

موضوع: اتومکانیک

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    موسس و مدیر
    نمی‌دانم در کدامین کوچه جستجویت کنم ؟ آسوده بخواب مادر بیمارم
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    13 78 57
    نوشته ها
    13,577
    تشکر تشکر کرده 
    15,753
    تشکر تشکر شده 
    17,227
    تشکر شده در
    4,905 پست
    حالت من : Khoonsard
    قدرت امتیاز دهی
    24982
    Array

    اتومکانیک

    دانش قدرت و ايمني است
    برنارد رابرستون نايب رئيس بخش تكنولوژيهاي مهندسي، پاييز گذشته، در جمع خبرنگاران اعلام كرد: " خودروهاي بدون سرنشين، با اينكه بارها نمايش داده شده اند، تا زمان مشخص براي عرضه به بازار آماده نخواهند شد."
    در حالي كه در انتظار بزرگراههاي هوشمندتر هستيم،امكانات و تكنولوژي لازم براي رانندگيهاي بي تصادف و كاهش تصادفات فراهم است.
    يكي از اعضاي هيأت مديره دايملر كرايسلر، كلوس ديتر فوهرينگر اعلام كرد كه براساس آمار سال 2000، در آمريكا حدود 42000 نفر بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند و تعداد مجروحين اين حادثه ها به مرز سه ميليون نفر رسيد. عامل نه حادثه از هر ده حادثه،خطاهاي انساني بوده در بيش از بيست درصد آن، خواب علت حادثه بوده است.
    يك لحظه به تمام كساني كه مي شناسيد و در حادثه اي رانندگي جان خود را از دست داده اند، فكر كنيد.
    فوهرينگر پيش بيني مي كند كه چنانچه در آينده خودروها به سيستمهاي كمكي مناسب مجهز شوند. شاهد اين گونه حوادث نخواهيم بود.
    رانندگي بدون تصادف
    به نظر مي رسد كه در صورت توجه بهتر راننده، از بسياري از تصادفات جلوگيري مي شود. اما امروزه به دليل وجود بسياري از حواس پرتيها، ازجمله پاسخ گويي به تلفن همراه، تعويض كانالهاي راديويي و... راننده براي تمركز كافي به روي جاده به كمك نياز دارد. با اين همه حتي دقيق ترين راننده ها هم با عواملي مثل ديد كم، اشياء غير منتظره در جاده يا اشكال لاستيكها غافلگير مي شوند.
    اداره حمل و نقل آمريكا، در برنامه ابتكاري ماشينهاي هوشمند در سال 1998، هشت مورد را كه سيستمهاي هوشمند مي توانستند باعث افزايش ايمني شوند، معرفي كرد. اين نيست شامل چهار راه جلوگيري از برخورد، مثل تنظيم عقب خودرو، خروجيهاي جاده، تقاطعها و تعويض راه مي شد. دو راه تقويت كردن، بالا بردن ديد و افزايش پايداري خودرو بود و دو بررسي حالات راننده و اختلال حواسهاي او را شامل مي شد.
    به علاوه، به نظر مارتين تريبر و ديرك هلبينگ از دانشگاه درسدن در آلمان، شايد سيستمهاي كمك به راننده روزي بتوانند بزرگراهها را هم از موانع تخليه كنند. با مدل سازي يك بزرگراه، نشان داده شده است كه اگر ده درصد خودروها به سيستم كمكي مجهز باشند، با كاهش تعداد ترمزها، مشكل مسدود شدن بزرگراهها حل مي شد و اگر بيست درصد به اين سيستم مجهز شوند، كل ترافيكهاي سنگين برطرف خواهد شد.
    نخستين سيستمهاي هوشمند در خودروهاي با تكنولوژي بالاتر به طور تجاري پديدار شد. كارخانه مرسدس بنز، بي ام و و جگوار در اوايل قرن جديد در آمريكا و حدود يك سال قبل در اروپا، كنترلهاي اكتيوكروز را معرفي كردند.
    به طور مشابه، اتصالاتي براي جلوگيري از قفل ترمز، مانند كمك ترمز و كنترلهاي كششي كه در خودورهاي گران قيمت وجود داشتند، راه خود را به سوي خودروهاي ارزانتر مانند ميني ونها يا خودروهاي اسپرت باز كردند.
    كانتيننتال ام مين در فرانكفورت آلمان، يك سيستم پايدار كننده الكترونيكي ساخته است كه از مجموعه اي از ترمزهاي ضد قفل همراه با گسترش الكترونيكي نيروي ترمز و كنترل كننده هاي كششي و كنترل كننده هاي فعال انحرافي تشكيل شده است. با نصب سنسور روي فرمان و اندازه گيري شتاب جانبي، نرخ انحراف و سرعت چرخها، سيستم مي تواند ميزان واقعي انحراف از كورس خواسته شده خودرو را به دست آورد. با كنترل اتوماتيك جريان بنزين در موتور و فشار دادن ترمز به مقدار كم، مي توان خودرو را به مسير خود برگرداند.
    دلفي، سيستم كنترل فرمان خود را بر روي نقاط حادثه خيز متمركز مي كند. كنترلرهاي فعال، نقش بدن را در پيچها و مانورهاي سريع كاهش مي دهند.
    اين سيستمهاي هشدار دهنده خود را بر پايه فناوريهاي رادار مي سازد كنترل كننده هاي كروز قابل تطبيق، تا 150 متر جلوي خودرو را مي بيند و سرعت دلخواه را تا زماني كه در جاده مانعي نيست، حفظ مي كند. اين سيستم متناسب با فاصله زماني تنظيم شده از سوي راننده، سرعت را كم و زياد مي كند. ميلتون بيچ، سخنگوي شركت دلفي الكترونيكس در كوكومو اعلام كرد كه در مدل 2003 خودروي جگوار، نسل دوم كنترل كننده هاي كروز قابل تطبيق نصب شده است. اين سيستم شامل يك آگاه كننده است كه در هنگام وجود ترافيك به راننده توصيه مي كند ترمز كند. اين سيستم همچنين به راننده اطلاع مي دهد كه كنترل كننده كروز روشن يا خاموش است.
    دلفي، كنترل كننده كروز قابل تطبيق و پشتيباني آن را در مجموعه اي به نام سيستم مركب ايمني بسته بندي كرده است. سيستم پشتيباني براساس تحقيقات فورد و لينكون به وجود آمده است.
    بدون اعلام زمان مشخصي، قدمهاي بعدي براي تكامل خودرو هوشمند در دلفي، سيستمهاي هشدار تغيير خط و خروجيهاي مسير خواهند بود. بيچ مي گويد: « ما به ايمني به عنوان كل سيستم نگاه مي كنيم.» اين به آن معني است كه شركت سيستمهاي ايمني را در پنج مرحله رانندگي ارائه خواهد داد : معمولي، هشدار، پيشگيري از تصادف، نزديك تصادف و بعد از تصادف جنرال موتورز با همكاري و مشاركت شركت دلفي و اداره حمل و نقل آمريكا، براي ساخت سيستمهاي پيشگيري از تصادف، رادارها و سنسورها و سيستمهاي gps را با هم تلفيق مي كند. رادار، وسايل نقليه و موانع ديگر را مي بيند. دوربينهاي ويديويي وضعيت مسير را مي بيند. سنسورها جهت و شتابهاي عرضي و طولي، زاويه فرمان، نرخ انحراف و سرعت چرخها را بررسي مي كنند. سيستمهاي مكان يابي، محل خودرو را با نقشه هايي كه وضعيت روبه رو را معلوم مي كند، مقايسه مي كنند و مانيتورهايي كه سطح اختلال حواس راننده را مي سنجند، اين سيستم را تكميل مي كنند و به كمك الگوريتمهايي سيستم كارهاي خودرو را آناليز و پيگيري مي كند.
    شركت gm در نظر دارد هشتاد راننده را با ده خودرو مجهز به سيستمهاي ايمني مورد آزمايش قرار دهد. جيم شل سخنگوي شركت gm، اعلام كرد هدف اين آزمايش سنجش ميزان پذيرش اين فناوريها از سوي مشتري است. به گفته رابين پنكوك، سهنگوي شركت ويستون در ديربورن، تحقيقات نشان مي دهد كه مردم مي خواهند كنترل خودروهايشان دست خودشان باشد سيستمهاي ويستون هم به جاي گرفتن كنترل خودرو از راننده صرفاً به او هشدار مي دهد.
    تيم ترنان، مدير بخش سيستمهاي هشدار دهنده در ويستون بيان كرد كه شركت در نظر دارد هشدار دهنده خروج از مسير و سيستم شناسايي اشياي كناري را براي خودروهايي كه دو تا سه سال ديگر به فروش مي رسند تهيه كند. سيستمهاي خروج از مسير از پيشرفتها در زمينه شبه رساناها بهره مي گيرند.
    زندگی در بردگی شرمندگی است * معنی آزاد بودن زندگی است
    سر که خم گردد به پای دیگران * بر تن مردان بود بار گران




  2. 2 کاربر مقابل از Mohamad عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/