نويسنده و کارگردان: مصطفي کيايي بازيگران: مهدي هاشمي، مسعود کرامتي، ژاله صامتي، سعيد آقاخاني، محسن کيايي، علي کوچکي، امير عزيزي، بهشاد شريفيان، پوريا رحيمي، زهره بختياري، ملودي آرامنيا، مسعود انتظاري، کاظم نجارزاده، شهرام جمشيدي، محمد حاج حسيني، علي گلزاده، علي زماني، عليرضا رشيدي، يوسف قليچ، رضا تهيدست و مهدي فقيه - خلاصه داستان فيلم:
اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ مردي حدود 50 ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهاي لس آنجلسي و فيلمهاي ويدئويي است. او در اثر يک اتفاق در مييابد که توموري در سر دارد و تا دو ماه ديگر بيشتر زنده نخواهد ماند...
- حاشیه های فیلم:
- اين دومين فيلم مصطفي كيايي بعد از كمدي بعد از ظهر سگي سگي است
- فيلم مضموني اجتماعي با رگههاي طنز دارد.
- شنيده ها از شباهت فيلم با ليلي با من است و همچنين بازي قابل توجه مهدي هاشمي حكايت دارد
*************************************** فیلم سینمایی ضد گلوله"، نمونه موفق سینمای جنگ با بهره گیری از مولفه های کمدی و مضامین اجتماعی است که توانست در سی امین جشنواره فیلم فجر رضایت تعداد زیادی از مخاطبانش را ایجاد کند. این فیلم که نمونه های موفق و البته بیشتر شکست خورده زیادی را در سینمای ایران دارد، در فضای کمدی اجتماعی، به خط مقدم می رود و با پرهیز از قهرمان سازی های متداول و سطحی این گونه سینمایی موفق می شود تا مخاطب را با قهرمان داستان همراه سازد.
هرچند شاید لازم بود تا در جاهایی به رابطه خانوادگی "سلیم" پرداخته شود تا گره های بیشتری از داستان باز شود، اما واقعیت این است ریتم و هارمونی مناسب فیلم این مشکل را حل کرده و البته تماشاگر فیلم نیز احساس نمی کند که شعورش با صحنه های کمدی به سخره گرفته شده است.
ساخت فیلم کمدی جنگی در سینمای ایران راه رفتن بر روی لبه ای باریک است که لغزش از آن می تواند عواقب نامیمونی را برای سینمای کشورمان به بار آورد و البته عبور درست از ان نیز می تواند تحسین برانگیز باشد.
نمونه فیلم های مضحک و سطحی شماره دار را در سال های اخیر به خوبی دیده ایم و البته هنوز هم خاطره خوش فیلم " لیلی با من است" در ذهن مخاطبان همیشگی سینما باقی مانده است. اما باید گفت " ضد گلوله" خود می تواند الگویی تازه ای برای ساخت یک کمدی اجتماعی- جنگی باشد.
از دیگر نقاط قوت این فیلم باید به بازی هنرمندانه گمهدی هاشمی" اشاره کرد که گرچه جشنواره پرکاری را پشت سرگذاشته اما توانست با این فیلم نشان دهد که چگونه یک بازیگر بدون لودگی و استفاده از واژه سازی های خیابانی شخصیت پردازی مناسبی از نقش داشته باشد و البته موفق هم شود.
به هر حال سینمای دفاع مقدس کشورمان در این برهه نیاز داشت تا چنین آثاری را در سینمای جنگی بیش از گذشته داشته باشد تا اتهام سطحی سازی را از خود بزداید. ----------------------------- منبع : مهر - کافه سینما
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)