فردا نمایش منشور کوروش همراه با تکه های پیدا شده در موزه ملی

Multimedia5Cpics5C13895C65CTv5C67

سرپرست موزه‌ي ملي ايران خبر داد: به همراه نمايش منشور كوروش در موزه‌ي ملي ايران، دو تكه از بخش‌هايي كه قبلا در موزه‌ي بريتانيا پيدا شده و اعلام شده بود كه مربوط به منشور كوروش است نيز براي نخستين بار به نمايش در مي‌آيند.

آزاده اردكاني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد كه «ورود منشور كوروش به ايران به دنبال گفته‌هاي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است كه پيش از اين اعلام خبرهاي خوشي در زمينه‌ي تعدادي از پرونده‌هاي مربوط به كشورمان را داده بود.»

بنا به اعلام سرپرست موزه‌ي ملي ايران، منشور كوروش ساعت 6 و 45 دقيقه امروز جمعه ـ 19 شهريور ماه ـ از فردوگاه امام(ره) وارد كشور شد و به مدت چهار ماه در ايران خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين منشور سرپرستي جان کرتيس، مدير بخش خاور ميانه موزه بريتانيا از فرودگاه امام خميني(ره) به كشورمان وارد شد.

اين منشور قرار است، فردا با حضور کارشناسان ايراني از داخل مخزن موزه ملي خارج و سپس وارد ويترين نمايش مي‌شود.

به گزارش ايسنا، منشور حقوق بشر كوروش پس از هشت ماه انتظار، همزمان با عيد سعيد فطر به موزه ملي ايران منتقل شد. قرار بود براساس توافق‌ها ميان سازمان ميراث فرهنگي و موزه‌ي بريتانيا، منشور كوروش 16 ژانويه 2010 مصادف با 26 دي‌ماه سال جاري به ايران منتقل و براي مدت چهارماه در موزه‌ي ملي ايران به‌نمايش گذاشته ‌شود. هم‌چنين فعاليت‌هاي علمي ـ فرهنگي درباره‌ي مسائل باستان‌شناسي در حاشيه‌ي نمايش اين شيء تاريخي ارزشمند تدارک ديده شده بود.

اين منشور امروز به سرپرستي جان کرتيس، مدير بخش خاور ميانه موزه بريتانيا به كشورمان منتقل شد و قرار است، فردا با حضور کارشناسان ايراني از داخل مخزن موزه ملي خارج و سپس وارد ويترين نمايش مي‌شود.

اعلام شده است كه روز مراسم و محل نمايش منشور کوروش از سوي مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري متعاقباً اطلاع‌رساني خواهد شد.

همچنين حميد بقايي به خبرنگار ايسنا گفت كه طي نشستي توضيحات خبري بيشتر را اعلام خواهد كرد.