سريعترينها، گرانترينها، كوچكترينها، بيشترينها و حالا زشتترينهاي دنياي موتورسيكلت اين ردهبندي شما را با پنج موتورسيكلتي آشنا ميكند كه چه از لحاظ سليقه مشتريان و چه از لحاظ اصول طراحي موتور، پايينترين نمرات را كسب كردهاند. سيري در اين ليست عجيب و غريب، خالي از لطف نيست با ما همراه باشيد.
KTM-690:
در صدر اين ليست اين KTMاتريشی قرار ميگيرد. يعني زشتترين موتورسيكلت براي همه دوران! فرم عجيب و ناهمگون گلگير زير چراغ جلو و همچنين چرخهاي بزرگ باپرههايي نامتناسب به علاوه پيچش غيرمنطقي مانيفولدهاي اگزوز تا به عقب. همه و همه اين موتورسيكلت را واقعاً غيرقابل تحمل كرده است. اصرار طراحان KTM مبني بر استفاده از زاويههاي شكسته جاي سوال دارد. اين موتورسيكلت با 399 سيسي حجم و سيلندرهايي 55 ميليمتري 39 كيلووات توان و 279 نيوتنمتر گشتاور توليد ميكند و حداكثر سرعت آن 250 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
بوئل Lightning:
اگر شركتي به نام KTM وجود نداشت، شك نكنيد ميتوانستيم تمام مدلهاي بوئل را تا سالها در صدر زشتترينها بگذاريم. هر آنچه يك شئي ميتواند از ناهماهنگي داشته باشد، بوئل يك جا دارد. از بيرونبودن تمام محتويات پيشرانه و عدم رعايت هارموني رنگ گرفته تا چراغهاي خندهدار و چرخهاي در ذوق زننده بوئل اين سبك طراحي يعني چراغهاي گرد دو قلو را سالها است كه اعمال ميكند. پيشرانه Lightning به صورت Vشكل دوگانه است، 996 سيسي حجم دارد كه توانسته 120 اسببخار نيرو 102 نيوتنمتر گشتاور توليد كند. حداكثر سرعت اين بوئل 230 كيلومتر در ساعت است.
هوندا Rune:
علاقهمندان به هوندا شاكي نشوند. اين يك پروژه شكستخورده از مهندسي معكوس مدل DYNA هارلي ديويدسون است. فقط نگاهي به اگزوز بزرگ و سپر عقب آن بياندازيد. همه چيز دستگيرتان ميشود. تازه جالب آن زماني ميشود كه روي آن راكب قرار گيرد. عدم تناسب در طراحي فاصله صندلي صحنه مضحكي پيش ميآورد. از لحاظ فني نميتوان روي آن عيبي گذاشت. اين هوندا يك شش سيلندر به حجم 1520 سيسي است كه 306 كيلوگرم وزن دارد.
تريومف Rocket:
سالها است كه ديگر موتورسيكلتي با شيشه جلوي به اين بزرگي توليد نميشود. اشكال وارد بر اين موتور غير از مطالب گفته شده، زرق و برق بيش از حد آن است كه بسيار زننده است. اين راكت با 2294 سيسي حجم، 140 اسببخار نيرو و 200 نيوتنمتر گشتاور توليد ميكند.
كاوازاكي KZ1300:
اين موتورسيكلت متعلق به سال 1977 است نه 1930. در بهترين شرايط هم نميتوان براي يك موتورسيكلت يك چراغ جلوي مكعبي درشت انتخاب كرد. معلومبودن رادياتور آن هم روي چهار خروجي اگزوز كه حتي مرتب هم نيستند كار را خراب ميكند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)