یوتیوب؛ درآمد میلیاردی، بازدیدهای یک تریلیونی
همكاران سيستم- وب سایت یوتیوب اعلام کرده است ویديوهایش در سال 2011 یک تریلیون بار دیده شده است. به اين ترتيب بنا بر اعلام این وب سایت به طور متوسط هر فردی بر روی کره زمین 140 ویدئو از این وب سایت را تماشا کرده است.
یوتیوب که هم اکنون فهرست پربیینده ترین ویدئوهای خود را منتشر کرده، ادعا کرده است در هر دقیقه حدود 48 ساعت ویدئو بر روی این وب سابت آپلود می شود. این وب سایت در چند سال اول فقط به عنوان پایگاهی برای اشتراک ویدئوهای کاربران مشهور بود. اما حالا برنامه ها و فیلم های اکثر شبکه های تلویزیونی بر روی یوتیوب پخش می شود که انتظار می رود از این راه بینندگان بیشتری جذب آن شوند. بینندگان بیشتر هم به معنای کسب درآمد بیشتر از راه تبلیغات است. یکی دیگر از ابتکارات یوتیوب این است که فهرست 10 آگهی تبلیغاتی پربیننده خود را نیز منتشر کرده است.
یوتیوب که وب سایت اشتراک ویدئویی گوگل است، در سال جاری 3.5 درصد از درآمد تبلیغاتی این غول جستجوگر را تامین کرده است. گفته می شود این وب سایت اشتراک ویدئویی، ماهیانه 800 میلیون بازدیدکننده دارد که از این نظر پا به پای فیس بوک حرکت می کند. در این وب سایت ماهیانه 25 میلیارد عبارت جستجو می شود که این مقدار دوباره جستجوهای یاهو و 10 برابر جستجوهایی است که در فیس بوک صورت می گیرد.
پیش بینی می شود درآمد این وب سایت در سال 2011 از مرز 1.3 میلیارد دلار فراتر رود و در سال 2012 با 60 درصد افزایش به رقم 2 میلیارد دلار برسد.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)