شوق پرواز تا اینجای کار تلاش نکرده تصویری ماورایی و دست نیافتی از شهیدعباس بابایی ارائه کند. آنچه مخاطب سریال از «عباس بابایی» و همسرش «ملیحه حکمت» دیده، تصویر انسانهایی عادی و طبیعی است که تفاوت شان نسبت به دیگران انتخاب مسیر درست برای زندگی است.
خبرآنلاین:شوق پرواز تا اینجای کار تلاش نکرده تصویری ماورایی و دست نیافتی از شهیدعباس بابایی ارائه کند. آنچه مخاطب سریال از «عباس بابایی» و همسرش «ملیحه حکمت» دیده، تصویر انسانهایی عادی و طبیعی است که تفاوت شان نسبت به دیگران انتخاب مسیر درست برای زندگی است.
جمعه گذشته و پس از پخش قسمت نهم این سریال که به ازدواج عباس بابایی میپرداخت، دیدن تصویر عباس با «کراوات» این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد که این بخش کوتاه و البته موثر چگونه در داستان شکل گرفت و با اجازه چه کسی چنین تصویری از این شهید والامقام پخش شد؟
این بخش از سریال در پاییز سال 1388 مقابل دوربین رفت. در قسمتهای قبلی مخاطبان کشمکشهای عباس و ملیحه برای ازدواج را تماشا کرده بودند و در ادامه این ماجرا، مخاطب تلویزیون قاعدتا دوست داشت که بعد از این همه کشمکش و خواستگاری رفتن، «بعله گفتن» ملیحه را ببیند. چنین صحنهای به مخاطب آرامش میداد، اما یدالله صمدی کارگردان «شوق پرواز» نمیخواست در این بخش دچار کلیشه شود. به همین دلیل این صحنه در نهایت ایجاز به تصویر کشیده شد. پیش از به تصویر کشیدن این صحنه هم از همسر شهید بابایی درخصوص جزئیات روز عروسی سوال شد. جالب است بدانید خانم حکمت در روز تصویربرداری این صحنه در سر صحنه حضور داشت. او گفت: «عباس روز عروسی اش کت و شلوار پوشیده و پاپیون زده بود».
بر همین اساس یک بار صحنه های عروسی با پاپیون تصویربرداری شد و یکبار دیگر با کراوات. علت اینکه این بخش از سریال به دو شکل تصویربرداری شد، این بود که در مرحله نهایی و آماده سازی کار، متناسب با ضوابط پخش تلویزیون یکی از این دو نسخه مورد استفاده قرار گیرد که در نهایت نسخه کراواتی مورد استفاده قرار گرفت.
نکته جالب توجه این بود که تصویربرداری صحنه های عروسی همزمان با روز تولد عباس بابایی بود. در روز تولد عباس بابایی به پیشنهاد کارگردان، کیک تولدی سفارش داده شد و در حضور همسر و فرزندان این شهید بزرگوار و در حاشیه ثبت و ضبط مراسم ازدواج او، مراسم تولدی هم برپا و همه عوامل با خانواده عباس بابایی عکس یادگاری گرفتند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)