پيش‌بيني شده است كه در سال 2011 ميلادي شبکه‌هاي اجتماعي در اينترنت از محل آگهي‌هاي تبليغاتي بيش از 5 ميليارد و 500 ميليون دلار درآمد کسب کنند که از رشد 55.6 درصدي نسبت به سال گذشته نشان دارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اروپاي شرقي، بيش از نيمي از اين درآمد براي شبکه اجتماعي فيس بوک تخمين زده شده و پس از آن توييتر و گوگل قرار دارند.
هم‌چنين با ادامه روند افزايشي در استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي در ميان کاربران در سراسر جهان، پيش‌بيني شده تا سال 2013 ميلادي درآمد حاصل از تبليغات شبکه‌هاي اجتماعي از مرز 10 ميليارد دلار هم عبور کند.
هم‌اکنون سايت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي، بعد از پرتال‌هاي بزرگي مثل ياهو و گوگل، به پراستفاده‌ترين سرويس‌هاي خدماتي اينترنت تبديل شده‌اند.
هرچند به عقيده گردانندگان اين شبکه‌ها، هدف از راه‌اندازي اين سايت‌ها جنبه تجاري و تبليغاتي آن است، اما کارشناسان بر اين عقيده‌اند که در پس اين‌گونه شبکه‌ها، اهداف سياسي دولت‌ها و سرويس‌هاي اطلاعاتي آنان براي تاثيرگذاري و هدايت مردم در کشورهاي مختلف نهفته است.