CL به عنوان بزرگترين و لوكسترين كوپه مرسدس بنز محسوب ميشود و در آن از تمامي تكنولوژيهاي جديد و سيستمهاي ايمني به كار گرفته شده است.
مرسدسبنز براي CL از دو پيشرانه قدرتمند و حجيم 8 و 12 سيلندر استفاده كرده است. مدل CL500 از پيشرانه هشت سيلندر Vشكل به حجم 5/5 ليتر و قدرت 385 اسببخار برخوردار است و نمونه CL600 پيشرانهاي 12 سيلندر با آرايش خورجيني مجهز به دو توربوشارژر كه قدرت اين پيشرانه شش ليتري در حدود 510 اسببخار است. در اين ميان تيونر AMG براي مشتريان مشكلپسند خود، خودرويي متفاوتتر عرضه كرده است. مدل اول CL63AMG و مدل دوم CL65AMG است. خودرويي كه در تصوير مشاهده ميكنيد CL63AMG با سطح تجهيزات كامل وپيشرانه تقويت شده است.
نمونه CL65AMG داراي يك موتور 12 سيلندر Vشكل به حجم 5/6 ليتر و قدرت 603 اسببخار است. قيمت نمونه CL63AMG در حدود 147 هزار دلار و بهاي پرداختي براي CL65AMG در حدود 200 هزار دلار است. اين خودرو در حدود 146 ميليون تومان براي مالك خودرو آب خورده است.
CL63AMG داراي كيت بدنه اسپرت است كه با نمونه استاندارد متفاوت است. در قسمت جلو سپر جديد با ورود هواي پهن به همراه مهشكنهاي درون سپر نمايان است. همچنين هواكشهاي قرار گرفته در طرفين سپر علاوه بر زيبايي وظيفه خنككردن چرخها و ترمزها را بر عهده دارند.
در قسمت كناري نيز رينگهاي سفارشي فورچكاري شده 20 اينچي AMG و ركابهاي اسپرت به چشم ميخورد. همچنين در پشت گلگير جلو عبارت 63AMG حك شده است تا ديگران را متوجه حضور خودرويي قدرتمند كند. زماني كه به عقب CL مينگريد، چراغهاي كشيده و سپر جديد را ملاحظه ميكنيد. بر روي سپر جديد يك ديفيوزر و سيستم اگزوز سفارشي AMG با دو خروجي استيل در طرفين سپر نصب شده است. ظاهر CL63AMG واقعاً پر ابهت و جذاب است. خودرويي كاملاً اسپرت و در عين حال با پرستيژ، زماني كه در ميان ديگر خودروها قرار ميگيرد مشخص است. خودرويي متفاوت در آن بين حضور دارد. زماني كه دستگيره در را ميكشيد، شيشهها به سرعت به ميزان يك سانتيمتر به سمت پايين ميآيند تا در راحتتر باز شود.
قبل از ورود به كابين اولين چيزي كه جلب توجه ميكند ركابهاي CL است كه با روكش استيل و علامت AMG مزين شدهاند. زماني كه بر روي صندليهاي پهن و بزرگ CL قرار ميگيريد تنها قسمتي از بدنتان از بيرون مشخص است. كابين نشاندهنده يك خودروي لوكس و گران قيمت است. پوشش چرم صندليها، داشبورد و غربيلك فرمان و كنسول مركزي در كنار استفاده از چوب گردو بر روي كنسول مركزي و تودريها حس لوكسبودن را دو چندان كرده است.
كابين CL به غير از قسمت كنسول مركزي و بخشي از داشبورد شباهت فراواني با كابين S دارد.
بر روي داشبورد LCD رنگي هشت اينچي با قابليت چرخش به راست و چپ قرار دارد. در سمت چپ اين LCD شما ميتوانيد ارتفاع خودرو، ميزان نور و زاويه LCD را تنظيم كنيد. علاوه بر آن ميتوانيد سيستم كمككننده پارك و سيستم ESP را غيرفعال نماييد. بر روي كنسول مركزي دو ورودي هوا با روكش كروم قرار دارد و در وسط آن ساعت گران قيمت IWC كه مخصوص خودروهاي سفارش AMG است جاي دارد. در پايين آن دكمههاي سيستم تهويه مطبوع قرار دارد كه به كمك آنها ميتوانيد دماي جداگانهاي براي دو سرنشين جلو تنظيم كنيد. با فشار دادن در پوشش پايين سيستم تهويه مي توانيد DVDهاي موردنظر را انتخاب كنيد و به موزيك دلخواه خود گوش دهيد. در همين قسمت جاليواني، جاسيگاري و فندك نيز با درپوشهاي چوبي پوشانده شدهاند.
محفظه بالايي كه از هر دو سمت (سرنشين و راننده) باز ميشود فضايي براي قراردادن كيف پول، مدارك و DVDها است. محفظه پاييني نيز كه عمق و فضاي بيشتري دارد در صورت سفارش مشتري ميتوان از آن به عنوان محفظه خنككننده يا همان يخچال استفاده كرد در غير اين صورت محل مناسبي براي قراردادن كيف دوربين عكاسي است. در جلوي زيرآرنجيها يك جوي استيك قرار دارد كه ميتوانيد به كمك آن به تلفن خود جواب دهيد. در جلوي جوي استيك يك موس قرار دارد كه ميتوانيد به منوي اصلي دسترسي پيدا كنيد. در طرفين اين موس دكمههاي قطع و وصل صداي سيستم صوتي، انتخاب شرايط رانندگي (معمولي، اسپرت، برقي و لغزنده) خواباندن زيرسريهاي عقب، بلوتوث تلفن، ماساژور صندليهاي جلو، چراغ هشداردهنده و كروزكنترل هوشمند (Distronic Plus) وجود دارد.
اهرم تعويض دنده CL همانند S در زير فرمان قرار دارد. با كشيدن به سمت پايين جعبهدنده را از حالت P به D ميتوان تغيير داد.
CL63AMG از يك نيروگاه هشت سيلندر به حجم 2/6 ليتر و قدرت 518 اسببخار در دور 6800 دقيقه به همراه گشتاور 465 پوند- فوت در دور 5100 دقيقه بهرهمند است. اين پيشرانه به صورت دستساز توليد شده و بر روي آن پلاك مخصوص حك شده كه نام مهندس ناظر و امضاي وي به همراه عبارت AMG نمايان است.
CL63AMG كه از امكانات ايمني و حفاظتي فراواني برخوردار است يكي از ايمنترين كوپههاي جهان شناخته شده است. كمربندهاي سه مرحلهاي پيش كشنده، سيستم كنترل پايداري ESP، ترمزهاي ضدقفل ABS، ديسكهاي خنكشونده در ابعاد4/1 × 4/15 (جلو) و 1× 4/14 (عقب)، 9 عدد ايربگ، سيستم كمكي حركت بين خطوط (LANE Keeping Assist) (هنگام تعويض خطوط اگر اتومبيلي در نقطه كور باشد اين سيستم با لرزاندن فرمان راننده را متوجه ميكند)، سيستم كمكي ديد در شب (Night Viewassist) با حسگر تشخيص عابر، چراغهاي جلو زنون با سيستم چرخش در پيچ، سيستم حفاظت پيشگيرانه PRE-SAFE يا همان سيستم ترمز پيشرانه با تشخيص فاصله خودرويي جلويي، سيستم فعال بدنه و بسياري ديگر از تجهيزات ايمني در اين خودرو علاوه بر كاهش تصادفات باعث ميشود تا يك رانندگي آسان و لذتبخش داشته باشيد.
در سرعت 160كيلومتر صندليها جهت ايمني بيشتر به سمت عقب رفته و كمربند ايمني محكمتر شده تا در صورت بروز حادثه كمترين خسارت وارد شود. در تمامي لحظهها صندليها شما را به خوبي حفظ مي كنند و بدون هيچ تكان اضافي شما را در خود جاي مي دهند. در كمترين زمان ممكن سرعت خودرو از 160 كيلومتر به حالت سكون ميرسيد. بدون آنكه هر دو سرنشين به جلو كشيده شوند. CL63AMG سفارش آمريكا داراي حداكثر سرعت 300 كيلومتر در ساعت است اما نمونه موردنظر كه سفارش اروپا بود توسط محدودكننده الكتريكي سرعت به 250 كيلومتر در ساعت محدود شده است.
نكته بسيار جالبي كه در CL63AMG توجه شما را به خود جلب مي كند وجود سيستم Adjustable Side Bolsters بود. در قسمتهاي كنار پشتي و نشيمنگاه صندليهاي جلو كيسههاي هوايي قرار دارد كه به كمك سنسورهاي موجود و ميزان چرخش فرمان و شتاب اتومبيل به كمك سوپاپهاي الكتريكي پر و خالي ميشوند و با اين كار فضاي خالي صندليهاي جلو را در شتابگيريهاي عرضي و عبور از پيچها پر ميكنند. اين دستگاه اين امكان را به شما ميدهد تا بر روي صندلي راحت باشيد و هيچگونه تكان اضافهاي نداشته باشيد. با توجه به آنكه اين خودرو از محور عقب نيرو ميگيرد (RWD) در حين دور زدن با شتاب بالا از عملكرد خوبي برخوردار است.
CL63AMG از يك گيربكس هفت سرعته با قابليت تعويض دنده از روي پدالهاي پشت فرمان برخوردار است كه يك رانندگي اسپرت را نيز در اختيار شما قرار ميدهد.
در حين حركت لاستيكهاي كانتيننتال در ابعاد 255/35ZR20 (جلو) و 275/35ZR20 (عقب) و رينگهاي سفارشي فورچكاري شده 20 اينچي AMG در كنار كمكفنرهاي Airmatic و سيستم تعليق چهار مفصله در جلو و چند تكه در عقب به خوبي ضربات وارد به كابين را در تمامي سرعتها دفع ميكند تا هيچ تكاني اضافي سرنشينان را متوجه خود نسازد.
زماني كه در ميان ديگر خودروها قرار ميگيرد ابعاد بزرگ CL شما را متفاوتتر نشان ميدهد. طول 5085 (براي نمونه AMG نمونه ساده داراي طول 5065 ميليمتر است) ميليمتري، ارتفاع 1417 ميليمتري، پهناي 1872 ميليمتري و فاصله بين دو محور جلو و عقب 2954 ميليمتر فضاي بسيار مناسبي را در اختيار هر چهار سرنشين قرار ميدهد. در قسمت عقب كنسول مركزي باعث شده تا تنها دو سرنشين در اين قسمت قرار بگيرند. البته اين قسمت براي افراد بلند اصلاً مناسب نيست زيرا با توجه به فضاي مناسب براي پا و زانو اما تماس سر با سقف انكارناپذير است. اما برخي از امكانات و تجهيزات CL63AMG عبارتند از: فرمان تلسكوپي با تنظيم زاويه، عمق و ارتفاع، روشن و خاموششدن اتوماتيك چراغها، آينههاي ضد نور، بلوتوث تلفن همراه، صندوق عقب برقي، دوربين ديد عقب، گرمكن و سردكن صندليهاي جلو، سيستم امدادرساني SOS، سانروف برقي، سنسور باران، پرده برقي عقب، صندليهاي برقي با سه حافظه و داراي حافظه يكپارچه با فرمان و آينهها، تنظيم ارتفاع خودرو، سيستم صوتي تصويري HARMAN/Kardon، ماساژور صندليهاي جلو، پوشش چرم طبيعي با آرم AMG، تنظيم ارتفاع زيرسري و آينههاي تاشو برقي. CL63AMG
خودرويي است كه تنها براي رانندگي با سرعت بالا قابل استفاده است. رانندگي در ترافيك چندان براي اين هيولاي آلماني دلچسب نيست.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)