به تازگی GamesRadar مصاحبه ای با سازندگان اصلی Gears of War 3 داشته که در زیر خواهید دید:
Cliff Bleszinski
گپی کوتاه با آقای Gears of War !
مسلما شما یک بازیساز مشهور هستید. این موضوع به چه شکل است؟
خیلی جالبه! این بهترین نوع از مشهوریت در دنیاست! من نهایتا در هفته یک یا دو بار شناخته میشم. هر کاری که دلم بخواهد میکنم و هیچ وقت نگران این نیستم که در حالت مست و بیرون آمدن از Bar، ازم عکس بگیرند! در عین حال هم به همایش های مختلف بازی یا کامیک میرم. اگه از من بپرسید، این بهترین ِ دو دنیاست! من عاشق اینم که در صنعت بازی یک آدم سرشناس باشم.
فکر میکنی به دلیل اینکه Gears پرچمدار Unreal Engine است، شما مجبورید که نهایت استفاده را از قدرت آن بکنید؟
قطعا ! و همینطور میخواهیم بازیهایی که تحت لیسانس موتورمون ساخته میشوند، از نظر تکنیکی به اندازه Gears عالی باشند. هر بازی، یک نماینده است برای نشان دادن توانایی تکنولوژی جدیدمون.
خیلی از منتقدان می گویند بازی های ساخته شده توسط UE شبیه هم هستند. بهشون چی میگی؟!
خُب این موضوع هست چون Gears یک سبک بصری خاصی رو پایه گذاری کرد که خیلی ها به طرفش جذب شدند. حالا Borderlands رو در نظر بگیرید. سبک بصری این بازی با Gears متفاوت است. گرافیک اون حالت Cell Shade، کاراکترهای لاغر و رنگ های روشنی دارد. بسیاری از مردم ممکنه متوجه نشوند که این بازی با UE ساخته شده. Bioshock, Lost Odyssey, Mass Effect، هیچ چیز از این بازیها شبیه Gears نیست، ولی مردم هنوز به این مسئله گیر دادند!
فکر میکنی برای همیشه با Gears پیوند خوردی؟! از مارکوس خسته نشدی؟!
ابدا ! تازه ممکنه روی چیزهای دیگه ای هم کار کنم که شاید تا چندین سال ازشون چیزی نشنوید! من آدمی هستم که حتما باید روی چند تا پروژه کار کنم. در حال حاضر Gears بزرگترینشون است، من بهتون اطمینان میدم که Bulletstorm حتی بزرگتر هم خواهد شد. همچنین پروژه های دیگری هم هستند. اما فعلا Gears از همه مهمتر است.
Rod Fergusson
Executive Producer
Modern Warfare در 60 فریم اجرا میشه. آیا این هدف شما نیست؟
ما همیشه دنبال این بودیم که با Gears گرافیک بازی ها را ارتقا بدیم، و برای 60 فریم کردن بازی باید این هدف را بیخیال بشیم! این چیزی که ما میخواهیم نیست. در دنیای ما همه چیز، حتی دستگیره در باید جزئیات بالایی داشته باشند! اگر الان به عقب برگردیم و بخواهیم دوباره Gears 1 را با Unreal Engine حال حاضر بسازیم، از لحاظ بصری فوق العاده تر میسازیم. موضوع این نیست که چطور روانتر بسازیم، موضوع اینه که چطور آن را خوشگلتر بسازیم!
Epic یک استودیو بسیار موفق است. آیا تا حالا بی پروایی کردید؟
آدم همیشه می خواهد بهتر باشد. ما به بعضی بازیها نگاه میکنیم و می گوییم WoW، ای کاش میتوانستیم آن کار رو خودمون انجام بدهیم. بازیها خیلی وابسته به نظرات شخصی مختلف هستند. بعضی ها فکر میکنند داستان بازی مناسب بود، بعضی ها فکر میکنند افتضاح بود. شما باید با این بازخوردها متعادل برخورد کنید. Gears 1 ریسک بود. وقتی بهش نگاه میکنم میبینم ما یک تیم بودیم که از زمان Unreal بخش تک نفره داستانی درست نکرده بودیم. و همچنین پلتفرم آن، یک پلتفرم جدید بود. ریسک پشت ریسک!
اما شما با Unreal Engine سر و صدای زیادی ایجاد کرده بودید...
درسته، این خیلی به ما کمک کرد. ما در آن زمان فقط به گرافیک تکیه کرده بودیم. با این فرض که خیلی ها شاید از خود بازی هم خوششون نیاد، اما بازی را بخرند و به دوست دختر یا همسرشون نشان بدهند و بگویند: " این 360 و HDTV که تازه خریدم می ارزد! ببین چقدر گرافیکش خفنه! " ما احتیاج داشتیم که از نظر بصری مرزها رو گسترش بدهیم، حداقل در اولین قدممون.
شما فکر میکنید گیمرهای غربی عشق گرافیک هستند!؟ مثلا در مقایسه با گیمرهای ژاپنی؟
نمیدونم. من یک گیمر ژاپنی نیستم! اما وقتی به بازیهای شرقی مثل Final Fantasy XIII نگاه میکنم، زیبایی خالص آن را تحسین میکنم. به زیبایی و هنر خالص آنها بیشتر از غرب اعتقاد دارم.
Karen Traviss
نویسنده داستان قسمت سوم
بازی هایی مثل Gears of War, Modern Warfare و Halo با داشتن سربازان واقعی بسیار محبوب هستند...
وقتی Gears 2 بیرون آمد، دوست من در کابل مشغول خدمت بود. او برام نوشت که هرچیزی میشنیده، فحش دادن سربازان در کنار صدای شلیک Lancer بود! این برای من خیلی عجیب بود. چون او وسط یک جنگ واقعی بود.
خوشبختانه مردم گه گاه به من می گویند که چرا روی Gears کار میکنم. من هم می گویم: " آنها گروهی مثل برادر نسبت به هم هستند که حاضرند برای همدیگر بمیرند. " مسائل سیاسی را فراموش کنید. آنها به اعضای COG اهمیتی نمیدهند. اما اینها به فکر رفیقان خود هستند، و این یک احساس همگانی است، یک تیم جنگی باورنکردنی!
نوشتن داستان برای Gears چه فرقی با یه رمان معمولی دارد؟
شما باید درک کنید که نمیتوانید حرکت رو کنترل کنید، چیزی که بازیکن میبیند و می شنود را نمیتوانید کنترل کنید. کاری که دارید میکنید یه کار تلویزیونی نیست، بلکه هدایت یک نفر در یک بازی است، نمایشنامه ای که بتواند آن ها را ترغیب کند. همچنین چون بیشتر گیمرها Gears را در حالت های مختلف بازی میکنند، ما باید یه سری چیزها را برایشان تکرار کنیم. نه تنها اتفاقات بازی جدید را بگوییم، بلکه باید درباره ی قسمتهای قبلی هم صحبت بشود. و این واقعا یک چالش است!
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)